Gå til innhold

Hvilken brillekjede er den rimeligste og mtp kvalitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i åresvis fått briller med progressive glass+prismer hos Specsavers, og har trodd at de er rimeligst og har best ekspertise på "spesialtilpassedd glass" som jeg trenger. Har skjønt at det ikke er så stor forskjell på de ulike brillekjedene  som vi forbrukere tror.

Har dere kjøpt briller hos forskjellige kjeder?

Anonymkode: c688b...9f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt på flere steder og har aldri merket forskjell på de ulike kjedene, annet enn på lommeboka. For det er faktisk en forskjell i pris mellom Specsavers og de andre. 

Anonymkode: e5952...4fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg merker en viss forskjell fra interoptik og de andre kjedene men det er kanskje fordi at når jeg har vært på interoptik så har jeg brukt mer penger på glassene. Følger uansett tråden og håper på gode tips eventuelt tilbud for nå trenger jeg og nye briller.

Anonymkode: 80521...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har kjøpt på flere steder og har aldri merket forskjell på de ulike kjedene, annet enn på lommeboka. For det er faktisk en forskjell i pris mellom Specsavers og de andre. 

Anonymkode: e5952...4fc

Brilleland (tror jeg) har abonnement der man kan skifte ut briller ofte, eller var det en annen kjede?

Ts

Skrevet

Betalte 10 000 for to par for noen år siden. Progressive. 

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (3 minutter siden):

Betalte 10 000 for to par for noen år siden. Progressive. 

Hvilken kjede?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut extraopticals på nett. Kjøper bare derfra, sparer flere tusen

Anonymkode: 73f35...235

Skrevet

Specsavers er bra.

Ble lurt flere ganger hos Interoptik til å kjøpe dyre ting jeg ikke trenger, men har ellers hatt det greit hos Specsavers.

Innfatning til rundt 1000kr, brilleglass som er "nest smale" fordi jeg har høy styrke til ca. 2000 kr. Bra antirefleks og antiripe coating også.

2 for 1, så da har jeg reserve også

Husker jeg betalte drøyt 7.000-10.000 hos Interoptik for lignende pakke og brillene ble ødelagt fordi de var av dårlig kvalitet. Titanium liksom, jeg handler aldri der mer etter at de ikke tok det imot som reklamasjon.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man lett bytte over fra feks Interoptik til Specsavers? Finner de ut hvilken styrke du har på brillene? Må ta ny prøve nå og vurderer å bytte optiker?

Anonymkode: 84094...e5c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde god service og veldig godt utvalg av innfatninger hos Interoptik da jeg handlet briller der sist. Kjøpte kun en brille. Ca 6.000kr

Var med min far forleden til Specsavers. Det var begrenset utvalg av innfatninger, men han fikk en brille, en lesebrille og solbrille (med styrke), med gode glass(tynne og bra kvalitet) til 8.000kr

Anonymkode: 2af4f...4af

AnonymBruker
Skrevet

Mine glass må spesiallages, så her koster det meg minimum 13 000 for nye briller, og da er innfatning utenom. Bruker en liten privateid optiker, og har gjort det siden jeg var liten. Har undersøkt andre steder, men prisen blir ikke lavere enn jeg har nå. Heldigvis trenger jeg ikke å bestille meg nye briller eller linser ofte, har harde linser som med riktig bruk kan brukes i 5-10 år før de må skiftes ut. Betalte 5000,- for de. 

Anonymkode: 29c2a...915

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fornøyd med Synsam. Vi fikk briller fra Specsavers gjennom jobben, men jeg har endt med å bruke dem veldig lite, for innfatningen er tung og vond.

Anonymkode: f0702...e38

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...