Gå til innhold

Hvor mye romstering godtar dere av voksne barn natterstid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er soverommene i underetasjen og stue og kjøkken ligger over soverommene. Alt høres ned av gåing på gulv, flytting av stoler osv. Ene ungdommen min er også ei skikkelig kløne som stadig mister ting i gulvet, f eks ting hun glemmer hun har i fanget når hun reiser seg opp. Jeg sover selv veldig lett og våkner av alle lyder fra rommet over. Innimellom blir jeg så forbanna over å bli vekket av disse lydene, men biter det stort sett i meg, da de andre ikke kan noe for at jeg sover så lett. Samtidig godtar jeg ikke at noen er oppe natterstid på vanlige hverdager når jeg skal tidlig opp og på jobb. Ingen får heller skravle i telefonen eller på facetime o l på natta når andre sover.

En kollega av meg synes jeg er for streng, mens jeg mener det er viktig at man tar hensyn i en familie.

Anonymkode: 68616...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man tar normalt hensyn når man er i flere i hus. Det betyr at man er stille etter 23 når de fleste er i seng men å forvente total stillhet synes jeg er i overkant, er ikke barna sin feil at du ikke tåler lyd når du sover. Propper til ørene er å få tak i på apoteket så slipper du å våkne av alle små lyder som måtte komme.

Anonymkode: 65f5c...8e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis hensyn til at andre ikke har lik døgnrytme som deg. Bruk øreproper og ikke klag!

Anonymkode: f8aaa...bde

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til dilemmaet. Jeg var hun voksne datteren som bodde hjemme til jeg var 25 år og nattmenneske😇 At foreldrene mine viste frustrasjon over at jeg var våken/oppe langt utover nattestid var fullt forståelig i en liten dårlig lydisolert leilighet. Så  aksepterte husreglene om ro i huset etter kl 23. Det betyr ikke at jeg ikke lurte meg til å være oppe lengre av og til. Og fikk derme ofte kjeft og frustrasjon om jeg mistet noe i gulvet o.l. Og vekket dem. Men fikk samtidig god trening i å være stille og mindre klønete. Så dt gikk fint alt i alt. I dag er jeg fortsatt nattmenneske. Og når jeg ikke jobber natt, sitter jeg oppe til sent på natt hjemme. Sjeldent jeg vekker noen pga mange års øving på å være stille.

Så nei, du er absolutt ikke for streng. Kjør husregler om stilletid etter et fornuftig klokkeslett så lenge hun bor hjemme. Du bestemmer uansett. Syns hun husreglene dine er urimelige, får hun flytte ut.

Anonymkode: 7d141...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...