AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Jeg er en gift kvinne, har to felles barn. Vært sammen i 12 år. Eier hus, bil osv.. I fjord høst fikk jeg, på tross av at forholdet var veldig bra på den tiden, en dårlig feeling. Denne følelsen ble bekreftet ved at jeg fant flere kontoer der mannen flørtet med andre, under falskt navn. Han bekreftet dette og forklarte at det var spenningen han søkte. Han traff aldri noen, dette er også bekreftet av de damene jeg pratet med. Han trakk seg hver gang det ble snakk om å møtes. Jeg gikk uansett i kjelleren og sliter nå big time med tillit. Før kunne jeg sendt han på guttetur til LA uten å mukke. Nå sliter jeg bare han skal på en lokalfest.. Hvordan kommer man seg videre? Jeg har valgt å prøve å komme over det fordi vi har barn.. Vet også at terskelen for utroskap er ulik for alle. For meg var dette utvilsomt utroskap.. Anonymkode: 31ca9...08e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Ja hvordan kommer man seg videre, det er ikke alltid like lett... Men, har dere snakket ordentlig om dette? bakgrunnen for at han søker spenning? Hva er det han savner, eller hva er det han søker? er det bare kjedsomhet eller ligger det noe mer bak? Jeg tror at for å komme videre så må dere ha hjelp fra en terapeut, om dere ikke allerede har det. Dere trenger et sett med regler som begge må forholde seg til, og han må vise seg verdig din tillitt. Det blir tungt, men om man vil så tror jeg det kan gå. Men, ikke bare bli for barnas skyld... Anonymkode: 349c6...5ea
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Man kommer aldri videre fra det. Forholdet er ødelagt og du vil lide for alltid, til du slår opp. Desverre... Anonymkode: 92497...a10 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Tror du han har sluttet med det, eller er det bare en pause? Ofte blir de bare flinkere til å gjemme det enn å faktisk kutte det ut. Orker du å ha det sånn, eller vil du vekk fra det? Uansett ønsker jeg deg lykke til, jeg vet så veldig godt hvor vondt det er Anonymkode: e6f2f...568 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Tok min mann i det samme, bortsett fra at det "bare" var ei han skreiv med. En kvinnelig kollega. Dette er nå to år siden. Jeg klarer ikke å glemme. Vi har fortsatt forholdet, da vi også har to barn og vært gift en del år. Jeg prøver, mest for barna sin skyld. Men også fordi jeg nok synes det er vondt å ikke skulle være en familie mer. Tror mye avhenger av mannen din, hvordan han "gjør opp for seg". Min man klarer ikke å kutte kollegaen helt, så akkurat nå er forholdet vårt ganske kjølig da jeg nettopp oppdaget noe. Så mim man går ikke all in for å beholde meg virker det som. Fortell mannen din hva du trenger for å komme videre. Lykke til! Anonymkode: e2a5e...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 Det var bare for spenningens del. Både tinder og happn. Jeg fant ca. 50 samtaler der inne. På de to kontoene jeg fant. Vi har vært til familievernkontoret 1 gang etterpå. Men vi har snakket mye om det. Ett av kriteriene for å fortsette var åpen telefon, 1(!) Telefon, 1 konto på f.eks. TikTok, jeg skal få tråle telefonen om jeg vil, han skal svare om han er på fest osv. Her om dagen fant jeg noe liknende, men jeg tror det bare var tull. Men vet ikke. Igår var han på fest, bare hos broren sin, men han tok ikke telefonen og da knekker jeg totalt, for 56837 scenarioer i hodet osv. Jeg ønsker jo at vi skal få det til, for barnas del. Men dette river meg i fillebifillebiter. Anonymkode: 31ca9...08e 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #7 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var bare for spenningens del. Både tinder og happn. Jeg fant ca. 50 samtaler der inne. På de to kontoene jeg fant. Vi har vært til familievernkontoret 1 gang etterpå. Men vi har snakket mye om det. Ett av kriteriene for å fortsette var åpen telefon, 1(!) Telefon, 1 konto på f.eks. TikTok, jeg skal få tråle telefonen om jeg vil, han skal svare om han er på fest osv. Her om dagen fant jeg noe liknende, men jeg tror det bare var tull. Men vet ikke. Igår var han på fest, bare hos broren sin, men han tok ikke telefonen og da knekker jeg totalt, for 56837 scenarioer i hodet osv. Jeg ønsker jo at vi skal få det til, for barnas del. Men dette river meg i fillebifillebiter. Anonymkode: 31ca9...08e Ts foresten.. Anonymkode: 31ca9...08e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Skrevet 9. april 2023 Den eneste måten å få det bra igjen på er å gå fra hverandre. Jeg kan garantere deg at han også har møtt noen. Og selv om du har oppdaget dette, og han angrer, så er han fortsatt på jakt etter spenning. Anonymkode: fa2d6...ae3 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var bare for spenningens del. Både tinder og happn. Jeg fant ca. 50 samtaler der inne. På de to kontoene jeg fant. Vi har vært til familievernkontoret 1 gang etterpå. Men vi har snakket mye om det. Ett av kriteriene for å fortsette var åpen telefon, 1(!) Telefon, 1 konto på f.eks. TikTok, jeg skal få tråle telefonen om jeg vil, han skal svare om han er på fest osv. Her om dagen fant jeg noe liknende, men jeg tror det bare var tull. Men vet ikke. Igår var han på fest, bare hos broren sin, men han tok ikke telefonen og da knekker jeg totalt, for 56837 scenarioer i hodet osv. Jeg ønsker jo at vi skal få det til, for barnas del. Men dette river meg i fillebifillebiter. Anonymkode: 31ca9...08e Dette ødelegger bare psyken din. Du kan ikke være i dette her noe mer Anonymkode: 92497...a10 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Man kommer aldri videre fra det. Forholdet er ødelagt og du vil lide for alltid, til du slår opp. Desverre... Anonymkode: 92497...a10 Kun om en velger å se slik på det. Anonymkode: cc2d2...c20
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Jeg tilgang, bare for å finne ut at han fortsatte ca 1 år etter. Jeg gikk og det var tøft, vanskelig og vondt. Jeg elsket jo han og den lille familien vår (et barn). Det var jo tydelig at han ikke følte det samme for oss og at vi ikke var verdt å kjempe for. Jeg trodde jeg ikke ville klare meg og aldri bli lykkelig igjen. Nå fire år senere har vi det bra. Økonomi er så som så til tider, men jeg er lykkelig og vi samarbeider fint rundt barnet. Anonymkode: 35089...fb4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Du kommer deg ikke videre. Du blir bare detektiv fremover. Anonymkode: 04a62...53b 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kun om en velger å se slik på det. Anonymkode: cc2d2...c20 Feil. Traumer handler ikke om hva man velger. Anonymkode: 92497...a10 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 Blir aldri det samme igjen. Må kunne stå i mye vonde følelser hvis man skal forsette forholdet. Tror man aldri «kommer» over ett utroskap, verdens største svik. Så du må nesten ta stilling til om du klarer å stå i vonde dager, om det er verdt det. Eller om du syns du selv fortjener ett bedre liv og vil finne deg en mann som ikke velger å muligens miste deg over en flørt Anonymkode: c8b35...f01 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Det tar år med åpenhet og åpenlys endring i vedkommende og/eller forholdet. Anonymkode: c5443...606
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 Jeg elsket typen min over alt på jord men utroskap klarer jeg aldri leve med og kjærligheten er ikke «ren» lenger for min del. Hele dynamikken endrer seg og den tilliten vil aldri bli den samme igjen. Vil alltid ha en hviskende stemme i bakhodet, hva hvis. Aldri hatt så vondt før og elsker han fremdeles men mener at jeg fortjener mer og må sørge over at han tok ett valg som gjorde at jeg måtte gå. Var utenfor min kontroll men er ikke ett alternativ og kaste bort det ene dyrebare livet vi får, til en mann som ikke ser din verdi. Anonymkode: c8b35...f01 1 1
Andro Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 Hvilket syn har han på de kvinnene han har holdt for narr i chat, bare for å sjekke om han har draget? Det ville ha plaget meg langt mer enn at han kan komme til å sende flere meldinger. Han leker med andres følelser, håp og drømmer, og mener ingen ting med det. Jeg synes at det sier mye dårlig om personligheten og kvinnesynet hans.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #18 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kommer deg ikke videre. Du blir bare detektiv fremover. Anonymkode: 04a62...53b Så enig. Jeg skrev over om min erfaring. Jeg ønsket å få det til. Nå når jeg ser tilbake var jeg konstant sliten det året og gikk konstant i alarmberedska. Redselen var likke nødvendigvis utroskapen, men løgnene. Det å bli så lette løyet for gikk hardt utover selvrespekt og selvtilliten. Så er det noe med å tilgi og faktisk klare å gå videre. Man tar et valg og kan ikke bruke dette mot partner hele tiden. Det var også tøft. Utad klarte jeg det, innad hadde jeg et sinne og hadde bare lyst til skrike alt det stygge jeg kunne mot han. Jeg vet jo ikke hvordan det hadde blitt over lengre tid. Kanskje bedre, kanskje ikke. Han fortsatte jo, så ikke noe jeg bruker tid på å tenke på lengre. Anonymkode: 35089...fb4
proudmum Skrevet 9. april 2023 #19 Skrevet 9. april 2023 Jeg har opplevd flere utroskap, både sex i fylla og skriving på møteplassen og andre chatsider. I det første forholdet mitt var det fyllesex, men jeg fikk høre det ‘på bygda’ å ikke av han. jeg ble til slutt gal av å hele tiden skulle finne ut av hva han eventuelt skjulte for meg, han gjorde det når forholdet vårt var på topp og forlovet seg med meg i mellomtiden (utroskap og til jeg fant det ut) jeg prøvde lenge, flere år etterpå og vi har barn sammen. Men forholdet vårt ble aldri det samme igjen, det ødela meg, jeg klarte vel på et vis å tilgi men ikke å glemme og ikke å stole på. Forholdet kjølnet, jeg mistet følelser og respekt mer enn jeg trodde og det beste jeg gjorde var å gjøre det slutt, jeg fikk det MYE bedre. Jeg hadde ikke kjærlighetssorg, hadde lidd fra meg i forholdet, erfaringsmessig hadde jeg ikke stått i det igjen. Var også i et forhold etterpå, ikke samboer men i ett forhold, og han var kronisk på å skrive til andre damer, han var også på møteplassen osv. han hadde et sinnsykt høyt bekreftelses behov. Han skrev også meldinger til en sambygding han trodde nok ikke hun kjente meg, men hun tok bilde av mld og kontaktet meg. Dette pågikk hele forholdet vårt, mest med randome kvinner på nettet. Det gjorde noe med meg, jeg mistet en del av meg selv på å være ‘detektiv’ og kronisk i beredskap. Uten å være helt klar over det. Jeg slet med hodepine og magen. Det som skjer med meg er at jeg holder ut ALT for lenge i håp om det skal bli bra, men det som skjer er at jeg til slutt bare blir tom for de og bruddet blir sånn sett lett for meg, men det er dratt ut unødvendig lenge. Jeg har lært, om noen lyver meg rett i ansiketet som så vesentlige ting er de ikke verdt en dag til som jeg skal bruke på de. Løgn er det verste. Skulle jeg vurdert og tilgi utroskap er det eventuelt KUN det som har skjedd helt i affekt/fylla og der det er full innrømmelse. Men vet ikke hva jeg har gjort da heller, men løgn, nei aldri mer. jeg vet hvor vondt det er, og du fortjener bedre❤️ man kan ikke gå i rundt å ha det sånn, livet er for kort til det. Lykke til❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kommer deg ikke videre. Du blir bare detektiv fremover. Anonymkode: 04a62...53b Sant så sant og psykisk nedbrutt av det! Anonymkode: 92497...a10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå