AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg fylte nylig 40 og fikk ingen gave fra mannen på bursdagen. Litt usikker på om jeg skal la det ligge eller ikke. Det er liksom ingenting å vinne på det uansett tenker jeg, om jeg tar det opp og han går ut og kjøper noe til uka blir det jo bare fordi han har fått beskjed om å gjøre det. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: f895a...2da 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fylte nylig 40 og fikk ingen gave fra mannen på bursdagen. Litt usikker på om jeg skal la det ligge eller ikke. Det er liksom ingenting å vinne på det uansett tenker jeg, om jeg tar det opp og han går ut og kjøper noe til uka blir det jo bare fordi han har fått beskjed om å gjøre det. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: f895a...2da Ja jeg kjenner meg igjen. Jeg vet akkurat hvordan det føles. Jeg vet også hvordan det føles å nevne det, for så å ikke få noe neste bursdag heller. Har desverre ingen råd. Som du selv sier forsvinner poenget om du nevner det og han kjøper noe etterpå. Så er det lett for andre å si at det er ubetydelig i den store sammenhengen, men det handler ikke om gaven, men om at jeg ikke føler meg sett eller satt pris på. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 2ab85...117 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Del Skrevet 8. april 2023 Så utrolig kjipt gjort av han. Det er jo ikke gaven i seg selv som er viktig, men det at han viser å sette pris på deg ved å gi deg ekstra oppmerksomhet på slike dager. Du kan jo spørre han om det er slik at dere har sluttet å kjøpe bursdagsgaver til hverandre nå, i og med at han ikke kjøpte noe til deg. Anonymkode: a232a...fe9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Del Skrevet 8. april 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så utrolig kjipt gjort av han. Det er jo ikke gaven i seg selv som er viktig, men det at han viser å sette pris på deg ved å gi deg ekstra oppmerksomhet på slike dager. Du kan jo spørre han om det er slik at dere har sluttet å kjøpe bursdagsgaver til hverandre nå, i og med at han ikke kjøpte noe til deg. Anonymkode: a232a...fe9 Det var faktisk ikke så dumt, det kan jeg spørre om Ja det er nettopp det, å føle på at han ikke gjør noen effort. Nå er det 4. året på rad jeg ikke får noe, men jeg har ikke sagt noe til han før. Håpet at en rund dag skulle være litt spesiell, men tydeligvis ikke 🙈 TS Anonymkode: f895a...2da 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 8. april 2023 #5 Del Skrevet 8. april 2023 Skjønner deg godt, ts. Så utrolig kjipt å ikke få noe på dagen din, og spesielt når det er rundt tall som nå! Dette syns jeg fint du kan ta opp med han, og det er lov å si at dette føltes litt kjipt. Får han gave av deg ? -ikke at det er så viktig, men syns det skal være likt jeg da.. får han så burde du få.. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Del Skrevet 8. april 2023 Opplevde det som demonstrativt av min eksmann, De gangene han kjøpte noe var det noe helt meningsløst. Noe vi brukte sammen, som mixmaster, eller en stygg lysestake i en farge som ikke passet inn i huset. Han syns det er stas få oppmerksomhet selv. Anonymkode: a8871...228 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det var faktisk ikke så dumt, det kan jeg spørre om Ja det er nettopp det, å føle på at han ikke gjør noen effort. Nå er det 4. året på rad jeg ikke får noe, men jeg har ikke sagt noe til han før. Håpet at en rund dag skulle være litt spesiell, men tydeligvis ikke 🙈 TS Anonymkode: f895a...2da Du må slutte og gå rundt og tenke at han skjønner hva du ønsker deg. Si ting rett ut! Anonymkode: c5dc6...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #8 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fylte nylig 40 og fikk ingen gave fra mannen på bursdagen. Litt usikker på om jeg skal la det ligge eller ikke. Det er liksom ingenting å vinne på det uansett tenker jeg, om jeg tar det opp og han går ut og kjøper noe til uka blir det jo bare fordi han har fått beskjed om å gjøre det. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: f895a...2da Hårreisende.. her har mannen laget kake, ordnet middag, gaver og bursdagskort på min bursdag i 12 år. Det er jo normen at man minimum gir en gave på noens bursdag da.. Hva er det som gjør at du har akseptert å bli behandlet som om du ikke er noe spesielt eller verdig å bli feiret? En forhistorie med mishandling og vold? Anonymkode: 54e21...ec2 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 9. april 2023 #9 Del Skrevet 9. april 2023 Mange som velger feil menn. Høy, bra jobb/økonomi osv, men store mangler i personligheten, omtanken. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #10 Del Skrevet 9. april 2023 Her hører det også til sjeldenhetene at jeg får gaver av mannen. Til jul får han ønskeliste med lenke til butikk/nettbutikk gaven kan kjøpes, i god tid før jul, uten at han får gjennomført det. Til 40-års dagen min i fjor innså jeg at det ikke var noen vits, og sa jeg heller ville vi skulle reise bort en helg, hele familien. Til hans 40-års dag tok vi en langhelg i en storby, som jeg ordnet. Men det ble ikke noen reise, jeg bestemte meg for at den skulle han få arrangere, og det har han jo ikke gjort. Nå har vi vært sammen i så mange år at jeg vet han kommer ikke til å endre seg, i løpet av alle disse årene har han kjøpt blomster til meg én gang, det var ingenting da ungene ble født, det jeg evt. har fått av gaver til bursdag eller jul har jeg selv vært ganske delaktig i. Han har aldri arrangert en «date» på restaurant eller kino, det har alltid vært jeg som har tatt initiativet til slikt. Og nei, for meg handler det ikke om penger, men at jeg skulle ønske han viste litt initiativ og viste at han satte pris på meg. Anonymkode: 38ff9...14f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Del Skrevet 9. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Her hører det også til sjeldenhetene at jeg får gaver av mannen. Til jul får han ønskeliste med lenke til butikk/nettbutikk gaven kan kjøpes, i god tid før jul, uten at han får gjennomført det. Til 40-års dagen min i fjor innså jeg at det ikke var noen vits, og sa jeg heller ville vi skulle reise bort en helg, hele familien. Til hans 40-års dag tok vi en langhelg i en storby, som jeg ordnet. Men det ble ikke noen reise, jeg bestemte meg for at den skulle han få arrangere, og det har han jo ikke gjort. Nå har vi vært sammen i så mange år at jeg vet han kommer ikke til å endre seg, i løpet av alle disse årene har han kjøpt blomster til meg én gang, det var ingenting da ungene ble født, det jeg evt. har fått av gaver til bursdag eller jul har jeg selv vært ganske delaktig i. Han har aldri arrangert en «date» på restaurant eller kino, det har alltid vært jeg som har tatt initiativet til slikt. Og nei, for meg handler det ikke om penger, men at jeg skulle ønske han viste litt initiativ og viste at han satte pris på meg. Anonymkode: 38ff9...14f Har forresten aldri fått noe bursdagskort heller, og kake kan jeg se langt etter. For ham er gaver bare mas, og noe han kjøper mest for syns skyld, spesielt ovenfor familien min. Anonymkode: 38ff9...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Del Skrevet 9. april 2023 Så utrolig trist lesning🥹 Anonymkode: a8518...d65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det var faktisk ikke så dumt, det kan jeg spørre om Ja det er nettopp det, å føle på at han ikke gjør noen effort. Nå er det 4. året på rad jeg ikke får noe, men jeg har ikke sagt noe til han før. Håpet at en rund dag skulle være litt spesiell, men tydeligvis ikke 🙈 TS Anonymkode: f895a...2da Men har du ikke tatt opp temaet? Hva er formålet med å gå og håpe hvert år? Jeg er selv i 40-årene. Vi diskuterer; 15-års bryllupsdag; "vi bør vel markere? ut og spise? dropper vi gaver?". Og i forkant av 40-årsdagen min; "noe spesielt du ønsker deg? skulle vi tatt en helgetur?" Jul; "skal vi bare si at grillen vi kjøpte i høst er felles gave i år?" Gaver er noe styr etter så mange år, med felles økonomi, og når man har alt man ønsker seg. Og tankeleser er jeg heller ikke, selv om jeg kjenner han godt. Innimellom føler han for en rolig bursdag hjemme, andre ganger samler vi folk. Jeg vet jo at han elsker meg gjennom ting han gjør i hverdagen. Alt fra klemmer og fine ord, til kaffe på senga. Anonymkode: 7ca2c...f22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Del Skrevet 9. april 2023 Neste år bestiller du en overdådig blomsterbukett til deg selv og får den levert på døra. Ingen avsender. Instruer blomsterbutikken om at de ikke under noen omstendighet må avsløre avsenderen. La det gjerne følge med en hjertesjokolade eller lignende. Anonymkode: ae221...fee 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #15 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neste år bestiller du en overdådig blomsterbukett til deg selv og får den levert på døra. Ingen avsender. Instruer blomsterbutikken om at de ikke under noen omstendighet må avsløre avsenderen. La det gjerne følge med en hjertesjokolade eller lignende. Anonymkode: ae221...fee Eller, den geniale løsningen, som ofte blir glemt på KG; Snakk sammen. Anonymkode: 7ca2c...f22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Del Skrevet 9. april 2023 15 hours ago, Måneskinn said: Får han gave av deg ? -ikke at det er så viktig, men syns det skal være likt jeg da.. får han så burde du få.. Han får av meg ja. 14 hours ago, AnonymBruker said: Du må slutte og gå rundt og tenke at han skjønner hva du ønsker deg. Si ting rett ut! Anonymkode: c5dc6...0ef Jeg er stort sett enig, men akkurat en 40-års dag syntes jeg bør være en selvfølge at en voksen mann klarer å huske selv. 13 hours ago, AnonymBruker said: Hårreisende.. her har mannen laget kake, ordnet middag, gaver og bursdagskort på min bursdag i 12 år. Det er jo normen at man minimum gir en gave på noens bursdag da.. Hva er det som gjør at du har akseptert å bli behandlet som om du ikke er noe spesielt eller verdig å bli feiret? En forhistorie med mishandling og vold? Anonymkode: 54e21...ec2 Denne kommentaren syntes jeg ikke noe om. Jeg ble feiret, vi var sammen på dagen. Gikk en tur i skogen og spiste en god middag på kvelden. Jeg er en ganske stille og rolig person og velger selv å ikke feire bursdag, men jeg får likevel gaver av de nærmeste. Bortsett fra min mann. Jeg viser han kort og gaver, men han kobler det ikke altså dit hen at han burde kjøpt noe selv. Takk for alle svar. Trist å lese at det er flere som har det likt. En bursdagsgave eller et kort er da det minste man skulle kunne ønske seg fra sin partner. TS Anonymkode: f895a...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Del Skrevet 9. april 2023 Har du en søster eller svigersøster du har god kontakt med, som også kan snakke med han? Jeg ordner ting jeg synes er «på sin plass» gjennom min søster, som tar det opp med ham. Jeg fikk ingen fødselsgave av ham etter at første barnet ble født, så når vi skulle ha nr to, fikk jeg søsteren min til å snakke med han om at «det må han jo ordne med»! 🤣 Anonymkode: 1cf6a...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #18 Del Skrevet 9. april 2023 Hvis dere ellers har et fint forhold der han viser deg at han bryr seg om deg. Hvis du blir feiret, men det kun er det at kort, blomster og gave uteblir, så tenker jeg at det er bedre å slå deg til ro med at han ikke er en gaveperson. Ikke sett likhetstegn mellom gave og kjærlighet. Om du vil, kan du slutte å gi han gave og kort, men fortsatt sørge for at han får en fin bursdag. Gå ut og spise, f.eks. At du slår deg til ro med at selve feiringen av dere voksne blir "gaven" til hverandre. Ikke se på dette som en hevn. Bare se på det som en annen måte å feire bursdag på som også er ok. Og så kjøper du en gave til deg selv ❤️ Anonymkode: bae27...0c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #19 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis dere ellers har et fint forhold der han viser deg at han bryr seg om deg. Hvis du blir feiret, men det kun er det at kort, blomster og gave uteblir, så tenker jeg at det er bedre å slå deg til ro med at han ikke er en gaveperson. Ikke sett likhetstegn mellom gave og kjærlighet. Om du vil, kan du slutte å gi han gave og kort, men fortsatt sørge for at han får en fin bursdag. Gå ut og spise, f.eks. At du slår deg til ro med at selve feiringen av dere voksne blir "gaven" til hverandre. Ikke se på dette som en hevn. Bare se på det som en annen måte å feire bursdag på som også er ok. Og så kjøper du en gave til deg selv ❤️ Anonymkode: bae27...0c7 Men hvis han ikke er gaveperson, hvorfor mottar han gaver selv? Da burde han si at de skal slutte med gaver til hverandre. Anonymkode: 14e8c...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #20 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han får av meg ja. Jeg er stort sett enig, men akkurat en 40-års dag syntes jeg bør være en selvfølge at en voksen mann klarer å huske selv. Denne kommentaren syntes jeg ikke noe om. Jeg ble feiret, vi var sammen på dagen. Gikk en tur i skogen og spiste en god middag på kvelden. Jeg er en ganske stille og rolig person og velger selv å ikke feire bursdag, men jeg får likevel gaver av de nærmeste. Bortsett fra min mann. Jeg viser han kort og gaver, men han kobler det ikke altså dit hen at han burde kjøpt noe selv. Takk for alle svar. Trist å lese at det er flere som har det likt. En bursdagsgave eller et kort er da det minste man skulle kunne ønske seg fra sin partner. TS Anonymkode: f895a...2da Hvorfor gir du gaver til noen som ikke ønsker det, og bare ser på det som styr? Hvilken glede ville du fått av at han kjøpte noe om du visste at det bare er pes og pliktløp for han? Anonymkode: 7ca2c...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå