AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg har lyst til å starte en nettbutikk. Med masse små duppeditter, feks nøkkelringer, hårstrikk, o.l. Først og fremst som en hobby, men etterhvert kanskje noe å leve av. Men hvordan gjør man det egentlig? Kan jeg kjøpe masse billig på feks aliexpress, og så selge det litt dyrere? Er det så enkelt? Koster det noe å få en nettbutikk opp å gå? Da tenker jeg ikke på innkjøp av varer som skal selges, men oppsett av selve nettsiden, betalingsløsninger etc... Og hvordan får man nettbutikken ut til folket slik at de får vite om den? Har aldri holdt på med noe sånt, og er litt redd for å bare hoppe ut i det uten en plan! Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Del Skrevet 8. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har lyst til å starte en nettbutikk. Med masse små duppeditter, feks nøkkelringer, hårstrikk, o.l. Først og fremst som en hobby, men etterhvert kanskje noe å leve av. Men hvordan gjør man det egentlig? Kan jeg kjøpe masse billig på feks aliexpress, og så selge det litt dyrere? Er det så enkelt? Koster det noe å få en nettbutikk opp å gå? Da tenker jeg ikke på innkjøp av varer som skal selges, men oppsett av selve nettsiden, betalingsløsninger etc... Og hvordan får man nettbutikken ut til folket slik at de får vite om den? Har aldri holdt på med noe sånt, og er litt redd for å bare hoppe ut i det uten en plan! Anonymkode: 36a9e...d2a Wordpress + WooCommerce er gratis. Du kan sette opp betalingsløsning med f.eks Vipps. Du kan også sette opp fraktløsning med f.eks bring. Du kan bruke en gratis mal, og deretter konfigurere etter behov. Det krever tid og en del googling hvis du aldri har gjort det før, eller du kan leie inn et byrå til å sette det opp for deg. På markedsføringssida kommer det litt an på hvem du ønsker å nå ut til, men man kan jo kjøpe annonser på Facebook, eller benytte Google Ads. Lykke til! Anonymkode: bf0a8...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 8. april 2023 #3 Del Skrevet 8. april 2023 (endret) Ja, i teorien kan du kjøpe ræl fra AliExpress (Alibaba er mer rettet mot forhandlere) og selge videre, men det er jo gjort til det kjedsommelige allerede. Sourcing fra Kina er vanskelig. Du kommer til å måtte gå gjennom mange bomkjøp, mye reklamasjoner og utgifter knyttet til dette, før du finner stabile leverandører. Om du prøver å klage på produktene kjøper slutter leverandørene og svare på telefon og e-post, eller snakker plutselig ikke lenger engelsk. Dette kan fort bli en dyr hobby om du ikke har et langsiktig perspektiv. Endret 8. april 2023 av Jdz 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. april 2023 #4 Del Skrevet 8. april 2023 Da må du ha produkter og selge 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Del Skrevet 8. april 2023 Dersom du importerer varer må du sikre at disse tilfredsstiller krav til omsetning i Norge. Har produktene CE merke? Er det kjemikalier som ikke er tillatt i produkter som selges her? Osv.. Anonymkode: 99dac...34c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wordpress + WooCommerce er gratis. Du kan sette opp betalingsløsning med f.eks Vipps. Du kan også sette opp fraktløsning med f.eks bring. Du kan bruke en gratis mal, og deretter konfigurere etter behov. Det krever tid og en del googling hvis du aldri har gjort det før, eller du kan leie inn et byrå til å sette det opp for deg. På markedsføringssida kommer det litt an på hvem du ønsker å nå ut til, men man kan jo kjøpe annonser på Facebook, eller benytte Google Ads. Lykke til! Anonymkode: bf0a8...985 Takk for tips. Har egentlig lyst til å lære meg å gjøre det selv, så har ikke så lyst til å leie noen til å gjøre det for meg. Men blir kanskje nødt til å betale noen for å få litt veiledning.. Har bare begynt å leke litt med idéen foreløpig. Jeg er ikke en som lager ting selv, eller er kreativ på den måten. Men jeg elsker duppedingser og ser for meg at andre også gjør det 😅 Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Del Skrevet 8. april 2023 Kan jo selge kinesisk søppel via dropshipping men du må huske at du da er ansvarlig for varene du selger etter norsk lov, hvis du skulle selge noen en lader som tar fyr, brenner ned et hus og tar livet av noen så er det du som blir stilt til ansvar. Anonymkode: 2e350...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom du importerer varer må du sikre at disse tilfredsstiller krav til omsetning i Norge. Har produktene CE merke? Er det kjemikalier som ikke er tillatt i produkter som selges her? Osv.. Anonymkode: 99dac...34c Hmm.. høres vanskelig ut 🤔 Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan jo selge kinesisk søppel via dropshipping men du må huske at du da er ansvarlig for varene du selger etter norsk lov, hvis du skulle selge noen en lader som tar fyr, brenner ned et hus og tar livet av noen så er det du som blir stilt til ansvar. Anonymkode: 2e350...ddb Kanskje greit å styre unna elektronikk da.. Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 8. april 2023 #10 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg driver min egen nettbutikk, med produkter jeg selv lager, typ dørskilt, kopper med trykk osv. Du kan se her (legger ikke til link adresse i innlegget for er sannsynlig ikke lov). Jeg startet med side på FB - etter å ha solgt med overskudd, opprettet jeg ENK og lagde nettbutikk Jeg har brukt MyStore i mange år, men det er innmari dyrt. Nå bruker jeg quickbutik og den er billig og har de samme funksjonene uten begrensninger. Veldig enkelt å legge inn varer osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 8. april 2023 #11 Del Skrevet 8. april 2023 Du kan fint kjøpe ting fra Kina (det meste blir jo uansett laget der). Men vær obs på at du ikke selger feks. en smokkesnor eller bamse derfra - om det ikke er CE merket følger det ikke norsk standard. Ville heller ikke solgt elektronikk, de bruker gjerne annen amper og kontakt feks. Og kan i verste fall være brannfarlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Del Skrevet 8. april 2023 Frøkenfryd30 skrev (10 minutter siden): Jeg driver min egen nettbutikk, med produkter jeg selv lager, typ dørskilt, kopper med trykk osv. Du kan se her (legger ikke til link adresse i innlegget for er sannsynlig ikke lov). Jeg startet med side på FB - etter å ha solgt med overskudd, opprettet jeg ENK og lagde nettbutikk Jeg har brukt MyStore i mange år, men det er innmari dyrt. Nå bruker jeg quickbutik og den er billig og har de samme funksjonene uten begrensninger. Veldig enkelt å legge inn varer osv Så mye fint du lager! Skulle ønske jeg hadde en sånn kreativ side 😅 Ble sittende å drømme meg bort i nettbutikken din, så mye morsomt! Tok det lang tid med salg på fb før du hadde overskudd og startet nettbutikk? Jeg er redd det blir altfor mye jobb og at jeg ender med å droppe alt etter kort tid.. Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Del Skrevet 8. april 2023 Frøkenfryd30 skrev (8 minutter siden): Du kan fint kjøpe ting fra Kina (det meste blir jo uansett laget der). Men vær obs på at du ikke selger feks. en smokkesnor eller bamse derfra - om det ikke er CE merket følger det ikke norsk standard. Ville heller ikke solgt elektronikk, de bruker gjerne annen amper og kontakt feks. Og kan i verste fall være brannfarlig. Jeg tenker mer hårpynt, nøkkelringer, smykker, armbånd og sånt dilldall med fine farger.. Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #14 Del Skrevet 8. april 2023 Men du må kunne framlegge dokumentasjon på at produktene tilfredsstiller lovverket Anonymkode: 99dac...34c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 8. april 2023 #15 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så mye fint du lager! Skulle ønske jeg hadde en sånn kreativ side 😅 Ble sittende å drømme meg bort i nettbutikken din, så mye morsomt! Tok det lang tid med salg på fb før du hadde overskudd og startet nettbutikk? Jeg er redd det blir altfor mye jobb og at jeg ender med å droppe alt etter kort tid.. Anonymkode: 36a9e...d2a Så koselig å høre 🤩🤩 Jeg startet vel i 2015, og opprettet butikk/ firma i 2016. Første årene hadde jeg ikke såå mye i overskudd, men hadde annen jobb utenom, så så ikke på det som en inntektskilde, bare en "hobby" jeg tjente penger på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 8. april 2023 #16 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker mer hårpynt, nøkkelringer, smykker, armbånd og sånt dilldall med fine farger.. Anonymkode: 36a9e...d2a Okei, da går det nok fint ❤ Bare husk å ta vare på alt av kvitteringer på kjøp du måtte ha + ha en grei oversikt over hva du tjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #17 Del Skrevet 8. april 2023 Frøkenfryd30 skrev (20 minutter siden): Jeg driver min egen nettbutikk, med produkter jeg selv lager, typ dørskilt, kopper med trykk osv. Du kan se her (legger ikke til link adresse i innlegget for er sannsynlig ikke lov). Jeg startet med side på FB - etter å ha solgt med overskudd, opprettet jeg ENK og lagde nettbutikk Jeg har brukt MyStore i mange år, men det er innmari dyrt. Nå bruker jeg quickbutik og den er billig og har de samme funksjonene uten begrensninger. Veldig enkelt å legge inn varer osv Så fin butikk💖 jeg hadde en nettbutikk tidligere og da hadde jeg klarna checkout. Husker d kostet meg ca 20k i året å ha det. Tenker litt på ny nettbutikk men det med betalingsløsning stopper meg litt.. hvordan er prisene på d nå?🤔 Anonymkode: 4babb...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Del Skrevet 8. april 2023 Frøkenfryd30 skrev (7 minutter siden): Okei, da går det nok fint ❤ Bare husk å ta vare på alt av kvitteringer på kjøp du måtte ha + ha en grei oversikt over hva du tjener. Dét er jo også noe som setter litt stopp for meg... regnskap, skatt, moms... er helt blank når det kommer til sånt 😵💫 Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men du må kunne framlegge dokumentasjon på at produktene tilfredsstiller lovverket Anonymkode: 99dac...34c Men hvordan finner jeg ut av det når det gjelder en hårstrikk feks? Anonymkode: 36a9e...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 8. april 2023 #20 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så fin butikk💖 jeg hadde en nettbutikk tidligere og da hadde jeg klarna checkout. Husker d kostet meg ca 20k i året å ha det. Tenker litt på ny nettbutikk men det med betalingsløsning stopper meg litt.. hvordan er prisene på d nå?🤔 Anonymkode: 4babb...8e8 Takk ❤ Betaler ingenting for å ha Klarna, men de tar 3,50,- pr ordre + 2,79 % av totalsum. Så summen avhenger av ordrebeløp, men det blir endel tusen ila et år ja 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå