AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #21 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg liker faktisk disse samtalene. Jobber i et stort firma med standard maler for samtalene og vi får «karakter» som er med på å bestemme bonus. Samtalen gir mulighet til å si hva jeg vil jobbe med fremover og hvilke prosjekter jeg er interessert i. Samtalen er ikke bare for å gi tilbakemelding på medarbeideren, men vel så mye hva som en skal fokusere på fremover. Hvorfor er dere ikke ærlige? Er lederne veldig dårlige? Ikke at en trenger å sitte å klage, men si hva en ser som utfordringer og hva som er vanskelig for seg og hva som er bra. Anonymkode: 3429a...da2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #22 Del Skrevet 8. april 2023 Syntes også det er noe dritt. Er mye mer tilhenger av daglig god dialog med min leder. Jobbet en gang et sted hvor ledergruppa hadde vært på kurs og lært at de skulle ha medarbeidersamtaler en gang i måneden. Jeg jobbet i Oslo og sjefen min i Trondheim. Så hver måned fløy han til meg eller jeg til han for å ha medarbeidersamtale. De skulle selvsagt også være fysisk. Holdt vel ut et halvt års tid før jeg gav beskjed om at jeg ikke gadd å bruke tid på det. Snakket jo uansett med sjefen min hver dag på telefon uansett. Hadde et veldig bra forhold til han. Ellers ber jeg om et møte hvis det er noe jeg trenger å ta opp. Å sette av 45 minutter bare for å gjøre det er bare tull. Man sitter og prater om masse greier og lager planer som det ikke er noe interesse av å følge opp uansett. Anonymkode: d09ff...080 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneR Skrevet 8. april 2023 #23 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg er overrasket over hvor negativt ladet forventningene er til medarbeidersamtaler her. Så utrolig synd! Men det skal sies, at gode medarbeidersamtaler krever at de som fører den har peiling på hva de kan bruke den til; nemlig utvikling! Her kan man snakke sammen om fremtidsmuligheter, legge planer og strategier, lufte tanker om kursing og/ eller videreutdanning. Samtalen finner jo sted for å ta en sjekk om hvordan ting går og om man har noen tanker om noe man ønsker å drøfte. Deretter sendes renskrevet referat av samtalen tilbake til arbeidstakeren som må godkjenne det ved å signere dersom de er enige i det som står der. Samtalen kan da arkiveres og benyttes igjen som grunnlag for neste gang det er medarbeidersamtale. Er de forrige målene fremdeles aktuelle? Kan det settes nye mål? Har noe endret seg? Håper dere alle får oppleve gode medarbeidersamtaler, de er veldig viktige ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #24 Del Skrevet 8. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Syntes også det er noe dritt. Er mye mer tilhenger av daglig god dialog med min leder. Jobbet en gang et sted hvor ledergruppa hadde vært på kurs og lært at de skulle ha medarbeidersamtaler en gang i måneden. Jeg jobbet i Oslo og sjefen min i Trondheim. Så hver måned fløy han til meg eller jeg til han for å ha medarbeidersamtale. De skulle selvsagt også være fysisk. Holdt vel ut et halvt års tid før jeg gav beskjed om at jeg ikke gadd å bruke tid på det. Snakket jo uansett med sjefen min hver dag på telefon uansett. Hadde et veldig bra forhold til han. Ellers ber jeg om et møte hvis det er noe jeg trenger å ta opp. Å sette av 45 minutter bare for å gjøre det er bare tull. Man sitter og prater om masse greier og lager planer som det ikke er noe interesse av å følge opp uansett. Anonymkode: d09ff...080 Jeg synes også at man kan si ting på jobb istedet for å ha slike medarbeidersamtaler Anonymkode: a91bc...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #25 Del Skrevet 8. april 2023 ja, alltid litt nervøs, men der jeg jobber er det bare et tilbud, man må ikke. Jeg forventer at det kommer kontruktiv kritikk og ros, og dersom jeg skulle vært helt krise som arbeidstaker så regner jeg med sjefen tar det opp underveis. Så selv om jeg gruer meg, så er det ofte en veldig hyggelig samtale. Anonymkode: 01fff...ae9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #26 Del Skrevet 9. april 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: ja, alltid litt nervøs, men der jeg jobber er det bare et tilbud, man må ikke. Jeg forventer at det kommer kontruktiv kritikk og ros, og dersom jeg skulle vært helt krise som arbeidstaker så regner jeg med sjefen tar det opp underveis. Så selv om jeg gruer meg, så er det ofte en veldig hyggelig samtale. Anonymkode: 01fff...ae9 Det kommer nok både konstruktiv kritikk og ros, tenker jeg. En trøst å høre at andre gruer seg også til slik samtale. Anonymkode: a91bc...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #27 Del Skrevet 9. april 2023 Syntes det er helt greit å ha det, også om det kommer konstruktiv kritikk (les: Ikke ukonstruktiv kjefting), at man ser på både det som går bra og ikke bra. Det som irriterer meg med slik samtaler er at det sjelden blir fulgt opp likevel. Har hatt det nå i en årrekke, men det kommer sjelden noe ut av det utover praten. Sånn sett er det egentlig bortkastet tid hos oss. Anonymkode: e1075...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 9. april 2023 #28 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hater medarbeidersamtaler. Der jeg jobber kan vi ikke være ærlig, vi må kun si trygge ting og vi får ingen tilbakemelding på hvordan vi gjør det i jobben og hva vi kan utvikle oss på. Føles som bortkastet tid. Anonymkode: 0000d...e5a Hva er det dere egentlig snakker om på disse samtalene da? Vær og vind? Når medarbeidersamtaler gjennomføres slik du beskriver det, får jeg inntrykk av at det bare er noe som er bestemt skal gjennomføres på høyere nivå, og at din sjef egentlig gir en lang f..., men bare gjør det for å få fred og kunne si at det er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #29 Del Skrevet 9. april 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): Hva er det dere egentlig snakker om på disse samtalene da? Vær og vind? Når medarbeidersamtaler gjennomføres slik du beskriver det, får jeg inntrykk av at det bare er noe som er bestemt skal gjennomføres på høyere nivå, og at din sjef egentlig gir en lang f..., men bare gjør det for å få fred og kunne si at det er gjort. Det er jo det som er utfordringen mange steder. Mellomledere som bare har fått et krav på seg fra øvre ledelse til å gjøre det, men ingen plan for hvordan man kan bruke det som verktøy for å gjøre arbeidsplassen ennå bedre. Da blir det bare bortkastet tid. Anonymkode: e1075...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 9. april 2023 #30 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er det samme. Jeg forstår derfor ikke hvorfor kollegaer etterlyser det, og sier at de ønsker slik samtale. Jeg er ganske sikker på at jeg får høre noen av mine feil. Blant annet at jeg er en person som prater mye med kollegaer, at jeg må ikke bruke mobil i det hele tatt i arbeidstiden, at jeg må være flinkere å si ifra når andre gjør feil osv. Hater slike samtaler 😅 Anonymkode: a91bc...25a Alt dette er jo ting du kan gjør noe med allerede i morgen ☺️. Med ren samvittighet , og hvis man VET man har gjort sitt beste , slipper man grue seg til samtale .☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #31 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg er den populære medarbeideren som etterlyste medarbeidersamtaler før påske 😅 Skjønner ikke hvorfor folk ikke tåler å høre at de må gjøre noe anerledes? Vi prater også om spørsmål som "hvordan har du det på jobb?" "Er det noe du vil gjøre mer av?" "Hva skal vi fokusere på fremover?" Anonymkode: 4099b...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #32 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er den populære medarbeideren som etterlyste medarbeidersamtaler før påske 😅 Skjønner ikke hvorfor folk ikke tåler å høre at de må gjøre noe anerledes? Vi prater også om spørsmål som "hvordan har du det på jobb?" "Er det noe du vil gjøre mer av?" "Hva skal vi fokusere på fremover?" Anonymkode: 4099b...47d Du var kanskje eleven som ba om mer lekser også? Anonymkode: b9bb3...175 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #33 Del Skrevet 9. april 2023 Ser virkelig ikke nytta. Arbeidsgiver gjør det kun fordi det er krav, ikke fordi de vil. Har hatt samme arbeidsplass i 10 år. Mange på arbeidsplassen som er misfornøyd med hvordan oppgaver løses og litt andre ting. Prøvd å fikse dette i 10 år, men ledelsen er mer opptatt å gi oss kritikk fordi vi tok pause 30 sekunder for mye på en dag. Ja, de teller sekunder, dopauser osv. Det er såpass detalje styrt at de som er nyansatte slutter etter 1 måned. Jeg er den som har jobbet lengts, men slutter til uka 😊 Anonymkode: 55101...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #34 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg likte ikke medarbeidersamtale på siste arbeidsplass. Jeg var sist inn og de andre hadde jobbet der i 20 år pluss. Jeg fikk medarbeidersamtaler annen hver måned med bare klager. Leder trodde blindt på ene kollegaen min som alltid fant noe å ta meg på. En stund tok jeg bilder av eget utført arbeid, så jeg visste at alt var på plass som det skulle. Neste samtale var jeg klar på at jeg hadde gjort jobben godt og riktig. Neida, flere klager. Leder så aldri etter selv, det kom kun fra kollega. En stund var kollega fornøyd, men jeg gjorde jo det samme da som måneden før. Jeg gjorde det samme hele veien og brått kom det klager igjen. Skriftlig advarsel fikk jeg to ganger, for ting det egentlig ikke er hold i. Jeg møtte til avtalt arbeidstid og var alltid tilstedet så det var bare tull. Hver gang jeg forsøkte å si i mot så ble jeg satt på plass. Når jeg viste bilder ble jeg satt på plass. Jeg følte meg overkjørt av hele opplegget, ble sykemeldt en stund og tilslutt byttet jeg jobb. Jeg tåler kritikk, bare ikke det der. Anonymkode: f8c9b...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #35 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva med dere? Liker dere slike samtaler med sjefen eller ikke? Flere som missliker slikt og gruer seg? Kommer helt an på sjefen. Med de fleste sjefer jeg har hatt har jeg likt det. Det er en mulighet til å prate om ting som ikke direkte er fag. Det kunne være litt ubehagelig med min forrige sjef som hadde en tendens til å fokusere på det jeg etter vedkommendes mening gjorde feil, men selv i de samtalene gikk det begge veier så det var ikke helt galt det heller. Det er helt greit å få vite om ting jeg kan forbedre meg på i en slik setting og noe av det som kom fram var nok berettiget. Anonymkode: 2bc3d...7a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #36 Del Skrevet 9. april 2023 Den årlige medarbeider/mål-samtalen det eneste stedet hvor jeg kan ta opp viktige ting som: mål, utvikling, trivsel, lønnsvilkår, karriere, fremtid etc.. Jeg forbereder meg på forhånd, og fyller inn noen skjemaer. Det hele tar en time og er relativt uformelt... Anonymkode: 7bcf3...883 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #37 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg forstår det heller ikke. Jeg tør ikke å være 100 prosent ærlig om alt jeg mener. Jeg synes mye positivt, men tør ikke foreks å si at jeg synes at man skulle få lov å prate og være seg selv mens man jobber. Og at man burde få lov å bruke mobil iblant. Tør jo ikke å si det. Anonymkode: a91bc...25a Du kan fint ta opp dine ønsker, men du bør ha gode argumenter og ikke bare argumentere med "Fordi jeg vil/ikke vil!". Anonymkode: b5b8d...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. april 2023 #38 Del Skrevet 9. april 2023 Topsi skrev (21 timer siden): Hater det inderlig, er livredd for å få masse negative tilbakemeldinger. Har ikke fått det, men er alltid redd for det Sjefer misliker stort sett slike samtaler de også. Og fe fleste bruker mer tid på å finne noe positivt å si enn negativitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #39 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg gråter alltid på eller etter disse samtalene. Ikke fordi jeg får mye negativt, men fordi jeg er så enormt stresset og redd i forkant av samtalen at jeg får helt sammenbrudd. Anonymkode: 8541f...90f Kan det være en løsning å heller ta det skriftlig? Anonymkode: b5b8d...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroliine Skrevet 9. april 2023 #40 Del Skrevet 9. april 2023 Hater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå