Gå til innhold

Dere som driver og går ned i vekt, hva spiser dere en vanlig dag? :) ikke lavkarbo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :) trenger litt råd for å ned i vekt. 160 høy, 81 kg, har prøvd lavkarbo men blir matlei. Hva spiser dere som driver og går ned i vekt en normal dag? :) hvor mange måltid? Takk på forhånd. Hilsen kvinne 40

Anonymkode: 85bcf...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CSe0gvmY2b

Teller kalorier. Holder meg til 1600 om dagen, har veid maten, vet hva de forskjellige måltider inneholder ca. Frokost er ofte kjøleskapsgrøt med havregryn, chiafrø, en dæsj kanel og skummelt melk- 350 kcal. Lunsj kan være et rundstykke (hjemmebakt) med egg- 250 kcal. Spiser vanlige middager, spagetti, laks, fiskeboller, kjøttkaker, tomatsuppe osv.. men prøver å holde det til 800 kcal. Kvelds er da på maks 200 kcal. 2 knekkebrød med kalkunpålegg eller leverpostei eller bare 1 skyr om jeg synes jeg spiste for mye middag. Har gått ned 24 kg på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IneT skrev (4 minutter siden):

Teller kalorier. Holder meg til 1600 om dagen, har veid maten, vet hva de forskjellige måltider inneholder ca. Frokost er ofte kjøleskapsgrøt med havregryn, chiafrø, en dæsj kanel og skummelt melk- 350 kcal. Lunsj kan være et rundstykke (hjemmebakt) med egg- 250 kcal. Spiser vanlige middager, spagetti, laks, fiskeboller, kjøttkaker, tomatsuppe osv.. men prøver å holde det til 800 kcal. Kvelds er da på maks 200 kcal. 2 knekkebrød med kalkunpålegg eller leverpostei eller bare 1 skyr om jeg synes jeg spiste for mye middag. Har gått ned 24 kg på dette. 

Takk for svar :) 800 kcal til middag hørtes mye ut, men kjempebra jobba :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det samme mandag - fredag.

2 skiver rugbrød med hvitost og ett egg.

1dl havregrøt med GAAM-proteinpulver. 

1,5dl kesam med litt honning.

250gr grønnsaker + protein

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CSe0gvmY2b
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) 800 kcal til middag hørtes mye ut, men kjempebra jobba :)

Synes ikke det er mye når det er vanlig mat. Jeg skal klare å leve med dette kostholdet, ikke kun nå. Kjører man dietter eller andre ting går man jo lei. Men man kan jo spise mindre middag og mer på de andre måltidene. Men prøv å lag pasta middag eks og mindre kcal, da blir det lite  middag, da hadde ikke jeg blitt mett. Når jeg har tomatsuppe så blir det mindre kalorier, da har jeg jo spart noen kcal, fint det. Men gjør det ikke hver dag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IneT skrev (2 minutter siden):

Synes ikke det er mye når det er vanlig mat. Jeg skal klare å leve med dette kostholdet, ikke kun nå. Kjører man dietter eller andre ting går man jo lei. Men man kan jo spise mindre middag og mer på de andre måltidene. Men prøv å lag pasta middag eks og mindre kcal, da blir det lite  middag, da hadde ikke jeg blitt mett. Når jeg har tomatsuppe så blir det mindre kalorier, da har jeg jo spart noen kcal, fint det. Men gjør det ikke hver dag 😉

Ja sant det:) jeg er ikke veldig storspist når det gjelder middag, ikke glad i potet, ris og pasta  men glad i salat. Tenkte prøve spise frokost, lunsj, middag og noe lett til kvelds, får se om det funker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser bare ett måltid, kvelds. Som regel kylling og ris eller kylling salat, vegetar gryte med poteter eller en halv grandis pizza en sjelden gang i blandt . 

Har jeg krevende dager å på jobb spiser jeg to knekkebrød til frokost og litt mindre kvelds 

Anonymkode: edc77...179

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser bare ett måltid, kvelds. Som regel kylling og ris eller kylling salat, vegetar gryte med poteter eller en halv grandis pizza en sjelden gang i blandt . 

Har jeg krevende dager å på jobb spiser jeg to knekkebrød til frokost og litt mindre kvelds 

Anonymkode: edc77...179

Altså du spiser bare 1 måltid pr dag???? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare av nysgjerrighet, hvordan er lavkarbo  ensidig? 

Anonymkode: 72d07...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare av nysgjerrighet, hvordan er lavkarbo  ensidig? 

Anonymkode: 72d07...7d5

For meg gikk det i det samme hele tiden da jeg spiste lavkarbo. Ble uvel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plantebasert.  Høy karbo lavt til middels fett. 

Spiser 2dl (ukokt) havregryn med banan og bær til frokost (og en teskje chia-frø).

Til lunsj spiser jeg enten ris og grønnsaker, eller en boks med tacobønner (sorte bønner halvmost og "stekt" med tacokrydder) som jeg blander i en stor bolle med salat (kaller det for en tacobolle 😄), og noen ganger med tacoskjell.

Til middag spiser jeg enten tacobønner, rød-linsegryte, grønnsaksgryte med ris/linser (kjempedigg med en boks hakkede tomater og kokosmelk), kanskje en grønnsakslasagne, hjemmelaget pizza med bønner eller linser, kokte poteter med hummus og salat etc etc.

Her går det mye i sunne karbohydrater. Jeg unngår å spise brødmat så veldig ofte, da jeg er sensitiv til gluten, men kan spise speltbrød iblant, knekkebrød med hummus og en wraps eller to når jeg føler for det. 

Jeg liker å spise og føle meg mett, og jeg ønsker ikke å gå rundt med cravings. Jeg går lett opp i vekt om jeg spiser brød og mat som er veldig prosessert, men så lenge jeg spiser så mye "ren" og ikke minst så fiberrik mat som mulig, så kan jeg spist 2000kcal hver dag uten å gå opp i vekt (er 157cm og 51kg), og da går jeg heller ikke rundt og craver usunn mat. 

Anonymkode: 8b319...0da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker yoghurt og musli. Så til frokost blir det alltid det + frukt iblandet, som regel banan. Lager min egen musli av havregryn, rosiner, frø og nøtter. Bare pass på mengden av de to siste. 

Lunsj er ofte middagsrester eller salater. Svært sjeldent knekkebrød/brød. Ikke blir jeg mett og så er det kjedelig.

Middag er vanlig middag bare mindre mengde. Fiskegrateng, kylling og ris med salat, lapskaus, pannekaker... Men jeg spiser også en del utenlandske retter som min ikke-norske mann da lager. Da blir det mye bønner, kikerter, bulgur og ris, mye tomatbasert retter.

Tillater meg å spise alt, bare i moderate mengder:)

Anonymkode: c12c8...c38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg elsker yoghurt og musli. Så til frokost blir det alltid det + frukt iblandet, som regel banan. Lager min egen musli av havregryn, rosiner, frø og nøtter. Bare pass på mengden av de to siste. 

Lunsj er ofte middagsrester eller salater. Svært sjeldent knekkebrød/brød. Ikke blir jeg mett og så er det kjedelig.

Middag er vanlig middag bare mindre mengde. Fiskegrateng, kylling og ris med salat, lapskaus, pannekaker... Men jeg spiser også en del utenlandske retter som min ikke-norske mann da lager. Da blir det mye bønner, kikerter, bulgur og ris, mye tomatbasert retter.

Tillater meg å spise alt, bare i moderate mengder:)

Takk for svar :) teller du kalorier? Du spiser altså 3 måltid hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar :) teller du kalorier? Du spiser altså 3 måltid hver dag? 

Jeg teller, og jeg spiser 3 måltider + et snack måltid på kvelden (type frukt og litt nøtter). Dette blir vel mer et lite måltid de dagene jeg trener, type en brødskive, frukt og nøtter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg teller, og jeg spiser 3 måltider + et snack måltid på kvelden (type frukt og litt nøtter). Dette blir vel mer et lite måltid de dagene jeg trener, type en brødskive, frukt og nøtter. 

Aha, jeg tenkte prøve uten å telle kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser mye brød, jeg. Spiser ikke frokost (ikke sulten), spiser rundt kl 13 to brødskiver, en med ost og en med syltetøy, så ca. halv fem en toast med ost og salami, til kvelds enten en omelett av to egg med løk, tomat, ost og skinke eller et pitabrød med et kokt egg. Noen ganger karbonadedeig/kyllingfilet med fullkornpasta. Spiser også to gulrøtter og en appelsin hver dag. Ensidig, jeg vet, men har hatt en spiseforstyrrelse så jeg trenger å føle meg trygg på maten. Veier 54 kg på 167 cm og skal ikke mer ned i vekt.

Anonymkode: d6d32...ffe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg spiser mye brød, jeg. Spiser ikke frokost (ikke sulten), spiser rundt kl 13 to brødskiver, en med ost og en med syltetøy, så ca. halv fem en toast med ost og salami, til kvelds enten en omelett av to egg med løk, tomat, ost og skinke eller et pitabrød med et kokt egg. Noen ganger karbonadedeig/kyllingfilet med fullkornpasta. Spiser også to gulrøtter og en appelsin hver dag. Ensidig, jeg vet, men har hatt en spiseforstyrrelse så jeg trenger å føle meg trygg på maten. Veier 54 kg på 167 cm og skal ikke mer ned i vekt.

❤️ Hvor mye har du gått ned på dette kostholdet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

❤️ Hvor mye har du gått ned på dette kostholdet? :)

30 kg 😊. Noen dager har jeg spist mindre, noen dager mye mer, men har landet på denne mengden nå. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

30 kg 😊. Noen dager har jeg spist mindre, noen dager mye mer, men har landet på denne mengden nå. 

Gratulerer :) kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned fra 91 til 80. Er ned på 85 nå siden første mars.

• Frokost: Ingenting (har jeg aldri spist uansett).
  • Lunsj: Tre knekkebrød med smøreost eller en Toro Bolognese Rett i Koppen.
  • Middag: F.eks. 400g opphakket kyllingfilet, eller en kvart Grandiosa, eller tre brødskiver med noe magert.
  • Kvelds (rundt 22.00): Tre brødskiver med makrell i tomat, eller et ostesmørbrød.
  • Knapt noen flytende kalorier.
  • Fullkomment fravær av alt jeg trakter etter av sjokolade, godteri, bakevarer, og snacks.

Trening:

• 1,5 time kampsport to ganger i uka.
  • Trappeløp opp seks etasjer, gå ned. Gjenta ti ganger. Fire ganger i uka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...