Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han skulle sjekke ryggen min.. da jeg har skoliose i familien og ville ta en sjekk… 

han tok fast på rygg, hofter og rumpe. Holdt det en stund. Etterpå et blidt og godt blikk, og ønsket å sette meg opp på en ny time selv om alt var normalt. 

Anonymkode: 84f96...90d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han gjorde jobbe sin 

Anonymkode: c2e57...b4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan fastlegen kunne undersøke deg uten å ta på deg?

Også lurer jeg også på hvorfor du, TS, har lagt denne under "Singelliv og dating"?

Anonymkode: ae706...24f

• Liker 5
Skrevet

Var det ingen begrunnelse til at du ble satt opp i ny time? Merkelig 

Du kan jo eventuelt se an hvordan det går neste time, om du velger å bruke den eller bytte lege om det er mulig 

Om legen din klår på deg, og virkelig trakaserer deg må du si ifra til noen, er det politiet man sier ifra til? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør bestille time hos psykolog.... Les om skoliose, og da forstår du hvorfor han tar deg på rygg, rumpe og hofter. 

Anonymkode: 531b5...dda

• Liker 3
Skrevet

Vel, nå må nesten legen ta på deg på den måten for å sjekke skoliose.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke undersøke en scoliose uten å studere pasientene nøye, legge hendene ganske fast på hofter/sete for å vurdere bekken, ev. benlengdeforskjell, og også palpere ryggen for å få overblikk over hvor stor scoliosen er.

Selv om palpasjonen kan være veldig tett, så skal den likevel være utført profesjonelt. Men man kan ikke undersøke en scoliosepasients rygg uten å berøre de områdene du har beskrevet, ts, ganske fast.

At det ble satt opp ny time kan være for å diskutere veien videre, ev. bilder av ryggen, opptrening, eller annen oppfølging/behandling. Legetimene er jo ikke lange, så de rekker ofte ikke mye, spesielt når de må foreta grundigere undersøkelser.

Husk at du alltid bør spørre om det er noe du lurer på. Lurte du på hvorfor det ble satt opp ny time burde du spurt - så hadde du sluppet å lure på det :)

Mener du at legen gjør tilnærmelser, da bør du enten ta det opp eller melde fra om det. Men det er ikke noe i det du forteller i hovedinnlegget som tyder på at legen har gjort noe annet enn en normal undersøkelse for en mulig scoliose.

Anonymkode: 02274...d19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ligger denne tråden på singeliv og dating?

Anonymkode: 3a62f...d95

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han skulle sjekke ryggen min.. da jeg har skoliose i familien og ville ta en sjekk… 

han tok fast på rygg, hofter og rumpe. Holdt det en stund. Etterpå et blidt og godt blikk, og ønsket å sette meg opp på en ny time selv om alt var normalt. 

Anonymkode: 84f96...90d

Ok. 
men lurte du på noe rundt dette?

Anonymkode: 7c4ec...39d

AnonymBruker
Skrevet

Bør kvinnelige leger for kvinner og herreleger for herrer. Så vil noen sånne hendelser aldri kunne oppstå.

Anonymkode: f4010...79b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tidvis store plager i rygg og bekken. De må jo ta sånn på deg for å undersøke deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bør kvinnelige leger for kvinner og herreleger for herrer. Så vil noen sånne hendelser aldri kunne oppstå.

Anonymkode: f4010...79b

Bare hvis legen er lesbisk så :) 

Skrevet (endret)

Jeg fikk en kortisonsprøyte i ene hoften for en tid tilbake. Det betydde at fastlegen måtte kjenne godt på hele området. Jeg har et veldig godt forhold til min mannlige fastlege og han gjorde jo bare jobben sin. Er viktig at sprøyten blir satt korrekt. 

Med sånne plager som du har nå du nok regne med at leger vil måtte ta på deg. Du skal selvsagt føle deg trygg i situasjonen, men du må også få en grundigere sjekk. Du kan be om at en av kontorpersonalet blir med på sånt senere da. 

Ny time er nok for å legge en plan for videre. 

Jeg skjønner det må ha føltes ubehagelig, tross det var nødvendig har du lov å kjenne på det 💛

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en slags låsning/muskelknute i rumpeballen. Først måtte legen undersøke og så var det noen timer hos fysioterapeut. For å løsne opp. Følte ikke det var noe seksuelt med det, selv om det var massasje og behandling av setet. 

Anonymkode: 28202...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...