Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og 30 år og nyutdannet vernepleier. Har noen erfaring med å bare jobbe så mye som mulig for å tjene penger? Mangler ca 300 000 for å kunne kjøpe bolig. Jeg er et nattedyr og jobbet tidligere natt som ufaglært, rekorden er 19 netter på rad så skal ikke stå på arbeidslysten 😅 Trenger litt motiverende råd. Hvordan er det best å gå frem når man vil jobbe for fullt et år? Vikarbyrå? Hva har dere som har gjort det samme tjent på en måned? Kan i prinsippet bare jobbe, sove og i ett helt år for å nå målet mitt 🙉

Anonymkode: fcc67...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er singel og 30 år og nyutdannet vernepleier. Har noen erfaring med å bare jobbe så mye som mulig for å tjene penger? Mangler ca 300 000 for å kunne kjøpe bolig. Jeg er et nattedyr og jobbet tidligere natt som ufaglært, rekorden er 19 netter på rad så skal ikke stå på arbeidslysten 😅 Trenger litt motiverende råd. Hvordan er det best å gå frem når man vil jobbe for fullt et år? Vikarbyrå? Hva har dere som har gjort det samme tjent på en måned? Kan i prinsippet bare jobbe, sove og i ett helt år for å nå målet mitt 🙉

I fjor jobbet jeg veldig mye, ca 150% samtidig som jeg har to barn. Jeg jobbet døgnet rundt mens de var hos faren sin også vanlige dager når jeg hadde de. Jeg ble fysisk utbrent og kroppen sliter dette året. Jeg måtte gå ned kraftig på arbeid for jeg har ikke evner til det akkurat nå. 

Jeg jobber som renholder og hadde 4 forskjellige arbeidsplasser for å få det til. For det ene firmaet jobber jeg fast 60%. For det andre vasket jeg fredag - søndag - pluss noen timer i ny og ne om jeg rakk det. Annen hver fredag jobbet jeg på tredje stedet etter den vanlige jobben. Fjerde stedet var mest nesvask av eneboliger. I fjor hadde jeg nesvask av 25 større eneboliger. Det tok kroppen min å holde på sånn. 

Men, jeg fikk samlet smålån og gjelden min gikk kraftig ned. Samtidig fikk barna mer av alt de trengte etter vi måtte dele hjem. 

Jeg søkte på to av jobbene da de ble annonsert. Den med nedvask så ringte jeg for å høre om de trengte vikar igjen siden jeg har jobbet der før. Hobedarbeidsplass hadde jeg fra før. 

Bare se hva som finnes der ute som lett kan tilpasses din hverdag. Jeg tjente 20k mer i mnd ved å holde på slik. Selvfølgelig kun hvitt arbeid. 

Anonymkode: ca5ed...49c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I fjor jobbet jeg veldig mye, ca 150% samtidig som jeg har to barn. Jeg jobbet døgnet rundt mens de var hos faren sin også vanlige dager når jeg hadde de. Jeg ble fysisk utbrent og kroppen sliter dette året. Jeg måtte gå ned kraftig på arbeid for jeg har ikke evner til det akkurat nå. 

Jeg jobber som renholder og hadde 4 forskjellige arbeidsplasser for å få det til. For det ene firmaet jobber jeg fast 60%. For det andre vasket jeg fredag - søndag - pluss noen timer i ny og ne om jeg rakk det. Annen hver fredag jobbet jeg på tredje stedet etter den vanlige jobben. Fjerde stedet var mest nesvask av eneboliger. I fjor hadde jeg nesvask av 25 større eneboliger. Det tok kroppen min å holde på sånn. 

Men, jeg fikk samlet smålån og gjelden min gikk kraftig ned. Samtidig fikk barna mer av alt de trengte etter vi måtte dele hjem. 

Jeg søkte på to av jobbene da de ble annonsert. Den med nedvask så ringte jeg for å høre om de trengte vikar igjen siden jeg har jobbet der før. Hobedarbeidsplass hadde jeg fra før. 

Bare se hva som finnes der ute som lett kan tilpasses din hverdag. Jeg tjente 20k mer i mnd ved å holde på slik. Selvfølgelig kun hvitt arbeid. 

Nedvask, ville vist ikke telefonen min skrive i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det begge to da vi bygde bolig. Først for å spare et år, deretter for å jobbe om dagen, og bygge på fritida det neste året. Det gikk hardt ut over helsa, og ingen av oss blir noen gang de samme igjen.

Anonymkode: 50f68...a44

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det siden september 2022. Har 3jobber. Dette gjør at vi kan spare minst 50k per måned. Har fri 1helg i måneden. Det går fint forløpig!
Jobber på kontor mandag-fredag. I tillegg til 2 faste helgestillinger i helsevesenet. Ingen av jobbene er fysiskk tung.

Anonymkode: 0662b...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet 140-150 i 10 år nå. Fungerer helt fint.

Anonymkode: cf4c9...5f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobbet 140-150 i 10 år nå. Fungerer helt fint.

Samme her. Har mellom 2-300 000 i overtid hvert år 

Anonymkode: 8faef...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du er innstilt på å gi jernet, og du er vernepleier,så kan du ta ekstravakter på sykehjem, psyk eller puh bofellesskap i nabokommunen hvis du jobber i det offentlige. Kommunen er helt utrolig strenge på overtid, ikke pga menneskelige behov og at de er redd for at du blir utslitt, men pga det økonomiske siden overtid koster kommunen massevis, så om du allerede jobber 100% får du ikke nye vakter hvis du søker på en vakt fridag eller frihelg. Men om du gjør det i nabokommunene gjennom ekstravaktavtale utløser det ikke overtid og du tjener penger på de dagene du allerede har fri som for eksempel helger hvor du er innstilt på å tjene ekstra. Kjenner flere som gjør dette. Hovedjobb i Stavanger men ekstravakter i Sola kommune 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå om dagen er det absolutt best å jobbe for vikarbyrå ja 👍 Husk å forhandle lønn!! Hør hva andre tjener før du forhandler lønn ! + husk å øke skattetrekket ditt så du ikke driter deg ut! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Jeg tenker at det er nå de neste 1-2-3 årene jeg kan gjøre dette.. Jeg har ikke noe liv, ikke noe barn, mann eller dyr, er kun ute etter å tjene mest mulig penger 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar alle sammen :) Jeg tenker at det er nå de neste 1-2-3 årene jeg kan gjøre dette.. Jeg har ikke noe liv, ikke noe barn, mann eller dyr, er kun ute etter å tjene mest mulig penger 😂

Da kan du jo glatt jobbe 200 % eller mer.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler også å kutte kostnader på flere måter. Shoppestopp, reisestopp, restaurantstopp osv - det utrolig hvor mye man bruker på forlystelser. Jeg har spart ca 150.000 årlig på å kutte disse, samt ha ekstrajobb ut over 100%faststilling.  Jobber kanskje 140% ila året, men 200% de ukene jeg står på. Jeg startet på samme grunnlag som deg, for å samle EK, og så har jeg bare blitt glad i investeringsmulighetene de ekstra kronene gir (både i fond, oppgradering av egen bolig og som deleier i et firma)

Anonymkode: f1479...873

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet dag som lærervikar og kveld som servitør. I tillegg jobbet jeg helger som bartender og visningsassistent. 

Først for å nedbetale forbruksgjeld, deretter for å spare til egenkapital. 

Holdt på slik i ca fire år. Var siste halvdel av 20-årene og det gikk helt fint. 

Etter det, studerte jeg 100 % ved siden av 100 % jobb i tre år. 

Man tåler langt mer enn man tror. Jeg hadde til og med venner. 

Anonymkode: 9e8b9...6cc

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (3 timer siden):

Nå om dagen er det absolutt best å jobbe for vikarbyrå ja 👍 Husk å forhandle lønn!! Hør hva andre tjener før du forhandler lønn ! + husk å øke skattetrekket ditt så du ikke driter deg ut! 

Blir det ikke nytt skattekort på ekstrajobben uansett? 

Anonymkode: 43d35...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir det ikke nytt skattekort på ekstrajobben uansett? 

Det blir oftest satt etter lønnen fra året før. Om du ønsker å tjene sinnsykt mye mer så burde du også justere inntekten mye høyere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (4 minutter siden):

Det blir oftest satt etter lønnen fra året før. Om du ønsker å tjene sinnsykt mye mer så burde du også justere inntekten mye høyere. 

Takk, da må jeg sørge for å gjøre det! 

Jeg prøver meg nemlig på samme greie selv i år, og foreløpig går det veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det beste er å ha en full stilling våken natt (det er vel på rundt 80% stilling for 100% lønn). 

Da har du en del fritid om du har en god turnus til å ta på deg ekstra vakter i tillegg (som vikar, da gjerne gjennom vikarbyrå). Om du da klarer å bo litt kjipt og billig (hybel eller lignende) skal det være mulig å tjene og spare ganske så mye. 

Anonymkode: 58e26...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få deg jobb i en omsorgsbolig hvor du har tette vakter i 10-14 dager, og så en lengre periode fri. I friperioden kan du ta vakter andre steder. 

Anonymkode: decfe...81c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det, og veldig mye går til trinnskatt. Så følg med på grensene :) 

Anonymkode: b925c...ecb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...