AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Lenge lurt på om jeg skulle skrive noe her.. Er en pappa til en nydelig jente på 11 i 6. klasse.. Vi har 50/50 ordning. Min ekskone er en flott dame som liker å ta vare på seg selv. Det jeg reagerer på nå er hva hun påfører datteren vår. Jeg har tidligere hatt hovedomsorgen for datteren vår men siden nyttår har vi endret til 50/50 og jeg ser en enorm forskjell på jenta vår. Hun kom direkte til meg fra skolen etter å ha vært hos mor, da kom hun i skinntights, lange sånne løsnegler og full sminke. Jeg ble direkte uvel av at hun har gått rundt sånn på skolen som 11-åring. Jeg leverer fra meg et barn til moren og får tilbake en 11-åring med selvbruning, fargede bryn og vipper og bleket hår. Hun har også kjøpt undertøy til datteren vår (stringtruse i blonder fra dameavdelingen på hennes og maurits). Jenta vår er i ekstase over jentetid med mor (det har skortet på det tidligere), men jeg får en uggen følelse av det. Hos meg er det mye spill, leker, tegning, ute og leke og etter at hun har vært hos mor syns hun dette er kjempeteit i et par dager før hun «blir seg selv igjen». Mobilen hennes er full av utfordrene selfyes slik som moren hennes tar av seg selv. Har tatt det opp med mor men får beskjed om at det er jentetid og at det må jeg tåle. Jeg syns det er helt feil at en 11-åring skal bli innsmurt i brunkrem og gå på skole i blondestring, bh og skinntights. Er det jeg som er helt på trynet her? Anonymkode: 9f1fa...d46 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Det er selvsagt ikke greit. Vet ikke om det er seksualisering, men jenta er for ung. Bestill time hos familievernkontoret. Anonymkode: 75ec2...daa 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 11 år. Hun går på barneskolen 😨 Hva sier mora når du snakker med henne om dette? Støtter svaret over. Fvk asap! Anonymkode: d6eac...d69 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 11 år. Hun går på barneskolen 😨 Hva sier mora når du snakker med henne om dette? Støtter svaret over. Fvk asap! Anonymkode: d6eac...d69 Hun sier at de har jentetid og at det er gøy med sånn «dulling» og hudpleie og sånt.. Anonymkode: 9f1fa...d46
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Hvis hun har begynt å få litt pupper bør jenta absolutt få lov å bruke bh. Og selv brystvortene kan sees gjennom, hatet det selv når jeg var liten. Mange jenter bruker også litt sminke i den alderen. Men er forskjell på litt mascara og lipgloss og det å.bruke løsnegler,brunkrem og løsvipper. Anonymkode: 18650...e06 4
Kaneel Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Lenge lurt på om jeg skulle skrive noe her.. Er en pappa til en nydelig jente på 11 i 6. klasse.. Vi har 50/50 ordning. Min ekskone er en flott dame som liker å ta vare på seg selv. Det jeg reagerer på nå er hva hun påfører datteren vår. Jeg har tidligere hatt hovedomsorgen for datteren vår men siden nyttår har vi endret til 50/50 og jeg ser en enorm forskjell på jenta vår. Hun kom direkte til meg fra skolen etter å ha vært hos mor, da kom hun i skinntights, lange sånne løsnegler og full sminke. Jeg ble direkte uvel av at hun har gått rundt sånn på skolen som 11-åring. Jeg leverer fra meg et barn til moren og får tilbake en 11-åring med selvbruning, fargede bryn og vipper og bleket hår. Hun har også kjøpt undertøy til datteren vår (stringtruse i blonder fra dameavdelingen på hennes og maurits). Jenta vår er i ekstase over jentetid med mor (det har skortet på det tidligere), men jeg får en uggen følelse av det. Hos meg er det mye spill, leker, tegning, ute og leke og etter at hun har vært hos mor syns hun dette er kjempeteit i et par dager før hun «blir seg selv igjen». Mobilen hennes er full av utfordrene selfyes slik som moren hennes tar av seg selv. Har tatt det opp med mor men får beskjed om at det er jentetid og at det må jeg tåle. Jeg syns det er helt feil at en 11-åring skal bli innsmurt i brunkrem og gå på skole i blondestring, bh og skinntights. Er det jeg som er helt på trynet her? Anonymkode: 9f1fa...d46 Good one trollet ! 3
frivis Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Er helt enig med TS. Må si ifra på en fin måte. Uansett så er barnet ditt såpass stort at det kan velge litt selv. Det er viktig at du snakker med barnet om dette og er strålende at du er et godt forbilde. Noe variasjon mellom mor og far sin væremåte må tåles, du kan likevel si fra til mor på en fin måte at barnet er fint uten all ekstra pynting og sminking, og at prøve å fokusere på andre ting enn likes på sosiale media. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 Mor virker jo mindre begavet. Anonymkode: a03e5...2f2 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Det er ikke seksualisering. Det er de som tenker seksuelt om dette som er problemet. Helt vanlig å ville ha string truser og prøve seg med sminke og trendy klær når man går i 6-7 klasse. Anonymkode: 310ff...9e5 1
Andro Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 Du behandler henne som det barnet det er og du virker til å ha et sunt forhold til barndom. At en 11-åring liker fin sveis og pene klær er temmelig normalt, men at moren styrer det mot stringtruser og løsnegler syns jeg faktisk er bortimot pervers. Dersom moren legger ut sånne selfies av seg selv, så må da hun også være veldig umoden? Det er alltid noe galt med voksne folk som søker oppmerksomhet for oppmerksomhetens egen del, og selger seg ut med utseende. Jeg må si at jeg deler din bekymring, og ville tatt det opp med en voksenperson dere stoler på - helsesøster, fornuftig tante, familiekontor... Hun bruker den tiden hun har med datteren til å gjøre henne sexy i en voksen sine øyne, og det virker ikke sunt. Du kan også finne en del litteratur om og for tenåringer, kroppspress og uvettig bruk av sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis hun har begynt å få litt pupper bør jenta absolutt få lov å bruke bh. Og selv brystvortene kan sees gjennom, hatet det selv når jeg var liten. Mange jenter bruker også litt sminke i den alderen. Men er forskjell på litt mascara og lipgloss og det å.bruke løsnegler,brunkrem og løsvipper. Anonymkode: 18650...e06 Hun har selv ønsket seg bh/topp og det har hun i mange varianter. Fra ungdomsavdelingen på Gina Tricot og Cubus som passer til en 11-åring. Der selger de ikke de trusene / BH-ene mor kjøper, de er fra voksenavdelingen i den minste størrelsen. Anonymkode: 9f1fa...d46
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 Kaneel skrev (36 minutter siden): Good one trollet ! ? Anonymkode: 9f1fa...d46 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Kaneel skrev (40 minutter siden): Good one trollet ! Vet ikke om det er et troll, men det samme skjedde med tantebarnet mitt i 6.-7. klasse en gang…. Hun har en mor som overførte sånne interesser på dattera ganske tidlig. Syns det er greit å eksperimentere med sminke på badet i den alderen , sikkert ikke unormalt det da… men løsnegler og vipper (tror jeg) osv var litt too much å se på en barneskoleelev, som gikk sånn hjemme og på skolen … Rart skolen tillot/tillater det Anonymkode: 93971...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun har selv ønsket seg bh/topp og det har hun i mange varianter. Fra ungdomsavdelingen på Gina Tricot og Cubus som passer til en 11-åring. Der selger de ikke de trusene / BH-ene mor kjøper, de er fra voksenavdelingen i den minste størrelsen. Anonymkode: 9f1fa...d46 Altså... bedre med skikkelig bh på så store unger enn topper. Ser heller ikke noe galt med stringtruse. Anonymkode: cc984...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #15 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså... bedre med skikkelig bh på så store unger enn topper. Ser heller ikke noe galt med stringtruse. Anonymkode: cc984...b8f Du syns det er bedre med en svart bh i blonder med push up innlegg på en 11-åring enn en topp med innlegg fra ungdomsavdelingen..? Når ungen ikke har pupper tenker jeg det er unødvendig med push up og matchende string fra «sexy» avdelingen til Cubus Anonymkode: 9f1fa...d46 1 2
Uglems Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke seksualisering. Det er de som tenker seksuelt om dette som er problemet. Helt vanlig å ville ha string truser og prøve seg med sminke og trendy klær når man går i 6-7 klasse. Anonymkode: 310ff...9e5 Du tenker ikke at vi foreldre ikke har plikt til å beskytte barna våre? Altså man kan dra den såpass langt å dekke dem til helt, men å la dem gå med løsnegler, string truser og selvbruning? Hva slags mennesker tror du dette barnet kan tiltrekke seg da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå