Gå til innhold

Velge eksen fordi det er tryggere enn en ny kjærlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer om jeg er blitt litt ‘ødelagt’ i tankegangen av disse årene sammen med eksen. Han har sendt dickpics, sexchattet og sendt meldinger til andre damer om de vil ha sex mens vi har vært sammen. Jeg flyttet ut for 6 mnd siden og han har hele tiden villet bli sammen igjen selv om han har vært på dating-apper og vært på dates. 
Så til slutt så sa jeg bare ‘ok’. Vi kan godt prøve. Jeg er glad i ham, savner oss, og vi har alltid hatt det veldig morsomt sammen - men jeg elsker ham ikke på samme måte som før alt det vonde. Men jeg tenker at det gjør mindre vondt for meg å være sammen med ham som mest sannsynlig kommer til å svikte meg igjen enn at jeg finner meg noen ny å bli glad i som potensielt kommer til å svikte meg på samme måte. Jeg føler at jeg takler et nytt svik fra eksen fordi jeg er så vandt til det.

Er det en skrudd måte å tenke på i et forhold, eller er det flere der ute som har det sånn?

Anonymkode: 55642...dcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow, han har virkelig knekt deg.

Kjære deg, ikke gå tilbake. Ikke gjør deg selv så vondt. Du fortjener bedre, du et verdt bedre. Du er fantastisk! 

Anonymkode: b31a1...d4c

• Liker 3
Skrevet

Får tårer i øynene av ditt psykiske selvmord. Du skylder ham ingen ting.
Når en slik fyr kjennes som noe trygt og hjemlig, da må man spørre seg hvor man kommer fra
- og hva man opplevde der, som får deg til å tro at du er helt uten verdi.

Han er en illojal drittsekk som ikke bryr seg om deg, men som trenger noen der. Ikke vær den som tilfeldigvis er der. 
Blokker ham, og start et liv. Livet er ikke noe som hender med deg, det er noe du lever selv. Ta ansvar.

• Nyttig 2
Skrevet

Her må du rett og slett ut av offerrollen Ts..du har ansvar for ditt liv, og hvordan ditt liv skal bli - ikke bli en dukke på dukketeateret hans. Det er ingenting som tilsier at du fortjener et mindre bra liv enn andre. 
Du fortjener å bli elsket, og du fortjener å bli respektert. 
Jeg håper du får smake på virkelig kjærlighet - det gjør deg uendelig sterk..men sterkest blir du av kjærligheten du viser deg selv. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg lurer om jeg er blitt litt ‘ødelagt’ i tankegangen av disse årene sammen med eksen. Han har sendt dickpics, sexchattet og sendt meldinger til andre damer om de vil ha sex mens vi har vært sammen. Jeg flyttet ut for 6 mnd siden og han har hele tiden villet bli sammen igjen selv om han har vært på dating-apper og vært på dates. 
Så til slutt så sa jeg bare ‘ok’. Vi kan godt prøve. Jeg er glad i ham, savner oss, og vi har alltid hatt det veldig morsomt sammen - men jeg elsker ham ikke på samme måte som før alt det vonde. Men jeg tenker at det gjør mindre vondt for meg å være sammen med ham som mest sannsynlig kommer til å svikte meg igjen enn at jeg finner meg noen ny å bli glad i som potensielt kommer til å svikte meg på samme måte. Jeg føler at jeg takler et nytt svik fra eksen fordi jeg er så vandt til det.

Er det en skrudd måte å tenke på i et forhold, eller er det flere der ute som har det sånn?

Anonymkode: 55642...dcd

Forstår deg så godt, jeg er i brudd nå og føler nøyaktig det samme 🙄

Enten må jeg få det til å funke med dusten (altså x) ellers må jeg bare være singel 👍🏻

Gidder ikke en ny person som også er dust etter det har gått litt tid. 

Endret av Sofie Maria
AnonymBruker
Skrevet

En eks er en eks av en grunn og han var utro mot deg. Klart kjærligheten til han forsvinner da og et forhold med han etter tillitsbrudd er virkelig ikke verdt å slite i. 

Det er naturlig at du tenker at det er tryggere hos han enn å finne en ny, sånn tenker også de som blir banket helseløs av partneren hver helg. Det er ikke rasjonell tankegang, men hjernen vår som føles trygghet hos det kjente og frykt for det ukjente, helt uavhengig av om det kjente er dårlig for en og skader en. 

Så det du er nødt til å gjøre her er å bruke logisk tankeevne og ikke høre på den rasjonelle emosjonelle tankegangen. 

Det er masse bra menn der ute, og han eksen din vil du aldri bli lykkelig med. Dere har kanskje mange fine stunder men du kan aldri stole på han og du vil føle paranoia hver gang det plinger i mobilen eller han er ute med gutta, hver gang han bruker lang tid på do og chatter med andre damer igjen, og usikkerhet hver gang han ikke orker sex på at det er deg som ikke er attraktiv nok og om han er utro igjen. Det blir nedbrytende og destruktivt og da hjelper ikke de gode stundene noe 

Anonymkode: 3ae89...3d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen er jo på ingen måte tryggere for deg. Tvert imot vil han være en evig kilde til mistenkelighet og utrygghet for deg.

Jeg tror du er redd for å greie deg selv, redd for å ikke treffe en som kan like deg og respektere deg og bry seg om deg fordi du er du.

Med eksen er du sikret én ting - utrygghet. Og det at han ikke respekterer deg eller har omtanke for deg.

Skaff deg hjelp slik at du kommer deg ut av dette veldig usunne forholdet!

Anonymkode: 69a8c...a18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrygghet har blitt din trygghet desverre… han har kjørt deg ned, og du vil ha det sånn.

Anonymkode: 06cc6...84e

Skrevet

Å være alene er et mye bedre alternativ enn et destruktivt forhold.
Når du finner roen alene er det ikke sikkert at du ønsker et nytt forhold igjen noen gang.
Søk hjelp på Hjelpetelefonen gratis på nummer 116 123.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ser du på han som tryggere ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...