AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Har hatt bekymringer for dette barnet på andre områder også, bare så det er sagt. Blir ikke fulgt opp i særlig grad, har dårlig utstyr (feks ALT for store sko) men er også blid og glad og klarer seg tilsynelatende helt ok. Men barnet sier ofte at foreldrene slår henne. Og så sier hun i samme åndedrag "bare tulla". Jeg har bare ledd det bort siden det sies som en spøk virker det som, og der sies ikke egentlig til meg, men til barnet mitt, som er venninnen. Men burde jeg grave mer? Eller er dette vanlig? Ungen har for øvrig også sagt at hun hadde blitt lykkelig om hun hadde flytta til oss.. Dette er noe mitt eget barn aldri ville sagt til andre, så det får meg jo til å lure litt? Anonymkode: 2ffaf...bbb
Fionas Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Barn sier mye rart. Mitt barn sa høyt til sfo ansatt «nei, ikke slå meg mamma!». Jeg sto rett ved siden av og hadde kun ført barnet. Heldigvis svarte sfo ansatt at hun ikke måtte tulle. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Fionas skrev (2 minutter siden): Barn sier mye rart. Mitt barn sa høyt til sfo ansatt «nei, ikke slå meg mamma!». Jeg sto rett ved siden av og hadde kun ført barnet. Heldigvis svarte sfo ansatt at hun ikke måtte tulle. Takk for svar. Jeg vil bare ikke være den voksne som ikke tok hintet liksom, men du har jo sikkert rett i at dette er vanligere enn jeg skulle tro. Anonymkode: 2ffaf...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): ER du nabo? Venn? Barnehagen Barnet mitt er bestevenn med dette barnet. Ikke kjent hverandre kjempelenge. Anonymkode: 2ffaf...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er noe mitt eget barn aldri ville sagt til andre, så det får meg jo til å lure litt? Ærlig talt så aner du ikke hva ditt barn kunne finne på å si til andre. Ja det er ganske vanlig at barn sier sånne ting. Men ikke noe galt i at du følger litt ekstra med. Anonymkode: a7f5f...932 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ærlig talt så aner du ikke hva ditt barn kunne finne på å si til andre. Ja det er ganske vanlig at barn sier sånne ting. Men ikke noe galt i at du følger litt ekstra med. Anonymkode: a7f5f...932 Mjo, ærlig talt så vet jeg det du. Mitt eget barn har selv grått til meg etter at venninnen har dratt, fordi hun føler at dette er ubehagelig, hvorfor tuller hun om noe sånt, spør hun. Mitt eget barn er en ganske åpen bok og forteller meg om både tabber og tull og fanteri, og sånn som hun reagerer tviler jeg på at dette er noe hun selv ville drevet å sagt. Anonymkode: 2ffaf...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 Jeg skjønner godt at du tenker på om du er den voksne som 'ikke tar hintet' her, når dette er noe som sies gjentagende. Det er helt klart mer vanlig at unger tuller om å bli slått enn at de faktisk blir slått så du trenger absolutt ikke slå full alarm, men samtidig være litt på vakt... Hvor gammel er barnet? Kan du ta en prat om at det å tulle med å bli slått hjemme ikke er særlig god humor? Bygge en relasjon som 'den trygge nabokjerringa' så barnet alltid har et sted å komme hvis det skulle være noe? Anonymkode: f202f...1a7 3
svartkatt Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Hadde ei kusine på besøk da vi var barn. Hun foreslo at vi åpna vinduet og skreik hjelp osv.. Det var visst veldig morsomt.. tror det er det å skremme som er en del av det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner godt at du tenker på om du er den voksne som 'ikke tar hintet' her, når dette er noe som sies gjentagende. Det er helt klart mer vanlig at unger tuller om å bli slått enn at de faktisk blir slått så du trenger absolutt ikke slå full alarm, men samtidig være litt på vakt... Hvor gammel er barnet? Kan du ta en prat om at det å tulle med å bli slått hjemme ikke er særlig god humor? Bygge en relasjon som 'den trygge nabokjerringa' så barnet alltid har et sted å komme hvis det skulle være noe? Anonymkode: f202f...1a7 De er 10 år. Det skal jeg gjøre, takk for tips! 😊 Anonymkode: 2ffaf...bbb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Jeg husker jeg løy om det i barnehagen, fordi noen andre barn sa de ble det. Huff! Men jeg ble fortalt av et barn at det ble slått, og da meldte jeg det til barnevernet. Det viste seg å stemme. Dette var et barn i barnehagealder. Anonymkode: 1c0d0...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå