Gå til innhold

Kollektiv med vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av leietakere som ikke vasker, og dermed forfaller boligen. Så sitter nå å tenker på om jeg skal leie ut med vaskehjelp i fellesarealene. Det er et kollektiv med 4 soverom jeg leier ut. Hadde du som leietaker villet leie et sted der det var vaskehjelp i felles arealene hver 14. dag eller noe? 

Anonymkode: 78cb2...640

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke leid rom i kollektiv UTEN det. 

Anonymkode: 476b7...a53

Skrevet

Er glad for å slippe å bo i kollektiv, men hadde satt pris på renhold om jeg måtte ja.
Kan du lønne en av beboerne for det kanskje? Eller redusere renholders husleie?

AnonymBruker
Skrevet

Det var det der min sønn bodde. Perfekt løsning. De som leier betaler jo for det

Anonymkode: 509f0...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (53 minutter siden):

Er glad for å slippe å bo i kollektiv, men hadde satt pris på renhold om jeg måtte ja.
Kan du lønne en av beboerne for det kanskje? Eller redusere renholders husleie?

Det tror jeg bare blir en kime til dårlig stemning. Tenkte mer på å bruke den renholdsarbeideren som jeg uansett bruker i mitt hus. Hun kjenner jeg godt og stoler på. Er bare litt redd for at de ikke greier å rydde overflater til den fastsatte dagen. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det var det der min sønn bodde. Perfekt løsning. De som leier betaler jo for det

Anonymkode: 509f0...cb0

Ja, og når det er så mye som 4 så tror jeg det gjør at de driter mer i fellesarealer. Da sitter de mer på egne rom og lar ting og skit tårne seg opp. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Vanlige vaskehjelper vasker bare, man må rydde på forhånd, de tar f.eks. ikke oppvasken, kaster gammel mat eller går ut med søpla, og da er du vel like langt?

Mulig du kan leie inn en slags hushjelp, som gjør mer enn å tørke støv, støvsuge og vaske gulv?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig gjerne! Med måtte ha vore 1 gong i veka, kvar 14. dag blir for lite. 

Anonymkode: 194e3...785

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Vanlige vaskehjelper vasker bare, man må rydde på forhånd, de tar f.eks. ikke oppvasken, kaster gammel mat eller går ut med søpla, og da er du vel like langt?

Mulig du kan leie inn en slags hushjelp, som gjør mer enn å tørke støv, støvsuge og vaske gulv?

"Min" vaskehjelp går på timer og hvis jeg ønsker, gjør hun andre ting enn å vaske også. Feks rydde kjøkkenbenk, skifte på senga, ta ut av vaskemaskinene, legge sammen klær osv. 

Men det er vel vanskelig å gjennomføre med en fast betaling i et kollektiv. 

Anonymkode: 20f20...d4a

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (9 minutter siden):

Ja, det er det jeg lurer litt på. Eller om det ville ført til at de hadde greid å få motivasjonen til å fjerne det…

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...