Gå til innhold

Betale ned boliglån med penger fra fond

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si jeg tar ut en del av mine penger i fond til å betale ned boliglånet med. Da må jeg skatte av den andelen av uttaket som er avkastning. Greit nok, men det kravet dukker jo ikke opp før på selvangivelsen neste år, slik at når jeg da tar ut det jeg skal betale den skatten med, så må jeg betale skatt på avkastningen der også....osv...osv...det blir jo en slags evig sirkel bare med mindre og mindre summer! :overrasket: Hvordan håndterer jeg det på en mer "ryddig" måte...?

Anonymkode: df110...2f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du setter av pengene du skal betale i skatt på en sparekonto, selvsagt. 

Anonymkode: 3c7e3...e16

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du setter av pengene du skal betale i skatt på en sparekonto, selvsagt. 

Tenkte også det, men da blir de jo bare stående der å tape seg i verdi inntil jeg skal betale dem ut. Vil jo ha dem i fond så lenge som mulig inntil skal skal betales.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte også det, men da blir de jo bare stående der å tape seg i verdi inntil jeg skal betale dem ut. Vil jo ha dem i fond så lenge som mulig inntil skal skal betales.

Forskjellen her er jo kort, under ett år. Med så kort tidshorisont er det ikke gitt at du går i pluss, markedet kan like gjerne gå ned. 
Men hvis du vil la pengene stå i fond til siste sekund, må du ta en runde hver vår. Det er bare det første året det vil være snakk om større summer, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...