Gå til innhold

Hvordan unngå å bli påvirket av andres følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks en venninne av meg var tydelig dårlig humør og klagde på alt, alt var så stress, dumt og gale. Men hun hadde god grunn til å føle seg elendig da hun hadde festet hele natten og hadde hangover.

Jeg vet at hun nå ikke tåler spørsmål eller noe som krever energi av henne fra meg, og jeg føler da at jeg må gå på eggeskall rundt henne når hun er så sliten. Men det kun de gangene jeg har masse energi og i en annen tilstand enn henne. 

Om vi begge er fyllasyk er det OK og jeg merker at da er hun annerledes fordi vi er like.

Men når hun bare er negativ og sutrete, gidder jeg ikke gå på eggeskall eller høre på syting og negative ting.

Da forlater jeg henne og lar henne være fyllasyk i fred så kan jeg gjøre annet som passer mitt humør og energi.

Ingen vil bruke tid på slik negativitet, men jeg kan ikke forvente at hun skal være blid og glad heller.

Jeg syns det er vanskelig når andre har masse negative følelser og alt jeg sier bare blir irriterende, da vil jeg ikke være tilstedet med den personen. 

Hva gjør du i en slik situasjon?

Anonymkode: 352c2...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ground deg sjøl, sett bena hardere på bakken så lar du ikke andres følelser plage deg, men kan møte de. Hva gjør du hvis noen er syk, orker de ikke fordi det påvirker deg og? Gøy for dem

Anonymkode: b1f3f...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger virkelig ikke å omgås slike energityver.

Jeg blir skikkelig sliten dagen derpå. Men jeg klarer jo å skjønne at min fyllesyke er mitt anliggende, og skjermer meg (og drikker veldig sjeldent pga dette) 

Anonymkode: 38276...941

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du trenger virkelig ikke å omgås slike energityver.

Jeg blir skikkelig sliten dagen derpå. Men jeg klarer jo å skjønne at min fyllesyke er mitt anliggende, og skjermer meg (og drikker veldig sjeldent pga dette) 

Anonymkode: 38276...941

Ja, hvis man er så dårlig og ikke tåler mennesker rundt seg, så er det alene man børr være til man er ferdig å syns synd på seg selv.

Jeg var i veldig godt humør og hadde lyst å hoppe og danse av glede, men jeg holdt igjen pga henne. Så da dro jeg fra henne siden det var ubehagelig å måtte dra ned mitt gode humør for å tilpasse hennes dårlige. 

Tidligere la jeg ikke merke til sånt, dette er noe jeg har blitt mer bevisst på med alderen. Jeg har ikke ansvar for andres negative følelser, så jeg har lov å forlate området hvis jeg blir dårlig. Før tok jeg ansvar og tømte meg selv for energi. 

Det var ubehagelig når jeg skulle dra fra henne. Jeg hadde lyst å si med ett smil og glede «Okei men da snakkes vi, det var veldig koselig å være med deg🥰😊

Men jeg var heller forsiktig og sa «okei🙂….men da drar jeg 🙂»…. Hun hadde forsatt ett kjempe misfornøyd fjes og sa «ja….» Det var liksom ikke mulig for henne å bare være BITTE litt positiv i det jeg dro. Det var så synd på henne og da klarer hun ikke si hadet på en positiv måte….

«Stakkar meg» liksom. Hadde betydd mye om hun tok seg sammen bare i de få sekundene før jeg dro, at avskjeden var fin. Men hun klarte ikke det. 

Men hun var veldig dårlig da, så skjønner jo litt. Jeg er glad for at jeg dro, det skal jeg alltid gjøre om noen begynner å syte på alt. Jeg vil ikke høre på syting.

Anonymkode: 352c2...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...