Gå til innhold

Rengjøring av beiset terrasse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I fjor lot jeg meg overtale til å la mannen beise terrassen i en varm bruntone. Angrer som en hund, den er kjempestygg etter vinteren. Det ser ut som det er to-tre år siden den ble beiset sist 🙄 Den er også grønn og algete av alt vannet. Hvordan rengjører man terrassen nå etter beising? Før beising spylte vi godt med vannslange og passende vaskemiddel uten å være redd for fliser, for vi skulle uansett gå over med pussepapir. Det er ikke planen for i år. 

Anonymkode: 1dc8d...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fukte, legge på husvask, la det virke i 5-10 minutter, skrubbe og skylle.

Ikke vask i ☀️, da tørker det opp og vaskemiddelet får ikke virke.

Anonymkode: c55bf...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg inn ett bilde av terrassen da😃 og hvilket produkt brukte dere og hvilken temperatur og vær var det da dere beiset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Legg inn ett bilde av terrassen da😃 og hvilket produkt brukte dere og hvilken temperatur og vær var det da dere beiset?

Butinox terassebeis, husker ikke temperatur, men rundt 18-20 grader mens arbeidet pågikk? Skygge, på kvelden. Vasket med terrasserens av noe slag noen dager før. Brukte terrassen i mellomtiden, for sommer i nord kan man ikke sette på vent 🙃

Her er bilde av ca det verste partiet. Noe brunere i virkeligheten. Her tror jeg hunden har tisset noe også når det var snø, siden det er skikkelig ille her. 

20230409_175042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er et til bilde av en den andre "etasjen". Særlig ett bord er her skikkelig slitt, må ha vært vasket veldig dårlig. 

Verdt å nevne at terrassen ble bygd sommeren 2020, og 2019 (første bilde), og vært ubehandlet til i fjor sommer. 

Screenshot_20230409_175844_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser usedvanlig stygt etter 1 år, TS :o 

Det er jo omtrent ingenting igjen av beisingen?

Var det våt underlag?

Var det noe annet feil han gjorde?

Jeg ville slipt og beiset på nytt.

Einus skrev (8 timer siden):

Impregnerte materialer skal ikke beises!!! De skal oljes. 

Vi beiser vår platting av impregnert treverk, men først fikk de tørke i fred i 2 kalenderår.

Det første strøket er like fin etter 3 år, så nå får vi se etter vinter nr.4 hvordan det ser ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Butinox terassebeis, husker ikke temperatur, men rundt 18-20 grader mens arbeidet pågikk? Skygge, på kvelden. Vasket med terrasserens av noe slag noen dager før. Brukte terrassen i mellomtiden, for sommer i nord kan man ikke sette på vent 🙃

Her er bilde av ca det verste partiet. Noe brunere i virkeligheten. Her tror jeg hunden har tisset noe også når det var snø, siden det er skikkelig ille her. 

20230409_175042.jpg

For meg ser det ut som dere  har beiset før treet har vært 100% tørt og ikke hatt på nok beis. Siden det er så skjoldete, så er det vel for lite beis, og har trekt ned vann, og da kan beisen bli raskere borte.

Alternativt har det kommet regnvann på beisen før beisen har herdet nok.

Fikk ca samme resultat  av to ting. Det kom plutselig minus grader på natten beisen skulle tørke. Det var ikke iht værmelding.

En annen gang var det varslet bittelitt regndråper  i ca en time, og skulle gå bra oht tørketid. Det var sprutregn i 3 dager. Og dag to så eg ar terrassen ble hvit og at beisen gikk i oppløsning.  

På vår er det kaldere og etter vask,  trenger man lengre tørke tid etter vask, og tørketid pga kjøligere temp. 

Anonymkode: 8d465...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...