Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt på ski og brakk håndleddet forrige dagen og skal gå med gips i ca. 6 uker. Jeg fikk imidlertid ingen sykemelding av v legen og nå er jeg usikker på om jeg skulle ha hatt det? Er det vanlig med sykemelding etter armbrudd eller skal jeg gå på jobb som vanlig etter påske?

Anonymkode: 411c1...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva du jobber med🤷‍♀️ Jeg kunne jobbet med brukket arm selv om det ville gått litt saktere å bruke PC. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva oppgavene dine er og muligheten for å tilrettelegge. Jeg jobber på kontor og var ikke sykemeldt når jeg brakk håndleddet

Anonymkode: 407bd...ef2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på kontor, så kan jo i prinsippet jobbe, men opplever at gipsen er litt klumpete og i veien. Lurte bare på hva som er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber på kontor, så kan jo i prinsippet jobbe, men opplever at gipsen er litt klumpete og i veien. Lurte bare på hva som er vanlig.

Du må sikkert ta kontakt med fastlegen for sykemelding om du trenger det. Du kan også få gradert sykemelding. 

Anonymkode: ca2b2...a4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må sikkert ta kontakt med fastlegen for sykemelding om du trenger det. Du kan også få gradert sykemelding. 

Anonymkode: ca2b2...a4b

Det stemmer, kirurger og andre sykehusleger skriver sjelden ut sykemeldinger.

Hvis du ikke har brukket noe i den dominante hånda, kan du sikkert jobbe litt (saktere)

Skrevet

Du må ta turen til legen og høre.

Jobber du på kontor, antar jeg du skriver mye på tastatur, normalt sett beveger man en del på håndleddet når man skriver. Når det er brukket og gipset antar jeg at du skal holde det mest mulig i ro. Kommer kanskje litt an på hvor i håndleddet bruddet er.

Jeg antar at du også ikke kan bruke denne hånden noe særlig, eller løfte noe tung. Det høres krevende ut å klare seg en hel dag på kontoret med bare en hånd, men det spørs jo kanskje også hva slags hånd det er.

Det er vel og bra og jobbe visst man kan, men håndleddet er en ganske viktig del av kroppen, så visst du risikerer at det ikke gror skikkelig fordi du holder det for lite i ro, bare fordi du skal være på jobb (og strengt tatt kanskje ikke klarer å gjøre så mye), så tenker jeg det beste er å være fullstendig sykemeldt i seks uker. Heller det enn å risikere permanente skader.

God bedring!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg falt på ski og brakk håndleddet forrige dagen og skal gå med gips i ca. 6 uker. Jeg fikk imidlertid ingen sykemelding av v legen og nå er jeg usikker på om jeg skulle ha hatt det? Er det vanlig med sykemelding etter armbrudd eller skal jeg gå på jobb som vanlig etter påske?

Kommer helt an på jobben du har,  og hvordan bruddet / smertene påvirker deg. Jeg hadde ikke sjans til å røre meg de første 4 ukene etter ankelbrudd, pga smertene. Så der utgikk jobb totalt uansett. 

Anonymkode: 29039...197

Skrevet

Ring fastlegens kontor og be om en sykmelding for et par uker. De vet hva som feiler deg. De har fått meldingen fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...