Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette her er litt vrient. en venninne av meg fyller 41 denne måneder her, men jeg har lagt litt ekstra merke til hun. I det vennegjengen våres samler seg med partnere, kommer hun helt alene. hun har rett og slett ingen partner som kan være med.

Var I en samtale med henne under hyttetur i påsken. Snakket da om hva hennes syn er med å finne noen, hun svarte med at hun ikke finner noen, så spurte jeg hvorfor hun avviste blankt en kompis av meg som hadde prøvd seg på hun i flere år.  SÅ sa hun at hun vil heller ende opp alene enn å date han.

Her er det noe som skurrer. hvorfor så harsh med han? han var jo bare snill og like gammel som henne. er det noe hun bare sier siden det virkelig grunnen handlet egentlig å teste vannet med andre menn? følelsen av at alle de attraktive menneskene der ute som kunne få?

i allefal er jeg bekymret for at hun virkelig ikke finner noen snart. han kompisen har gått videre. og muligheten for å gjøre det kjent igjen er som 0. hva tenker dere?

Anonymkode: 62adf...d66

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun må da selv få bestemme hvem hun vil være sammen med. Og jeg er ening med henne i : heller alene enn å bare bli sammen en eller annen jeg ikke liker

Anonymkode: 335b1...bb9

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

som kvinne i 40 årene selv. stemmer det ikke at vi heller vil ende opp alene enn å gi en mann sjanse til å bli kjent med oss. Det er nok bare hun sier. Hun har egentlig kjennskap om at den fyren har funnet ei annen og hvorfor sette seg i en pinlig situasjon med å svare passivt når man kan slippe unna defensivt?

Anonymkode: de6d3...f29

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun må da selv få bestemme hvem hun vil være sammen med. Og jeg er ening med henne i : heller alene enn å bare bli sammen en eller annen jeg ikke liker

Anonymkode: 335b1...bb9

Tror du virkelig at hun ikke hadde gitt den mannen en sjanse?

nå som hun sitter alene på sofaen med strikking og sovende katter rundt. Leve A4 og følelsen å gå glipp av en familieliv?. Tror du at alle forhold handler om å bli sammen kun for at man liker en? nei du. ikke i voksen alder. nesten alle forhold handler enten om trygghet eler økonomi. 

Anonymkode: 7fa2c...7b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

nå som hun sitter alene på sofaen med strikking og sovende katter rundt. Leve A4 og følelsen å gå glipp av en familieliv?. Tror du at alle forhold handler om å bli sammen kun for at man liker en? nei du. ikke i voksen alder. nesten alle forhold handler enten om trygghet eler økonomi. 

Jeg er kanskje enig at mange forhold i voksen alder ikke har den store stormforelskelsen som grunnleggende faktor. Tror nok at hun ikke hadde avvist han fyren like lett i en alder av 41, Men tror du at kvinner ikke er rustet til å leve alene. Er det bare menn som klarer det?. Mange kvinner idag er så opptatte at å ha en familie kan faktisk hindre dem å være effektive i yrket sitt eller annet kreativ liv.

Anonymkode: d2c6a...059

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dumskap å bli sammen med noen man ikke er oppriktig interessert i, ingen vinner noe på det. Ikke hun og ikke kompisen din heller.

Du må huske på at det er ganske mange som trives godt alene.

Heldigvis slipper man å være tvunget til å være sammen med noen av økonomiske grunner i Norge.

Litt rart at man må forklare selvfølgeligheter som dette til et voksent menneske?

Anonymkode: abd1a...253

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er sjelden nok at en mann er snill og jevnaldret. Det til tross for at mange KG-kvinner sikkert vil påstå at dette bør være nok til å vekke interesse. Hun har nok en a4 side med krav. De fleste voksne damer jeg kjenner til som er single er enten super sære eller har alt for høye/mange/urealistiske krav. Alternativt en kombo av krav og sær personlighet. 

Anonymkode: 8f5a4...d25

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette her er litt vrient. en venninne av meg fyller 41 denne måneder her, men jeg har lagt litt ekstra merke til hun. I det vennegjengen våres samler seg med partnere, kommer hun helt alene. hun har rett og slett ingen partner som kan være med.

Var I en samtale med henne under hyttetur i påsken. Snakket da om hva hennes syn er med å finne noen, hun svarte med at hun ikke finner noen, så spurte jeg hvorfor hun avviste blankt en kompis av meg som hadde prøvd seg på hun i flere år.  SÅ sa hun at hun vil heller ende opp alene enn å date han.

Her er det noe som skurrer. hvorfor så harsh med han? han var jo bare snill og like gammel som henne. er det noe hun bare sier siden det virkelig grunnen handlet egentlig å teste vannet med andre menn? følelsen av at alle de attraktive menneskene der ute som kunne få?

i allefal er jeg bekymret for at hun virkelig ikke finner noen snart. han kompisen har gått videre. og muligheten for å gjøre det kjent igjen er som 0. hva tenker dere?

I all verden. Jeg hadde blitt irritert. Jeg vil være singel ferdig snakka!!

Anonymkode: 5e7ad...196

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

som kvinne i 40 årene selv. stemmer det ikke at vi heller vil ende opp alene enn å gi en mann sjanse til å bli kjent med oss. Det er nok bare hun sier. Hun har egentlig kjennskap om at den fyren har funnet ei annen og hvorfor sette seg i en pinlig situasjon med å svare passivt når man kan slippe unna defensivt?

Anonymkode: de6d3...f29

som kvinne i 40-årene med venninner i 40-årene så vil jeg si meg helt uenig med deg i at vi blir kjent med en hvilken som helst mann heller enn å ende opp alene. Jeg lurer på hva i all verdens slags miljø du vanker i.

TS, synes du ikke kompisen din fortjener bedre enn ei dame som tar han fordi hun ikke finner noen andre? Ei som innerst inne ikke setter pris på han?

Dette er bare rart. Du høres slitsom ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis jeg ikke var uinteressert i sex, så hadde jeg uansett levd som singel enn å være sammen med noen jeg ikke var forelska i. Trenger ikke være noe galt med han, men stemmer ikke kjemien så stemmer den ikke

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke alle ønsker å ta til takke med noen bare for å ikke være alene. Jeg vil heller være alene enn sammen med noen jeg ikke er forelska i. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du, ts, at å inngå et forhold uten at man liker en person utover at vedkommende er «normalt oppegående» (som du kaller «snill og grei») er et mål? 

At å ende opp med en partner man ikke har noe til felles med, ikke liker, ikke tenner på etc for deg fremstår som et bedre alternativ enn å leve alene? I fall du mener det: var og er du åpen om dette med din valgte partner? For om min partner hadde et slikt syn på mennesker? Da ville han vært min ex-partner. Å være i et forhold med et menneske som oppriktig er i stand til å inngå et forhold uten følelser er noe av det skumleste jeg kan tenke meg. Vedkommende kan neppe være helt riktig satt sammen. Og jeg ønsker intet med det å gjøre.

Så - er du i et forhold bare for å ikke være alene? Var han eller hun det beste du fant, sånn der og da? Og vet hen dette?

Anonymkode: b8ab1...12d

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ikke være sammen med en hvilken som helst singel mann..måten hun utrykte seg på sier også at hun virkelig, virkelig ikke er tiltrukket av han.

Anonymkode: 91418...903

AnonymBruker
Skrevet

Oi!, her var det mange som skrur prisen på seg selv og ikke forteller sannheten.

Dere som fant en mann i voksen alder, er dere sikker på at dere hadde vært sammen om dere var yngre? Valgte dere kvinner kvinner mannen (altså dere 35-45) bare fordi han var kjekkeste av det hav alternativet dere hadde?. Var det ingen agenda som trygghet som spilte noe rolle? var det ikke en ørliten frykt at dere kunne faktisk ende opp alene dersom dere ikke sank ned de skyhøye kravene deres som ikke har verdt noe nå?

Selvfølgelig har dere det. Det er en kø av menn på eldre damer og det er fakta. Og da er valget enkelt end opp alene eller gi en mann en sjanse til å bli kjent, det betyr ikke at man må inn i forhold, men mange kvinner nekter å gå det lille steget ved å bli kjent fordi det er ikke nok plass til den fyren imellom "tiltok gutta" og "fitness modeller".

Hu venninna kunne gjerne blitt kjent, hun har da ingen grunn for å ikke bli det? det med at han har interesse romantisk bør ikke være hinder for å bli kjent med nye mennesker? hun, jeg dere tar imot tilbudet med glede for å bi kjent med nye folk, gjør vi ikke?

Og en ting til? Er der sikker på at at hun ikke kommer til å hoppe på hvilket som helst mann ganske snart? 

Anonymkode: e4caf...111

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så om man ikke er i forhold aå ender man strikkende i sofaen med katter snorkende rundt seg? Wow det må være noe feil med meg, som holder på å ta mc lappen og planlegger en europa tur på den. Ingen strikketøy eller katter her, tror du må sende en klage til Peppermø foreningen på meg. 

Anonymkode: 1b23a...4bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor respekterer du ikke bare at alle er forskjellige individer og man må passe sammen individuelt. Så det at du syns han er en bra fyr er ikke det samme som at alle andre må syntes det, og det at man syntes noen er en bra fyr betyr heller ikke at man automatisk får kjærestefølelser for han. Det er mye som skal passe med hverandre for å kunne bli kjærester, mye av det kan vi sette fingeren på (som livssyn, felles interesser, felles verdier og moral, fremtidsmål osv) mens andre ting som må stemme kan man ikke sette fingeren på (riktig kjemi, seksuell tenning, gnist). 

Å være "snill og like gammel" er langt fra nok. 

Respekter at hun ikke syns han er aktuell for henne. 

Forresten... Om han har prøvd seg på henne i flere år så er han ikke "snill", da respekterer han jo ikke at hun sier nei når han fortsetter å prøve i mange år. Menn som ikke tar nei for et nei er ganske ille. 

Anonymkode: 8e8ac...acf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så om man ikke er i forhold aå ender man strikkende i sofaen med katter snorkende rundt seg? Wow det må være noe feil med meg, som holder på å ta mc lappen og planlegger en europa tur på den. Ingen strikketøy eller katter her, tror du må sende en klage til Peppermø foreningen på meg. 

Anonymkode: 1b23a...4bc

Godt poeng, også må det også sies at mange nyter livet og storkoser seg hjemme på sofaen med strikking og katt i fanget og se på hva man vil på tv i ro og fred, og slipper en gubbe med måne som sitter å raper og sukker ved siden av seg i sofaen som blir grinete om han ikke får se på akuratt det han vil på TV 😄

Anonymkode: 8e8ac...acf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å leve alene er veldig fint. Jeg avviser alle. Det finnes ingen jeg skylder et stevnemøte. Å havne i en relasjon med noen man ikke er interessert i er det verste jeg kan tenke meg. Det å ikke finne noen kan være en gave.

At man er åpen for et forhold dersom man møter noen man faller for er noe helt annet enn å akseptere forespørsler fra randoms man møter, og ikke er interessert i. Det at noen er tilgjengelig er ikke en attraksjon i seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du maser, la hun være

Du høres bitter ut fordi matchmakingen din ikke fungerte. 

Anonymkode: 07d5b...15e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...