Amossa Skrevet 8. april 2023 #21 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk. Jeg har mange milioner i egenkapital på hus og hytter, men kun ett rammelån på 3 mill der jeg har brukt 1 mill av lånet. Dere er satt på primærboligen min. Jeg er alene med voksne barn. Jeg har dette lånet frem til jeg er 78 år. Lurte bare på om jeg burde søke høyere rammelån før jeg ble pensjonist, for å ha kapital klar for vedlikehold for å i vareta verdiene til neste generasjon eller om banken også vil innfri lånesøknad selv etter pensjonist alder... ...bør jeg maxe rammelånsrenta mi nå? Er 58 år og regner vel med å jobbe til ca 72 år. Eller vil jeg kunne øke rammelånet senere? Anonymkode: 49024...44f Rammelån har normalt høyere rente enn boliglån. Hvis du kun trenger penger for å pusse opp huset vil det da være billigere for deg med boliglån. Men rammelån har mye lavere rente enn billån, så om du trenger å bytte bil også, så vil rammelån lønne seg. Når det er sagt, det er ikke noen veldig stor renteforskjell på boliglån og rammelån. Det er ikke nødvendig å øke rammelånet nå for å sikre deg som pensjonist. Har du egenkapital nok, så er det ikke noe problem når du er gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå