Gå til innhold

Besteforeldre som vil gi påskeegg etter påske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Svigermor ønsker vente til etter påske med å gi påskeegg. Jeg vet ikke hvorfor. Vi har vært sammen denne uka, og hun kunne gitt eggene da. Hun gir påskeegg til barna vært år, men i år ønsker hun gi etter påske. Hun sier eggene er kjøpt, men at hun ikke har fylt dem enda. Hun har fortalt barna dette også....🤔 

Da får barna bare få et egg til etter påske da? Vi skal ikke sees på minst to uker.

Vet andre foreldre ville sagt nei til godteri i tide og utide...🫣

Anonymkode: 451f8...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun bor rett ved en butikk også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke et påskeegg om det gies utenfor påska. Rar tankegang

Anonymkode: a3420...0aa

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svigermor ønsker vente til etter påske med å gi påskeegg. Jeg vet ikke hvorfor. Vi har vært sammen denne uka, og hun kunne gitt eggene da. Hun gir påskeegg til barna vært år, men i år ønsker hun gi etter påske. Hun sier eggene er kjøpt, men at hun ikke har fylt dem enda. Hun har fortalt barna dette også....🤔 

Da får barna bare få et egg til etter påske da? Vi skal ikke sees på minst to uker.

Bare ett? Det er da vel mer en nok.

her får man ett egg hver på påskeaften og blir det tomt damme dag,ja da er det tomt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ikke en kamp som er verdt å ta. La dem få egget uten å gjøre en big deal ut av det. Påskeegg utenfor påska mister magien 

Anonymkode: 5b44b...5a8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt spesielt å ville gi påskeegg etter påske, men jeg hadde ikke gjort noe nummer ut av en sånn filleting.

Anonymkode: bc437...fe1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Heidi40 skrev (3 minutter siden):

Bare ett? Det er da vel mer en nok.

her får man ett egg hver på påskeaften og blir det tomt damme dag,ja da er det tomt

Hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være at hun hadde lite penger før påske og får lønn etter. Slike ting kunne jeg gjort og. 

Anonymkode: 8a71f...d2f

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke godt å si hvorfor, men ikke verdt å lage noen sak om det.

Bare bli enige om at neste gang dere treffes er en lørdag, så egget får bli lørdagsgodt den helga.

Anonymkode: e79b9...e2e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sær svigermor. Men ikke en kamp det er verdt å ta. 

Anonymkode: fab5f...003

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da takker du pent, og så fordeles godteriet utover de neste helgene, som erstatning for den vanlige godterirasjonen , til det er spist opp. Du kan også fint si til svigermor at man i moderne tider heller gir opplevelser enn godteri til barn.

Hva svigermor forteller barna er irrelevant - man forteller da sine barn at besteforeldre tilhører en annen tid, og kan si mye rart man ikke skal ta så nøye på. Og at det er helt greit for både barn og voksne å i plenum irettesette besta om hun glir inn i fordommer og rasisme, som den generasjonen tenderer til. Og man forteller sine barn at besteforeldres regler ikke ilegges vekt om de avviker fra reglene man har hjemme. Slik reglene på skoler etc ikke ilegges mer vekt enn normalt vett.

Du kan åpenbart også takke nei. Bestemor er gammel og tåler et nei eller tre meget fint. Men jeg ser ikke poenget, når dere jo sparer penger på godteri i muligens måneder frem i tid.

Anonymkode: 86f1a...6e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med 11 barnebarn er det ikke så rart at hun trenger litt tid. 

Anonymkode: e0399...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde sagt klart nei. Vet besteforeldre til vår sønn kommer til å prøve seg med å gi påskeegg etter påske her også. Det kommer ikke til å skje, og det er absolutt en kamp jeg er villig til å ta.

Anonymkode: 95173...dd1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med 11 barnebarn er det ikke så rart at hun trenger litt tid. 

Anonymkode: e0399...2ef

11???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig null problem, da må hun bare time det så det blir gitt på en lørdag, så får de det i stedet for lørdagsgodt. Om hun bruker å gi veldig mye så får hun heller moderere det litt, fylle med noe som ikke gir så mye snop.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi løste årets godteri-pushing med å gi besteforeldre og oldeforeldre et komprimiss; halve egget med eventuelt leker, halve snop. 
Vi sa også at nøtter, svisker etc er like gøy for de minste. De vet jo ikke eggene «skal» fylles med snop. Svigers var drit flinke i år, det var én liten sjokolade i eggene! Resten leker, tusj, klistremerker etc. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde sagt klart nei. Vet besteforeldre til vår sønn kommer til å prøve seg med å gi påskeegg etter påske her også. Det kommer ikke til å skje, og det er absolutt en kamp jeg er villig til å ta.

Anonymkode: 95173...dd1

Bra mamma 💪🏼💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er smart. Etter påske er det halv pris 😂

Anonymkode: 096f3...e4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...