Friendss Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 (endret) Hvordan kan jeg slutte å bli irritert på sånne småting? Endret 8. april 2023 av Friendss
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Han er jo som han er, ts. Vi har alle ting ved oss som er irriterende, men når vi velger å gå inn i et forhold med noen (om det er vennskap, partnerskap eller annet) så velger vi mennesket som det er. Det er definisjonen på respekt - å ikke bare akseptere at folk er som de er, men å omfavne det. Så han er som han er. Og du valgte han som han er. Du kan når som helst vekge å avslutte forholdet. Det er respektfullt og helt ok. Du kan ikke velge å mislike hans personlighet eller vaner og samtidig bli - da er du jo i et respektløst forhold. Så du velger nå å diskutere hvordan han ter seg. Det er ikke noe du skal føle du har rett til å ha en mening om, langt mindre «diskutere». Hvem eller hva som har fortalt deg at forhold skal være preget av at en part dømmer den andres vaner? Jeg vet ikke. Men de har lært deg hvordan et destruktivt forhold er. Og svaret? Du må velge la være å ha en mening. Det er jo du som har tatt valget med å irritere deg. Det har ikke skjedd på magisk-mystisk vis av seg selv. Følelser er noe vi styrer, de styrer ikke oss. Anonymkode: aea86...727
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Jeg vedder på at denne typen også har en hel haug med ting som man irriterer seg rundt tråd-starter her. Men uten at man oppretter en tråd på noen debatt-forum... Anonymkode: cf889...31e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Alle har vi dårlige sider. Du har dine ting du også, som feks at du skriver et innlegg uten avsnitt. Lær deg og overse små ting og ikke kveruler. Så vil dere nok få det mye bedre. Anonymkode: 4b0ab...20a
Andro Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Kan høres ut som at han er på autismespekteret. Da er det ofte litt mer krevende å kommunisere, dersom du er nevrotypisk. Det er mye man kan gjøre for å skjønne hverandre bedre, og da blir man gjerne mer irritert også. Som når man skjønner hvor vanskelig det er å utelate alle detaljene som er viktige for hans fortelling, men som er forstyrrende for deg. Vær rause med hverandre ❤️
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Kan høres ut som at han er på autismespekteret. Da er det ofte litt mer krevende å kommunisere, dersom du er nevrotypisk. Det er mye man kan gjøre for å skjønne hverandre bedre, og da blir man gjerne mer irritert også. Som når man skjønner hvor vanskelig det er å utelate alle detaljene som er viktige for hans fortelling, men som er forstyrrende for deg. Vær rause med hverandre ❤️ Hæ? Hvordan i all verden trakk du den konklusjonen ut fra det innlegget? Anonymkode: 8a7b5...0ea 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Friendss skrev (24 minutter siden): Hvordan kan jeg slutte å bli irritert på sånne småting? Det høres for meg ut som at du er på vei ut av forholdet. Med mindre du klarer å se bort fra slike småting, har ikke forholdet noe sjans. Når du irriterer deg over lyden av at han puster, da må du ut Anonymkode: 2a231...47c 1
Andro Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hæ? Hvordan i all verden trakk du den konklusjonen ut fra det innlegget? Anonymkode: 8a7b5...0ea Ut fra den adferdsbeskrivelsen du hadde i ts, men nå har slettet. Har flere venner på spekteret, og det du beskrev er veldig typiske symptomer.
Chantielle Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Ryddet for avsporing/tull og latterliggjøring. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå