Gå til innhold

Passende bryllupsgave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal i et bryllup i sommer, til en nær barndomsvenn. Jeg har aldri vært i et bryllup 😅 Hva gir man i bryllupsgave i disse dager? Jeg vet mine foreldre fikk kaffe- og middagsservise, men det var jo fordi de ikke hadde sånt, men det har jo brudeparet jeg skal til. De er i midten/slutten av 30åra. Ellers har jeg liten oversikt over hva de har og ikke. De er en stor familie, to voksne med 5 barn, hans, hennes, og felles. Tenkte kanskje gavekort hos en fotograf for et familiebilde?

Anonymkode: 37364...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør hva de ønsker seg! Eller så er jo opplevelser og ting de kan gjøre sammen som nygifte alltid en sikker vinner! Mye bedre enn å kjøpe noe de ikke trenger eller ønsker seg, som bare blir overflødig i skapene og støver ned.

Spørs på budsjettet ditt, men f.eks en natt i tretopp hytte, en spaweekend, tur på en god restaurant, teater etc.. spørs jo hva de liker også, men det vet du sikkert 😊

Anonymkode: 4fb49...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spør hva de ønsker seg! Eller så er jo opplevelser og ting de kan gjøre sammen som nygifte alltid en sikker vinner! Mye bedre enn å kjøpe noe de ikke trenger eller ønsker seg, som bare blir overflødig i skapene og støver ned.

Spørs på budsjettet ditt, men f.eks en natt i tretopp hytte, en spaweekend, tur på en god restaurant, teater etc.. spørs jo hva de liker også, men det vet du sikkert 😊

Anonymkode: 4fb49...7a5

Utfordringen er at jeg ikke en gang har møtt bruden 😂 Eneste jeg vet om henne er at hun er jordmor. Min venn, altså brudgommen kan jeg komme på litt, om det er bryllupsgave verdig vet jeg ikke. Men spa æ, teater og restaurant er i allefall uaktuelt for brudgommen. 

Maskinfører skrev (15 timer siden):

Koppestell 🙂 

Koppestell?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å gi en donasjon i deres navn, til en veldedig organisasjon? Så voksne mennesker ønsker uansett ikke skapfyll i gave. 

Anonymkode: ba2f1...dda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da spør du din venn om de har noen spesielle ønsker. Verre er det ikke.

Anonymkode: 06122...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å gi en donasjon i deres navn, til en veldedig organisasjon? Så voksne mennesker ønsker uansett ikke skapfyll i gave. 

Anonymkode: ba2f1...dda

Kanskje, kan ha det som backup, men mtp. At vi har vært venner så lenge vil jeg helst gi noe.

Vet han ikke har noe familiefoto, så nå når de blir en stor familie tenkte jeg det ville være koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da spør du din venn om de har noen spesielle ønsker. Verre er det ikke.

Anonymkode: 06122...48c

-Nei, si det du...

Sitat brudgommen 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere venner som skal dit? Spleis på noe. Vin er fin gave. Kjøp vin som kan drikkes på fem og ti års bryllupsdag.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gavekort hos fotograf var en veldig koselig ide! :) Men det høres dyrt ut. 

Anonymkode: b6b24...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gavekort hos fotograf var en veldig koselig ide! :) Men det høres dyrt ut. 

Anonymkode: b6b24...b82

Fant en lokal fotograf der de bor som tilbydde familiefoto til 1300. Fant andre steder opp i 3000, det er litt i overkant 😅 men har mulighetene åpen. Min mann er ikke norsk og har helt andre bryllupstradisjoner:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 18.03):

Utfordringen er at jeg ikke en gang har møtt bruden 😂 Eneste jeg vet om henne er at hun er jordmor. Min venn, altså brudgommen kan jeg komme på litt, om det er bryllupsgave verdig vet jeg ikke. Men spa æ, teater og restaurant er i allefall uaktuelt for brudgommen. 

Koppestell?

Far født 1945 når han giftet seg på 1970 tallet var kaffeservise tingen 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maskinfører skrev (14 timer siden):

Far født 1945 når han giftet seg på 1970 tallet var kaffeservise tingen 🙂 

Det fikk min far også, født og gift på samme tid, og som jeg har arvet:) (bestemor hadde god smak ass!). Men jeg vedder bunaden min på at de begge har kaffeservise 😆 Hadde det bare vært til min venn/ikke bryllup hadde det vært lett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fleste brudepar har vel ønskeliste,spør de.

Anonymkode: a9542...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det fikk min far også, født og gift på samme tid, og som jeg har arvet:) (bestemor hadde god smak ass!). Men jeg vedder bunaden min på at de begge har kaffeservise 😆 Hadde det bare vært til min venn/ikke bryllup hadde det vært lett

Var vanlig før det fult sett med suppegreie sausmugge etc med rosa blomster pappa giftet seg første gang i 1972 og skilt i 1985  de har kaffeservise ja 🙂 nei da ere ikke lett og si ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 9.51):

Fant en lokal fotograf der de bor som tilbydde familiefoto til 1300. Fant andre steder opp i 3000, det er litt i overkant 😅 men har mulighetene åpen. Min mann er ikke norsk og har helt andre bryllupstradisjoner:p 

Lurt å sjekke opp om bilder er med i prisen der. Enkelte tar betalt for selve fotograferingen også tilbyr de ulike pakker (antall bilder) som man må betale for utenom. Familiefotografering vil jeg tro koster en plass mellom 1500-6000 med bilder inkl. 

Fotograf er dyrt! 

Vi betaler over 5k for nyfødtfotografering, der er dyrere alternativer også! 

Anonymkode: d9ce5...443

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi giftet oss som voksne (30-ish) og ønsket oss penger til bryllupsreise. Hadde en helt fantastisk tur. 

Vi kunne evt satt pris på gavekort på spa, spahotell i nærheten av hjemsted, friluftsaktiviteter i nærområdet - fallskjerm, via Ferrata, tretopphytter, kajakkturer, organiserte klatreturer etc. 

Ellers hadde vi satt pris på kunst (ordentlig kunst - ikke bilder fra kjedebutikker, også gjerne hjemmelaget om noen er dyktig) og gode viner som er egnet for lagring. 

Synes det er en uting å absolutt skulle kjøpe en hel masse skapfyll til de som spesifikt ikke ønsker seg det. Folk har forskjellig stil også. Vi fikk heldigvis få gaver i bryllupet, og det vi fikk var veldig fint da.

Anonymkode: d9ce5...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...