Gå til innhold

Date 2, hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har invitert på middag. 

Det er hyggelig men jeg ønsker å gå litt sakte fram. Altså ikke ha sex for tidlig. Han virker som en bra fyr, og ikke sikkert han tenker på det i hele tatt. 

Bør man si noe om at man vil ta det rolig? 

Anonymkode: b1a6b...712

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han har invitert på middag. 

Det er hyggelig men jeg ønsker å gå litt sakte fram. Altså ikke ha sex for tidlig. Han virker som en bra fyr, og ikke sikkert han tenker på det i hele tatt. 

Bør man si noe om at man vil ta det rolig? 

Anonymkode: b1a6b...712

Ja, hvis ikke kan det fort missforståes som en avvisning 

Anonymkode: 235d0...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takker nei til hjemmedate så tidlig fordi det er ensbetydende med at mannen forventer og er ute etter sex. Om du ikke vil ha sex så tidlig så kommer han til å prøve å presse til seg sex og det er på denne måten mange voldtekter skjer.

Det hjelper sjeldent å si fra at "jeg kan godt komme på middag men er ikke klar for sex altså", for de fleste menn som inviterer på hjemmedate så fort de er hovedsakelig ute etter sex og ikke kjæreste, og da bryr de seg ikke om det du sier på forhånd, de vil uansett prøve seg når de først har deg der. 

Dette er egentlig en enkel og rask måte å finne ut om en mann er seriøs eller ikke. En mann som er seriøs og ikke ser deg hovedsakelig som sex inviterer ikke på hjemmedate så tidlig. 

Jeg svarer enten "Takk for invite men tenkte kanskje vi kunne stikke å se på den nye utstillingen på galleriet og ta en matbit ute jeg!" på den måten får du testet om han respekterer grenser. Om han sier "Ja det var god ide!" så kan du gi han en ny sjanse til å få møte deg igjen men hvis han sier "nja men jeg lager veldig god elgstek da ;)" så respekterer han ikke grenser og prøver allerede å presse grensene dine selvom han skjønner at du backer unna fordi du syns det er ubehagelig, og da kan du banne på at han også presser grensene dine i en hjemmesituasjon selvom du backer unna og syns det er ubehagelig. 

Eller så svarer jeg bare "Hei, nei jeg er ikke komfortabel med det når jeg ikke kjenner deg bedre. Høres egentlig ikke ut som at vi er på jakt etter det samme hvis målet ditt er å få meg hjem til deg så fort som mulig. Hvis du vil fortsette å date kan vi møtes offentlig hvis ikke så får du ha lykke til videre i jakten på det du søker :) "

Da vil en mann som er ute etter sex trekke seg fra datingen eller møte deg max en date til uten sex og prøve på sex og eskalere fysisk kontakt på neste date igjen før han fordufter om han ikke får det han jakter på. Mens en mann som er seriøs, som liker deg fordi du er interessant og ikke bare ser sex i deg vil forstå din side kjempegodt og fortsette å møte deg på offentlige dater så lenge du har behov for det for å være trygg og la fremskritt til hjemmedate være opp til deg. 

Ikke ignorer røde flagg som han har vist nå. 

Anonymkode: 26d8c...62e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvilket mål jeg hadde hatt så hadde jeg trukket fra videre treff fra noen som skriver "Høres egentlig ikke ut som at vi er på jakt etter det samme hvis målet ditt er å få meg hjem til deg så fort som mulig" til et spørsmål om å møtes hjemme. 

Anonymkode: 334d9...c84

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 3. og 4. date hjemme med min og han hadde ingen intensjoner om sex, så nei, hjemmedate er ikke ensbetydende med sex. 

Anonymkode: 5c8d0...358

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Uansett hvilket mål jeg hadde hatt så hadde jeg trukket fra videre treff fra noen som skriver "Høres egentlig ikke ut som at vi er på jakt etter det samme hvis målet ditt er å få meg hjem til deg så fort som mulig" til et spørsmål om å møtes hjemme. 

Anonymkode: 334d9...c84

Så fint, det du viser meg da er at du ikke evner eller gidder å sette deg inn i kvinners sko og ikke respekterer at vi kvinner er nødt til å ta forholdsregler for å redusere sjansen når 1 av 5 av oss blir voldtatt. Det hadde ikke vært aktuelt for meg å date en mann som driter i det og som blir støtt av at vi vil være forsiktige. 

Anonymkode: 26d8c...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...