AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Baby er 6 mnd. Om 2 mnd er vi bedt i bryllup. Bestekompisen til min mann gifter seg. Bruden og jeg har ikke noe nært forhold (jeg sendte henne feks en melding forrige fredag som hun ikke har giddet å åpne en gang. Handler om en ting jeg lånte henne for 1,5 år siden og som jeg gjerne vil ha tilbake fordi noen andre vil låne. Hun er ferdig med den). Jeg har helt ok forhold til brudgommen, men tror ikke han bryr seg om mannen min kommer med eller uten meg... De har bedt rundt 100 gjester. Bryllupet finner sted et annet sted i landet slik at dersom jeg skal være med i bryllupet, må vi også ha med barnevakt. Mine foreldre har sagt at de kan stille, men akkurat nå er baby skeptisk til å i det hele tatt holdes av andre enn meg, og det er jo litt usikkert hvordan dette vil være om to måneder... Jeg er fullstendig klar over at bryllupsdagen handler om brudeparet og jeg forventer ikke noe oppmerksomhet eller at det skal bli lagt merke til om jeg er der eller ikke... Men siden bruden er så kald og avvisende mot meg, merker jeg jeg likevel ikke er så veldig interessert i å sette himmel og jord i bevegelse for å være til stede. Jeg har jo ikke lyst, men føler på at jeg bør være med for min egen ektefelles del... Hva tenker dere? Svarfristen er allerede om et par uker. Anonymkode: b8498...996
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Hvor viktig er det for deg å ha en relasjon til dem fremover? Om det er bestevennen til mannen din kan det være lurt å gjøre en innsats selvom du ikke føler du får så mye tilbake akkurat nå. Anonymkode: 31236...25c 6 1
svartkatt Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Bestekompis, er det noe annet enn bestevenn? Får ikke inntrykk av at det er noe nært forhold.. Hva om hu vil låne til bryllupet er over? Du vet.. something borrowed, something blue.. og alt det der 😋 Med så mange gjester blir det vel lite kontakt uansett.. men hadde vel hørt med mannen min hva han sa.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Bestekompis er synonymt med bestevenn i mitt hode. Min mann har daglig kontakt med bestekompisen sin, men de ser hverandre ikke så ofte fordi de bor et lite stykke unna hverandre, vi har barn, de har ikke (og det er nok litt sårt for dem...) osv. Gjenstanden hun har lånt skal garantert ikke benyttes i bryllupet 😅 Mannen min ønsker egentlig å ha meg med, men sier han også forstår mitt syn på saken og at han synes jeg skal bestemme selv... Anonymkode: b8498...996
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Jeg tenker du må finne ut om du vil prioritere en relasjon med dem, også for din manns skyld. Man har ofte egne venner, som som oftest ikke er like tett til partneren. Det betyr ikke man skal kaste bort de som ikke er ens egne venner. Min mann har noen venner, også bestevenner, hvor jeg ikke har så mye kontakt med kona utenom når vi treffes alle sammen. Det er lett for deg å bli hjemme i slike situasjoner og tekke «det gir ikke MEG noe», men det er tydelig at mannen din vil du skal investere i et forhold til hans bestevenn og hans kjæreste. Babyen er da 8 mnd og dere har to måneder å «øve på». Det tenker jeg er tilstrekkelig med tid, med en innstilling om å dra, hvor planer alltid kan endres som det er med barn. Men jeg ville ikke gått inn i dette med «jeg blir ikke med». Anonymkode: c2f56...740 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Og forresten - du er veldig fokusert på samboeren til kompisen, men hvordan er kompisen mot deg? Anonymkode: c2f56...740
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Aldri i verden.. Bryllup med så liten baby er bare pes. Jeg hadde kun gjort det for nær nær familie, type bror Anonymkode: 3cc2b...071 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 Nå var min baby riktig nok 4 mnd når vi var invitert i bryllup til min kusine, men vi droppet det fordi baby var liten og ikke invitert. Fortsatt ikke helt trygg nok på resterende familie til at vi ville ha barnevakt. Anonymkode: 0c5c3...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 Jeg ville stilt for mannen og hans relasjon sin del. Han har flere kompiser der vi ikke er vennepar i tillegg, men da har jeg jo en relasjon gjennom mannen. Så jeg ser ikke helt hvorfor du skriver så mye om bruden her. Og at mannen må forklare at du er hjemme med 8mnd gammel baby vil bare høres ut som en dårlig unnskyldning. Om to måneder er baby hele 8 måneder, sørg heller for at dine foreldre passer baby litt lengre i strekk, det er vinn-vinn at den blir mer uavhengig av deg i denne alderen, for snart er jo barnehage rett rundt hjørnet. Anonymkode: 87ab6...4a1 4
Fjollefyr Skrevet 9. april 2023 #10 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bestekompis er synonymt med bestevenn i mitt hode. Min mann har daglig kontakt med bestekompisen sin, men de ser hverandre ikke så ofte fordi de bor et lite stykke unna hverandre, vi har barn, de har ikke (og det er nok litt sårt for dem...) osv. Gjenstanden hun har lånt skal garantert ikke benyttes i bryllupet 😅 Mannen min ønsker egentlig å ha meg med, men sier han også forstår mitt syn på saken og at han synes jeg skal bestemme selv... Anonymkode: b8498...996 Da synes jeg at du skal bli med. Å være i bryllup uten følge er dritkjedelig. Ta en fin fest med han og resten av gjengen. Bruden sitt hode er proppfullt av servietter, lys, sanger, kaker, kjole, øl, leker, blomster, såpebobler og bla bla bla. Hun er nok bare litt i sin lille rosa tåke av romantikk og praktiske ting. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Tenker at opp til barnet er 1 år er det gyldig unnskyld selv om du har villige barnvakter. Er barnløs selv, men hadde våre skeptisk til reise fra en 8 måneder. Anonymkode: 42b1c...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Jeg hadde ikke orket ☺️ jeg droppet til og med et bryllup jeg hadde lyst å dra i da min eldste var baby. Det ville rett og slett blitt for mye styr for oss med reising, sosialisering, barnevakt osv kombinert med dårlig nattesøvn og en baby som ikke tok flaske. Anonymkode: ea980...1d6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #13 Skrevet 9. april 2023 Klart jeg hadde dratt, du har jo barnevakt også så du trenger ikke sette himmel og jord i bevegelse Anonymkode: 08737...0a5 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 Jeg hadde lagt inn innsats å reist. Du og baby blir med i kirke og starten av middag og så reiser dere hjem på hotellrom før festen. Mannen kommer seinere. Anonymkode: a06af...23a 1
Hippogriff Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Hadde latt partner bestemme. Hadde det vært viktig for mannen jeg var gift med, hadde jeg stilt. Hadde det ikke vært viktig, ville jeg blitt hjemme med barnet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 Jeg dropper bryllup i sommer til en av kompisene til mannen. Er en time unna, så da hadde vi nok kjørt tilbake etter middagen. Baby (9mnd i sommer)hadde nok klart seg strålende, men jeg hadde ikke klart å kose meg i bryllup. Derfor drar mannen alene, tar en natt på hotell og kan ta den helt ut, hyggelig og deilig for han og jeg og baby kan kose oss Anonymkode: 20e65...85b
Rosa Dartle Skrevet 10. april 2023 #17 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 14.01): Hvor viktig er det for deg å ha en relasjon til dem fremover? Om det er bestevennen til mannen din kan det være lurt å gjøre en innsats selvom du ikke føler du får så mye tilbake akkurat nå. Anonymkode: 31236...25c Dette tenker jeg også. Det må jo være utrolig leit å ha et så dårlig forhold til kona til mannens bestevenn. Vi var også i bryllup på den tida. Jeg var med fram til vi var slitne, og dro hjem etter det mens mannen var der videre. Har dere hotellrom i nærheten kan jo bare du dra først, så kan mannen komme etter. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Tenker også det handler om å ha gjort en innsats. Som de som har vært med det de orker og kan. Anonymkode: c2f56...740
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Min mann hadde ikke syntes det var noe problem å dra uten meg så om jeg ikke hadde noe forhold til brudeparet ville jeg nok lett brukt baby som unnskyldning for å slippe å dra. Synes det virker styrete å måtte ha med barnevakt osv om det ikke er noen du har noe spesielt forhold til. Når min var 8 mnd så samsov og ammet jeg fremdeles så måtte uannsett begrenset drikking osv (pga samsovingen). Om det er venner av mannen din kjenner han vel folk der og det burde gå fint å dra alene? Anonymkode: c4e4f...1d2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #20 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann hadde ikke syntes det var noe problem å dra uten meg så om jeg ikke hadde noe forhold til brudeparet ville jeg nok lett brukt baby som unnskyldning for å slippe å dra. Synes det virker styrete å måtte ha med barnevakt osv om det ikke er noen du har noe spesielt forhold til. Når min var 8 mnd så samsov og ammet jeg fremdeles så måtte uannsett begrenset drikking osv (pga samsovingen). Om det er venner av mannen din kjenner han vel folk der og det burde gå fint å dra alene? Anonymkode: c4e4f...1d2 Så du tenker det ikke er så viktig at det er bestevennen til mannen din? Anonymkode: c2f56...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå