AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Er det noen som vil dele sin erfaring med at ungene blir boende i huset og mor og far bytter på å bo der annenhver uke? Hvor gamle var barna og hvordan fungerte det for familien? Og er det noe vi bør tenke på ift det økonomiske dersom vi velger en sånn løsning? Anonymkode: 74687...5a7
kaleidoskop Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Jeg har ikke den løsningen, men tenker umiddelbart at det må jo bli dyrt med 3 boenheter. Selv om jeg synes tanken på at barna skal slippe å flytte rundt er bra. Men det finnes jo btype hus med to hybler. Hvor barna bor i midten og foreldrene i hybelene. Altså kjøpe noe helt nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Hvor gode venner er dere? Vil det fungere at dere samarbeider om renhold, stell og vedlikehold av bolig? Vil dere klare å fordele kostnader uten å krangle? Om dere har kranglet om husarbeid og økonomi mens dere bor sammen, ville jeg skydd en timesharebolig som pesten. Anonymkode: b2056...16f 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Denne løsningen er kun for de med ekstremt godt samarbeid, god kommunikasjon og gode venner. Viss ikke, ikke prøv! Anonymkode: 30624...303 5 2
fru Alving Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Hvorfor skal dere gå fra hverandre om dere fortsatt kan "dele" bolig? Det høres fint ut for ungene med denne løsningen, men det er kun en overgangsordning. I det en eller begge dere får nye partnere så vil opplegget skjære seg. kanskje like greit å dra av plasteret med en gang. 6
fru Alving Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne løsningen er kun for de med ekstremt godt samarbeid, god kommunikasjon og gode venner. Viss ikke, ikke prøv! Anonymkode: 30624...303 Og de som er alt dette skiller seg gjerne ikke😂 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 fru Alving skrev (1 minutt siden): Og de som er alt dette skiller seg gjerne ikke😂 Nei🤣 derfor ingen vits å prøve! Anonymkode: 30624...303
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 I påvente av salg prøvde vi dette i 6mnd. Det funker på papiret og kanskje en kort stund, men ikke i lengden. Det som irriterte i ekteskapet ble forsterket og ingen av oss følte oss hjemme. Det ble rett og slett for slitsomt og det merket ungene. Vi har alle det mye bedre nå når vi bor hver for oss og ungene er 50/50. Anonymkode: f0f76...dca 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Takk for innspill. Vi samarbeider stort sett godt og det er lavt konfliktnivå. Økonomisk stiller vi ganske likt, så det er ikke så vanskelig å bli enige om ting. Det blir sikkert ikke en varig løsning. Men jeg håper det kan fungere inntil barna blir større. Jeg ønsker å gjøre det som er best for dem i denne vanskelig situasjonen. (Jada, jeg vet det aller beste var om vi unngikk skilsmisse, men det klarer vi altså ikke) TS Anonymkode: 74687...5a7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I påvente av salg prøvde vi dette i 6mnd. Det funker på papiret og kanskje en kort stund, men ikke i lengden. Det som irriterte i ekteskapet ble forsterket og ingen av oss følte oss hjemme. Det ble rett og slett for slitsomt og det merket ungene. Vi har alle det mye bedre nå når vi bor hver for oss og ungene er 50/50. Anonymkode: f0f76...dca Takk for svar. Noe å tenke på! TS Anonymkode: 74687...5a7
Mt3 Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Om dere skiller dere fordi dere kun ser på hverandre som samarbeidspartnere og venner så kan det fungere en periode. Men er dere virkelig så samstemte med ryddighet, vasking, vedlikehold? 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 fru Alving skrev (19 minutter siden): Og de som er alt dette skiller seg gjerne ikke😂 Eh klart de gjør Anonymkode: 8d87e...6b0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Vi har det sånn nå , men kun for en periode , jeg kunne ikke gjort det over flere år . Bo på et sted uten alle tingene mine og klærne mine, det føles ikke som hjemme . Anonymkode: d17cf...1ee
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for innspill. Vi samarbeider stort sett godt og det er lavt konfliktnivå. Økonomisk stiller vi ganske likt, så det er ikke så vanskelig å bli enige om ting. Det blir sikkert ikke en varig løsning. Men jeg håper det kan fungere inntil barna blir større. Jeg ønsker å gjøre det som er best for dem i denne vanskelig situasjonen. (Jada, jeg vet det aller beste var om vi unngikk skilsmisse, men det klarer vi altså ikke) TS Anonymkode: 74687...5a7 Hva med renhold standar og hvem som gjør dette. Er virkelig irriterende å rydde opp møkkete ting etter en du egentlig ikke skal rydde opp etter. Samme regler på barne oppdragelse og matlaging Ikke noen fremmede i det nye huset eller viss dere skal dele nye leiligheten også . Hvor skal dere treffe nye venner da. Osv osv sånne ting må dere bli enige om. Hvem klipper gresset og hvem fikser hullet i gardinene eller kjøper nye kjøkken ting. Hvem kjøper sukker mel pepper osv . Anonymkode: c3f35...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #15 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for innspill. Vi samarbeider stort sett godt og det er lavt konfliktnivå. Økonomisk stiller vi ganske likt, så det er ikke så vanskelig å bli enige om ting. Det blir sikkert ikke en varig løsning. Men jeg håper det kan fungere inntil barna blir større. Jeg ønsker å gjøre det som er best for dem i denne vanskelig situasjonen. (Jada, jeg vet det aller beste var om vi unngikk skilsmisse, men det klarer vi altså ikke) TS Anonymkode: 74687...5a7 Jeg tenker det kan funke dersom: - Man ikke har noen sjalusi på hva den andre bedriver i fellesboligen når man har friuke. Les: om man finner en kondompakke i søpla kan man ikke blande seg - Innser at ordningen gjerne bare fungerer til den ene eller begge får seg kjæreste og vil være samboer - Har råd til fellesbolig med 2 soverom Skilles man pga konflikt over fordeling av ansvar/praktiske oppgaver som er svært skjevfordelt osv så bare forflytter det seg videre og stemningen blir rævva. Anonymkode: 13b6a...80a 1 1
Apekatten Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 Den løsningen har jeg ikke troen på. Funker sikkert for en kort periode, men ikke over lengre tid. Hvordan blir det når dere får dere nye partnere? Skal de også være med på flyttelasset annenhver uke? Eller skal dere aldri ha en fast boenhet dere føler dere hjemme i?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 Jeg kjenner flere par som har gjort dette, med varierende hell. Disse har da delt på en hybel-liten leilighet i tillegg til huset der barna bor. Det største problemet har vært husarbeid. En venninne opplevde å komme til rotete hus hver uke, og brukte uka med barna på å rydde og ordne, og kom så til en rotete hybel. Det funket heller dårlig. For en annen venninne funket det veldig godt, og de bodde slik helt til en av dem fant seg kjæreste. Mange sier at denne løsningen er best for barna, siden barna slipper å flytte. Det kommer vel an på barna. De som jeg kjenner, har hatt varierende effekt hos barna også. Noen av barna ønsket heller å flytte på seg, i stedet for at hjemmet skulle bli forandret hver uke. Foreldrene var såpass forskjellige at barna ikke synes det var ok at de flyttet inn og ut av huset. Anonymkode: 49ec5...433 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner flere par som har gjort dette, med varierende hell. Disse har da delt på en hybel-liten leilighet i tillegg til huset der barna bor. Det største problemet har vært husarbeid. En venninne opplevde å komme til rotete hus hver uke, og brukte uka med barna på å rydde og ordne, og kom så til en rotete hybel. Det funket heller dårlig. For en annen venninne funket det veldig godt, og de bodde slik helt til en av dem fant seg kjæreste. Mange sier at denne løsningen er best for barna, siden barna slipper å flytte. Det kommer vel an på barna. De som jeg kjenner, har hatt varierende effekt hos barna også. Noen av barna ønsket heller å flytte på seg, i stedet for at hjemmet skulle bli forandret hver uke. Foreldrene var såpass forskjellige at barna ikke synes det var ok at de flyttet inn og ut av huset. Anonymkode: 49ec5...433 Takk for svar. Vi har ingen konflikter ift husarbeid i dag. Mannen er flink både til å vaske og støvsuge, så jeg er ikke så bekymret for den biten. Vi har omtrent samme standard. Og han forholder seg alltid til avtaler vi lager, feks om vi skulle lage en avtale om hva som må gjøres i løpet av den uka man har huset. Vi er ganske like med tanke på både husarbeid og hvordan vi gjør det med ungene. Men det er ikke en permanent løsning, det vet jeg. Håper bare det er mulig å kunne leve sånn noen år. For eksempel frem til en av oss får ny kjæreste. TS Anonymkode: 74687...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 Så fantastisk for barna! Veldig flott at dere foreldre ønsker å sette barnas behov først ❤ Anonymkode: 6579e...71d 5
fru Alving Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så fantastisk for barna! Veldig flott at dere foreldre ønsker å sette barnas behov først ❤ Anonymkode: 6579e...71d Er det så fantastisk for barna egentlig, betyr det ikke bare å utsette flyttingen? På et tidspunkt må jo en av foreldrene kjøpe noe annet eller overta boligen permanent. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå