Gå til innhold

Har du kuttet kontakt med nære familiemedlemmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig vanskelig.

Jeg har kuttet kontakt med en av mine foreldre pga rusmisbruk, vold, psykisk neglisjering mm. Denne forelderen hadde en partner (gift) som jeg også vokste opp med. Denne steforelderen var jo snill og god, velmenende osv, men samtidig holdt vedkommende min forelders mørke siden hemmelig for den personens del. Altså prioriterte ektefelle fremfor stebarn. Feks var personen vitne til vold mot meg. Vedkommende ble sint, og tok meg i forsvar, samtidig gjorde ikke personen tiltak som skjermet meg for videre vold, eller ga meg ordentlig trygghet. Jeg er ikke sint, eller sliter med hat eller sånne ting, men jeg føler meg ikke knyttet til steforelderen min, som nå er skilt fra min forelder. Men den personen ser på meg som barnet sitt, og vil at vi skal være så nære. Jeg har faket det, og latt det være litt slik. Men sannheten er at jeg er likegyldig, og egentlig ikke vil ha en relasjon lenger. Ønsker personen alt godt, men vedkommende minner meg bare om barndomstraumer, og selv om vi har det fint, blir jeg trist når vi sees. Personen ser også på mine barn som sine barnebarn, og jeg tenker at jeg er fæl om jeg reduserer kontakten mer og mer. Det er jo snakk om en godhjertet person, men så har jo barne også sine ekte besteforeldre. Vanskelig situasjon. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: fdbda...aa2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres vanskelig ut. Hvor mye koster det deg å holde kontakten? Hvor vondt er det for deg, versus hvor mye gir det barna? 

Etter hvert kan du jo sende barna til vedkommende uten å være så mye med selv. Det er jo fantastisk at dere har klart å beholde kontakten på tross av alle hindringer, og så fantastisk at vedkommende elsker deg så høyt ❤️ Og så uendelig trist at du opplever traumer av den relasjonen. 

Anonymkode: 280af...64e

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å snakke ut med vedkommende. Sett ord på det du føler og har opplevd. 

Så kan du etterpå vurdere om du vil bryte kontakten eller ikke. 

Anonymkode: b0047...c7d

Skrevet

Nei men de har kuttet kontakten med meg ☹️ 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg kommer ALDRI til å snakke med henne igjen ! ! Livet er mye bedre uten henne < 3

Anonymkode: dda1e...69f

Skrevet

Ja, min far. Aldri angret et sekund, livet er så mye bedre uten den psykopaten. Kommer ikke til å gå i begravelsen den dagen han dør engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet kontakten med enkelte familie-medlemmer, og for hakket mindre problemer enn narkotika-problemer eller fysisk vold altså.      

Anonymkode: 6e1d0...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...