AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Jeg får ikke slappet av godt nok. Stresser meg opp ubevist . Har kjæresten rundt meg mye pga påske og han vil ha mye oppmerksomhet og kan ikke totalt melde meg ut . Noe som funker når jeg kjenner at pulsen øker. Jeg gjør puste øvelser og prøver å slappe av. Men det er alltid noe. Treningen jeg gjør er nå stengt pga påske og får ikke ut stress der. Gå turer er ikke nedstressende siden det er noe jeg gjør daglig. Noen tips hvordan roe ned hue og kropp. Anonymkode: df8c3...8e5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Tror du ikke kjæresten din ville tatt hensyn til deg hvis han visste at du ikke har det bra, da? Hva med noen gode, lange klemmer og litt trøst? I det lange løp må du ta tak i grunnen til stresset, du har kanskje en plan for det allerede? Men sånn her og nå kan det fungere med litt distraksjon. Er det noen aktivitet du liker å drive med som du kan gjøre nå? Tiktok, for eksempel, er noe som kan distrahere godt siden det krever mye oppmerksomhet fra seeren (husk å trykk "liker ikke" hvis det kommer noe som ikke er hyggelig). Jeg pleier å spille noen spill hvor jeg må konsentrere meg og reagere fort. Er jeg litt roligere kan jeg se på en koselig serie eller ha litt musikk på øret og danse litt mens jeg rydder. Noen synes at det hjelper med iskaldt vann i ansiktet eller en kald dusj! Ikke innta koffein eller annet stimulerende og ikke alkohol. Hvis ingenting fungerer så bare la det skje. La pulsen øke. Det er ikke farlig. Hjertet tåler stor belastning, ikke sloss imot, bare gi etter og la det pumpe. Vær snill mot deg selv i tankene, gi deg selv trøst og omtanke, ikke vær streng. Anonymkode: 43122...397
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du ikke kjæresten din ville tatt hensyn til deg hvis han visste at du ikke har det bra, da? Hva med noen gode, lange klemmer og litt trøst? I det lange løp må du ta tak i grunnen til stresset, du har kanskje en plan for det allerede? Men sånn her og nå kan det fungere med litt distraksjon. Er det noen aktivitet du liker å drive med som du kan gjøre nå? Tiktok, for eksempel, er noe som kan distrahere godt siden det krever mye oppmerksomhet fra seeren (husk å trykk "liker ikke" hvis det kommer noe som ikke er hyggelig). Jeg pleier å spille noen spill hvor jeg må konsentrere meg og reagere fort. Er jeg litt roligere kan jeg se på en koselig serie eller ha litt musikk på øret og danse litt mens jeg rydder. Noen synes at det hjelper med iskaldt vann i ansiktet eller en kald dusj! Ikke innta koffein eller annet stimulerende og ikke alkohol. Hvis ingenting fungerer så bare la det skje. La pulsen øke. Det er ikke farlig. Hjertet tåler stor belastning, ikke sloss imot, bare gi etter og la det pumpe. Vær snill mot deg selv i tankene, gi deg selv trøst og omtanke, ikke vær streng. Anonymkode: 43122...397 Han skjønner ikke hva som kan stresse meg opp nå lissom . Vi er jo sammen å skal slappe av å gjøre masse gøy. Noe som får ikke meg til å slappe av egentlig . Lange klemmer fra en mann synes ikke der er så spennende med kos og klem men gjør det og men kjenner han håper det går for over er ikke noe jeg slapper av heller med( han har masse gode sider altså. ) men vi bor ikke sammen så mine daglige rutiner er litt på hue nå.. Anonymkode: df8c3...8e5
Gjest Warrior Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 (endret) Selv om treningen er stengt så kan du trene hjemme eller ute. Ellers gjør noe du elsker å gjøre er mitt råd. Ikke minst kos, sex og nærhet med kjæresten. Endret 8. april 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #6 Skrevet 9. april 2023 20 hours ago, svartkatt said: Strikke. Tegne. Meditere. Strikking er det forsket på med hjerneelektroder. Det er ekstremt stressende! Stressnivå settes i høygir så ikke en anbefalt avslapningsøvelse ☺️ Selv har jeg en stressalarm på pulsklokka mi. En over her nevnte å spille spill med høy konsentrasjon eller se tiktok-videoer. Jeg får stadig beskjed på klokka om å roe stressnivået og skifte aktivitet fordi stressnivået er så høyt når jeg ser videoer og spiller hjernetrim-spill på mobilen.. Så hvis du generelt er en stressa person så ville jeg ikke anbefalt det heller. Pusteteknikk er vel eneste nedstressende aktivitet som har en evidensbasert effekt på stressnivå, og pusten er det eneste som forbinder det viljestyrte nervesystemet med det ikke-viljestyrte nervesystemet.og som kan påvirke. Ville kanskje funnet ut noen nye pusteteknikker, kanskje satt på noe beroligende musikk som gir deg glede å høre på samtidig som man gjennomfører pusteteknikkene. En annen ting er kanskje å kjenne etter i kroppen og anerkjenne følelsene du har. Noe stresser deg, hvordan setter det seg i kroppen? Klarer du å zoome inn på det og reagere på en annen måte? Anonymkode: feb8b...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå