Gå til innhold

Tror jeg flytter fra det landet her snart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh! Blir så lei! Og jeg vet ikke hvem jeg er mest sur på heller..

De som ødelegger eller de som bestemmer..

Hva er det som egentlig er lov lenger..? Nå er det snakk om at det skal bli forbudt å selge fyrverkeri til privatpersoner, man skal ha skyhøye aldersgrenser på Hemsedal..

Hva med oss som faktisk oppfører oss normalt?

Norge er et land fylt med folk som absolutt ikke klarer å oppføre seg, aller minst i fylla! Vi må ødelegge og bråke hele tiden.

Det går f.eks. ikke an å ha fine blomsterbed i gatene; da blir bare blomstene revet ut og kasta utover!

Og på nyttårsaften har vi drukket oss drita fulle! Da skal vi ut å lage bråk! Helst sloss med noen! Eller sprenge postkasser og andre eiendeler! Da har vi det morsomt!!

Skal nok alltids kunne overleve dette med fyrverkeri jeg! Er ikke sånn veldig stor fan av det, men jeg syns det kan begynne å gå litt langt snart..

Hva er det neste..?

Og dette med aldersgrense på stjerneskudd da.. er det egentlig noe farlig da? Er vel ikke stort farligere enn stearinslys og det er det vel ikke aldersgrense på? Eller ligther..?

Har sikkert fått skrevet inn mye rart her nå, men må bare lufte tankene mine litt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Vel, utfra det jeg leser av innlegget så er det vel større grunn til å klage på bråkmakerne og de som ødelegger blomsterbed enn de som prøver å forbygge det.

Skrevet

Nordmenn er faktisk et ødeleggende folkeferd. Hadde F.eks. Roma vært befolket av nordmenn, så hadde det knapt vært en ruin igjen på offentlige områder - alt hadde vært hjemme i hagene til folk som pynt.

Vi forsøpler, griser og støyforstyrrer på en så primitiv måte at det er forståelig at noen tiltak må gjøres. Det har blitt sydd puter under armene på oss i så lang tid at vi har glemt hva det vil si å ha og å ta ansvar.

Jeg liker heller ikke passepåmentaliteten, men vi har sannelig bedt om det selv - møkkafolk som vi har blitt.

Skrevet

Må si meg litt enig her.

Nå som jeg har bodd i England i 4 år merker jeg 'fra utsiden' hvordan det egentlig ligger an i Norge.. La ikke veldig mye merke til det når jeg selv bodde i Norge, men ser det er veldig mye rart som skjer..

Aller mest merker jeg vel hvor forskjellige Engelskmenn og Nordmenn er i oppførsel, spes i henhold til drikking. Jada, Engelskmenn kan drikke seg sørpe fulle de og, men ikke HVER helg :) Ikke for det, pleide å drikke veldig mye når jeg bodde i Norge selv, men nå er det veldig sjelden jeg drikker... Har vel mer med gruppen jeg nå holder med enn det landet jeg bor i.

Men jeg må bare fortelle at når jeg var 'hjemme' i norge over jul, så var det å handle noe somhelst en forferdelig opplevelse! Norske busikk personell er jo så uvennlige og 'sure' - merka det veldig godt altså.

Gjest VillVakkerUng&Yndig
Skrevet

Ja huff og fy. Dra deg ned til afrika en tur å se om du får tak i noe fyrverkeri der. :overrasket:

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet
Ja huff og fy. Dra deg ned til afrika en tur å se om du får tak i noe fyrverkeri der.  :overrasket:

Eh.. oki!

Kan vi ikke ha en annen tråd om elendighetene i Afrika da?

Jeg sa jo at fyrverkeri ikke er noe stort tap heller, er ikke det tråden handler om..

Men er som smurf sier at det er de som ødelegger man skal ta..

Skrevet

De fleste tilfellene av bråk og problemer med fyll er faktisk gjort av personer over 18 år, eller med personer over 18 år som er tilstedet. Tror ikke det hjelper om aldersgrensen økes.

Har også bodd i utlandet, og der sender de opp organisert fyrverkeri. Det er skikkelig lekkert å se på :)

Skrevet
Har også bodd i utlandet, og der sender de opp organisert fyrverkeri. Det er skikkelig lekkert å se på  :)

Enig, de små hagefisene som sendes opp her i landet er bare dårlige.
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Når det gjelder fyrverkeri, var vel vestlandet i år et godt eksempel på at det finnes altfor mange som ikke klarer å tenke selv. Sparer forbud mot privat rakettoppskyting ett liv på 10 år, er det verdt det.

Skrevet

Det er vedt å spare både fingre og syn også. Var det ikke et barn som mistet noen fingre i år? Hvor var foreldrene tro?

Nei til hagefiser - Ja til felles fyrverkeri.

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi forsøpler, griser og støyforstyrrer på en så primitiv måte at det er forståelig at noen tiltak må gjøres.  Det har blitt sydd puter under armene på oss i så lang tid at vi har glemt hva det vil si å ha og å ta ansvar.

Jeg liker heller ikke passepåmentaliteten, men vi har sannelig bedt om det selv - møkkafolk som vi har blitt.

Er så utrolig enig!

Skrevet

Jeg er etnisk men norsk. Ang. nyttårsraketter synes jeg det offentlige skal ta seg av det.

Pga. hunder, småfugler, mennesker som har vært i f.eks. Libanon og alle de skadene som skjer hvert år. Det er jo et paradoks at noe man vet fører til fysiske skader (og psykiske), er legalt i Norge.

Men GRUNNEN til at nordmenn ikke har drikkekultur, er pga. at de ble frarøvet sin opprinnelighet. Tyskere (se hvor drita de er i Bergen f.eks.) og storfolk fra Europa kom og kristnet dette landet, og satte seg i maktposisjoner som de hevder den dag i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...