AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Gode ideer? Gjerne en som ikke er for tidkrevende og lages samme dag. Anonymkode: 1c667...879
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 sjokolademousse Anonymkode: 226a8...c08 3 2
Brunello Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 (endret) Det aller meste som finnes av desserter passer for både barn og voksne. Lag panna cotta med bærsaus. Endret 8. april 2023 av Brunello
frøkna Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Iskrem med jordbær Eller Karamellpudding om du har tid å lage dagen i forveien 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Daimkake (iskake) Kuleis (ingen jobb!), evt med brownies til Anonymkode: 5e9d3...491
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 Brunello skrev (18 minutter siden): Det aller meste som finnes av desserter passer for både barn og voksne. Lag panna cotta med bærsaus. Enig, bortsett fra at jeg ville gått for påskegul pasjonsfruktsaus: https://www.bama.no/oppskrifter/desserter-og-snacks/pasjonsfruktsaus/ Jeg pleier å sile fra frøene i stedet for å kjøre i stavmikser som denne oppskriften sier, og så tilsette noen av dem i den ferdige sausen tilslutt - så blir det ikke for mye crunch. Anonymkode: 45c8f...84e 1
Daisy-love Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig, bortsett fra at jeg ville gått for påskegul pasjonsfruktsaus: https://www.bama.no/oppskrifter/desserter-og-snacks/pasjonsfruktsaus/ Jeg pleier å sile fra frøene i stedet for å kjøre i stavmikser som denne oppskriften sier, og så tilsette noen av dem i den ferdige sausen tilslutt - så blir det ikke for mye crunch. Anonymkode: 45c8f...84e Rema har 4pk med pasjonsfrukt til 20kr pakken nå her jeg bor. Før æ. Sånn om noen vil slenge seg rundt før kl 16 for å handle. Høres digg ut det du foreslår 😋
Daisy-love Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 Sjokoladepudding/mousse Is og brownies ( http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html lettere brownie får du ikke, og den er utrolig god, og billig også. Du kan tilsette ting som peanøtter, andre nøtter, sjokoladebiter osv om du vil jazze den opp. Har også laget den med Toro glutenfri lys miks, og Toro glutenfri kakemiks med stort hell, og som muffins.) Is med bær/frukt Fruktsalat med vaniljesaus Gele med vaniljesaus (kanskje mer barnevennlig enn for voksne og det må ha nok tid til å stivne.) Safarikake Russedessert elsket jeg som barn, men ble godt likt av voksne også. Hermetisk frukt med tilbehør.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Daisy-love skrev (1 time siden): Rema har 4pk med pasjonsfrukt til 20kr pakken nå her jeg bor. Før æ. Sånn om noen vil slenge seg rundt før kl 16 for å handle. Høres digg ut det du foreslår 😋 Jepp! Akkurat sånne 4-pakninger bruker jeg til å lage dessertsaus. Pasjonsfrukt har også den unike egenskapen at den tykner sausen selv, etter et bittelite oppkok. Anonymkode: 45c8f...84e 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 Så lenge desserten ikke inneholder alkohol passer det til både barn og voksne. Barn lærer seg aldri nye smaker hvis de kun får is og sjokolademousse.. Samme greie med middager - nesten bare nuggets og pizza på barnemenyen mange steder Anonymkode: 42780...0dc 4
Taluno Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Her er det creme brulee, pannacotta eller brownies med is og bær som er mest populært!
Kinder Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 Her liker både barn og voksne sjokoladefondant med vaniljeis og jordbærcoulis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå