Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For et lite halvår siden klappet kjæresten lett til meg på fest da jeg snakket med en jeg tidligere har vært med. Jeg forstår frustrasjonen hans, da jeg tidligere har pratet med denne personen under forholdet og ikke vært helt ferdig med han. 

Han klappet til meg lett for å få meg til å se hva jeg holdt på med, og har siden vært helt knust. Vi har hengt en del sammen i tiden etter, og jeg ser store endringer på han mtp selvrefleksjon og det å styre seg når sjalusi osv kicker inn. Han her veldig respektfull, forståelsesfull, snill og lyttende mot meg, det har han alltid vært. Han var og åpen om tillitsproblemer i starten av forholdet, så jeg føler selv jeg ikke har tatt så mye hensyn som han fortjener, og vil gjerne gi han en ny sjanse. 

Men jeg syns det er veldig vanskelig, og redd for å bli sett ned på. Har noen vært i lignende situasjon? Tanker? 

Anonymkode: ddd7f...174

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du velger frivillig å bli sammen med en mann med sjalusiproblemer, og som blir voldelig hvis dama ikke går på nåler og ikke oppfører seg slik han vil?

Kan godt hende at han viser sin "angrende" side nå for å få deg på kroken igjen (hoovering). Men med en gang dere er sammen igjen, og du smiler et sekund for lenge til kassamannen på kiwi, så mener han sikkert at du fikk han til å slå siden du flørtet. Og du ser sikkert at du oppførte deg feil. Du burde sett en annen vei, gått i kassa der det sto en kvinnelig ansatt. Du "skjønner" selvsagt at du fikk han til å slå.

Anonymkode: 32c07...cff

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Han har slått deg pga sjalusiproblemer. De kommer garantert tilbake, og da sitter du i saksa. 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

så jeg føler selv jeg ikke har tatt så mye hensyn som han fortjener, og vil gjerne gi han en ny sjanse. 

Du sitter allerrde i saksa. Du skylder på deg for hans sjalusi og vold. 

Du vil bli slått og kontrollert igjen. Garantert 

Anonymkode: 05d53...c1d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å se ned på deg selv, det er problemet.

Anonymkode: 93fab...a73

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du har gått over streken angående å flørte med andre, så er det selvsagt bra at du selv ser at det er noe du bør slutte med. Men det er ikke god nok grunn til å slå!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neineinei! NEI! 

Anonymkode: 16dfd...d56

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han her veldig respektfull, forståelsesfull, snill og lyttende mot meg, det har han alltid vært.

Så respektfull, forståelsesfull, snill og lyttende at han klapper til deg, mener du?

Jaja, godhet kommer i mange varianter. Men du er (heldigvis) en av svært få når du legger vold i den kategorien.

Anonymkode: 05a1f...259

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man blir alltid dømt og sett ned på om man går mot strømmen. Så om man velger å gjøre det, så man tåle å bli fordømt av andre. 

Det er du som kjenner han og det er du som skal føle om det er riktig eller galt, så her må du selv stå for det valget du tar. 

Anonymkode: ce950...9f1

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Man blir alltid dømt og sett ned på om man går mot strømmen. Så om man velger å gjøre det, så man tåle å bli fordømt av andre. 

Det er du som kjenner han og det er du som skal føle om det er riktig eller galt, så her må du selv stå for det valget du tar. 

Kontrollerende atferd og vold ødelegger folk. Hi er allerede litt ødelagt. 

Hun beskriver han som nærmest perfekt. I hvert fall nå. (Kan man være sjalu når de ikke er kjærester mer?) Hans sjalusi og tillitsproblemer kan han uansett ikke noe for. Og blir sikkert bra hvis hun endrer seg. 

Det er sånn voldelige forhold utvikler seg. Hun tilpasser seg og visker ut egne behov millimeter for millimeter. Når hun skjønner hvor sykt forholdet er, sitter hun der med to barn og ingen nettverk

Anonymkode: 05d53...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med voldelig fremtid❤️ du er rimelig naiv om du tror det er over.

Anonymkode: 1d8d2...5c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor mange voldsofre har ikke blitt hos sin voldelige partner fordi at de "kjenner" partneren sin, og "vet" at det er dem selv som trigger volden hos sin "snille" partner. Og som får bekreftet av folkene rundt seg at voldspersonen er hyggelig og omtenksom. Og at hun burde være takknemlig for at noen holder ut med henne som "aldri klarer å gjøre NOE riktig"

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han «klappet» ikke til deg. Det er bare sånt vi sier for at det skal høres mindre voldelig ut. Han slo deg. Kanskje ikke så hardt, men det er likefullt et slag.

Anonymkode: ef725...b3c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

klappet til meg lett

Du omskriver for å gjøre det han gjorde mer akseptabelt, men det funker ikke. Kjæresten din har en munn han kan snakke med, å fly rundt og klapse folk for å «få dem til å forstå sin frustrasjon» er ikke akseptabelt. 

Mine tanker er at han høres ut som en dritt og at du bør bekymre deg mer for ditt eget selvbilde som faktisk vurderer en sånn fyr enn hva andre tenker om deg. 

Anonymkode: 8dd64...5cc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd ham?

Aktså, i løpet av den første tida sleit min kjære også med tillitsproblemer i forholdet. Han var redd jeg var eller skulle bli utro. Og på et tidspunkt slo han til meg. Hardt. Det gjorde skikkelig vondt. Samtidig fikk vi rydda opp i mye oss imellom. Det var vanskelig for ham å være ærlig. Og jeg var aldri redd. Jeg er ikke fysisk svak selv om jeg er dame. Jeg sa, bare så du vet det, så var det den ENESTE gangen du slo meg. Og han sa aldri at det var min feil.

Jeg har sett ham i mange situasjoner siden,  der han har vært sjalu, sint, lei seg og tom aggressiv, men han har aldri etter det slått meg eller andre. Istedet setter han nå ord på følelsene sine. Han sier han er sint på meg eller andre. Eller minimum noe a la "jeg følte meg rar" eller "jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre". Han sier også at da han var yngre, prøvde han å løse konflikter med vold men at han jobber med å bruke andre metoder når han er sint. Vi snakker veldig mye om følelser. Da vi ble sammen, var han også mye sint på alt og alle, men det har avtatt. 

Hvis du er redd han du var med, vil det virke retraumatiserende å gå tilbake til ham. Hvis du tar på deg skylda for at han slo, vil deres forhold bli destruktivt. 

Anonymkode: 6b542...e27

Gjest Refreng
Skrevet

Pleide foreldrene dine å slå deg, ts?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

. Han her veldig respektfull, forståelsesfull, snill og lyttende mot meg, det har han alltid vært.

Han er det helt motsatte av respektfull og snill når han er voldelig mot deg. 

Når han har moralen til å slå kjæresten sin er han blandt det laveste av laveste i samfunnet av avskum. Og da har han vist at han syns det er greit å slå når han føler han har en grunn til det. Det kommer til å skje igjen. "Grunner" min voldelige eks hadde var at jeg ikke hadde laget favorittmaten hans til middag men noe annet, at jeg dusjet for lenge, at jeg ikke hadde svart på telefonen fordi jeg hadde kjøretime, at jeg konfronterte han med utroskapet hans osv. Ingenting gir grunn til vold, men menn som tyr til partnervold vil bortforklare volden med det de kan istedet for å innse at det handler om kvinnesyn og manglende respekt for partneren sin. 

Sitat

Men jeg syns det er veldig vanskelig, og redd for å bli sett ned på. Har noen vært i lignende situasjon? Tanker? 

Ja han kommer til å se ned på deg. Når du finner deg i noe så alvorlig og nedlatende så er det ikke romantisk eller et tegn på kjærlighet til han, det er unormalt og tegn på manglende selvrespekt. En dame uten selvrespekt mister han respekt for også og nå vet han at menn kan behandle deg som dritt uten at du forlater de og innerst inne får han et helt annet syn på deg 

Ts, menn som utøver partnervold gjør det alltid igjen. Du blir nå manipulert av lovebombing, kjærlighetserklæringer, unnskyldninger og falske løfter om at det aldri kommer til å skje igjen og at han har lært og ikke vil miste deg. Dette er den vanlige gangen i det, det kalles voldssirkelen og du kan lese mer om det om du googler voldssirkelen eller circle of domestic violence. Du kan også ringe Volinjen.no på tlf 116006 anonymt å snakke med de. 

Om du gir han en ny sjanse er det starten på de værste årene i ditt liv. Og jeg vet du tenker "men han er ikke sånn!" nå, men tro meg, det trodde ikke vi andre om våre menn vi tilga etter første slaget heller... 

Anonymkode: a741a...caf

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke den fysiske smerten som avgjør om det er vold eller ikke. En ørefik er også vold. Det er gjort for å vise deg at han er overlegen deg, og for å true deg til å lye han fra nå av. Han viser også at du ikke fortjener respekt. Når han da viser en fin angrende versjon av seg selv, tror du at han egentlig er snill, og at en sånn snill mann aldri hadde gjort noe slemt hadde ikke DU provosert det frem. Den snille han er altså for å lure deg til å tro at det er DEG, ikke HAN, som er den slemme her.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du går inn i vold og kontroll. Du må alri finne på å ta hensyn til folk som er sjalu, da mister du frihet.
Sjalusien sin har de ansvar for selv, og må rydde opp i inni seg selv. Ikke ved å begrense andres frihet til å snakke med hvem de vil, bevege seg fritt osv. Nå begår du psykisk selvmord med åpne øyne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tanker? Ja visst. Om du blir i et slikt forhold, kommer du til å svinne hen. Allerede styrer han deg.

jeg føler selv jeg ikke har tatt så mye hensyn som han fortjener, og vil gjerne gi han en ny sjanse. 

Anonymkode: 219e6...234

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å se ned på deg selv, det er problemet.

Anonymkode: 93fab...a73

Han ser også ned på henne allerede.

Anonymkode: 219e6...234

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...