AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Ble dere ekstra kvalme eller brakk dere når noe trykket på magen deres? Anonymkode: 610aa...97a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Det gjorde jeg i begge svangerskapene, hadde bare hyperemesis i ett av dem. Det gjør jeg forsåvidt utenom svangerskap også. Så det har absolutt ingenting å gjøre med hyperemesis å gjøre. Anonymkode: cf52f...6af
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjorde jeg i begge svangerskapene, hadde bare hyperemesis i ett av dem. Det gjør jeg forsåvidt utenom svangerskap også. Så det har absolutt ingenting å gjøre med hyperemesis å gjøre. Anonymkode: cf52f...6af Ikke? Jeg ble ikke det før graviditet, men etter jeg hadde hyperemesis. Blir alle dere andre også som ikke har hatt hyperemesis kvalme og brekker dere hvis dere trykker litt øverst på magen?? Anonymkode: 610aa...97a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Jeg blir ikke kvalm av det til vanlig, da må det i så fall være veldig hardt. I det svangerskapet hvor jeg hadde hyperemesis tror jeg heller ikke det var slik. Jeg hadde problemer med lege- og jordmorundersøkelser. Men som jeg husker det var det først og fremst lukten hos jordmoren, legen og på sykehuset. Eller både lukt og lys og det å ikke bare kunne legge meg ned og konsentrere meg om å puste når kvalmen tok helt av. Jeg kastet alltid opp i de settingene, men ikke akkurat ifbm at noen trykket på magen. I svangerskap nr. to, husker jeg at jeg kastet opp når den eldste hoppet opp på magen min. Da hadde jeg ikke hyperemesis, men jeg kastet opp mye i første trimester. God bedring!! Anonymkode: d2711...9da
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Hatt hyperemesis i 2 svangerskap, og hadde helt sikkert kastet opp da. Men så kastet jeg opp bare av å røre på meg, og ca hvert 5, minutt. Anonymkode: a3ad1...c75
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Jeg hadde hyperemesis med yngste, men jeg kan ikke huske at noen trykket meg på magen mens det stod på som verst. Lå bare alene på et mørkt rom og pustet og forsøkte å ikke kaste opp. Kom meg ikke til lege eller jordmor. Fikk etter hvert Postafen og det var som å stå opp fra de døde. Undersøkelsene resten av svangerskapet var ikke et problem. Anonymkode: 0639b...88a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Ok da høres det ikke ut som dere andre med hyperemesis opplevde at kvalmen var særlig lokalisert i magen? At dere ikke kunne ha bukser og strømper på magen, ikke kunne bøye dere da magen kom i skvis og kvalmen enda værre osv. Takk for svar❤️ Anonymkode: 610aa...97a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok da høres det ikke ut som dere andre med hyperemesis opplevde at kvalmen var særlig lokalisert i magen? At dere ikke kunne ha bukser og strømper på magen, ikke kunne bøye dere da magen kom i skvis og kvalmen enda værre osv. Takk for svar❤️ Anonymkode: 610aa...97a Hatt 3 fullgåtte svangerskap og et avbrutt svangerskap med hyperemesis og kjenner meg ikke igjen i at det trigges på den måten nei. Anonymkode: e756d...e98 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #9 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok da høres det ikke ut som dere andre med hyperemesis opplevde at kvalmen var særlig lokalisert i magen? At dere ikke kunne ha bukser og strømper på magen, ikke kunne bøye dere da magen kom i skvis og kvalmen enda værre osv. Takk for svar❤️ Anonymkode: 610aa...97a Nei, sånn var det ikke for meg. Jeg opplevde kvalmen som mest lokalisert til nederst i halsen, og slet med at alt av bevegelse kunne trigge oppkast. Men bukser eller annet mot magen hadde jeg ikke problemer med. Jeg slet veldig med alt av lukt, så jeg vil nesten heller si at en del av det var koblet til nesen. Anonymkode: d2711...9da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #10 Skrevet 10. april 2023 Jeg tålte ikke å ha stramme klær over magen, måtte starte med gravidbukser veldig tidlig pga kvalmen. Har vært sykemeldt med hyperemesis to ganger. Anonymkode: 93d3a...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå