AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Får snart maine coon i hus, og ser derfor etter en stor kattedo som ikke stinker. Har sett på ecodome XL fra Peewee, men synes den er veldig dyr. Noen som har prøvd den? Evt. har tips til andre kattedoer med tak som er tilnærmet luktfri? Anonymkode: 8a7c7...4e6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Hvis doen lukter så er det på tide å tømme den.. pus kommer til å sparke sand over det og det vil derfor ikke lukte noe særlig Men ja, jeg bruker med lokk og er fornøyd med det. Tømmes hver dag Kjøpte bare en billig en fra den lokale dyrebutikken Anonymkode: 92c1b...937 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Lavender kattesand og rens DAGLIG Anonymkode: 28947...808 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 ^ jeg bruker også lavender kattesand fra Everclean. Superb Anonymkode: 92c1b...937 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Sanden er nok den viktigste. Bruk noen ekstra kroner på god sand. Bilig sand fra matbutikken stinker Anonymkode: 6b445...f5d 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Doen vil nok alltid lukte litt, eneste du kan gjøre er å kjøpe skikkelig sand fra dyrebutikk, tøm den daglig, og vask den månedlig. Anonymkode: b0943...8b3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Skriver under på at riktig sand er viktig. Jeg har prøvd begge deler, og forskjellen er enorm. Hos meg er det EverClean som brukes. Anonymkode: 1bd96...e5d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lavender kattesand og rens DAGLIG Anonymkode: 28947...808 Uff la nå de stakkars kattene slippe den stanken Anonymkode: 786ca...690 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Aldri opplevd lukt fra kattedoen. Har et lokk på den og tar ut av den ca hver annen dag. En katt. Bruker kattesand fra europris uten parfyme. Anonymkode: a4e84...814
Minya Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 Vi har Nestor Savic XXL, fordi vi hadde en adoptivkatt som var på størrelse med en gjennomsnittlig Maine Coon mons som trengte litt ekstra høyde og plass i kassa. De kommer med kullfilter i lokket, er lette å vaske (hvis du har badekar) og jeg vasker dem med en egen blanding av Omo Color og vann i forholdet 1/5 omtrent hver tredje måned. Valg av kattesand har mye mer å si enn valg av kattedo, annet enn at de med lokk ofte holder på dunsten litt bedre rett etter at pus har vært på do. Vi brukte TidyCats i mange år, for jeg syntes den luktet mye bedre enn alle de andre klumpesandene som alltid har lavendel i seg (jeg tåler ikke lukta av lavendel). Jeg syntes EverClean var for dyr og støvet for mye, og den luktet også for mye i forhold til hva jeg tålte. Da HrMinya var ute og skulle kjøpe kattesand en gang, valgte han å prøve denne kattesanda de har på Musti, siden de ikke hadde TidyCats inne. Vi ble positivt overrasket. Ikke bare er den mye billigere enn den andre sanda, men den klumper også MYE bedre, er bedre på å holde urindunsten borte og den både støver og smuler mye mindre enn TidyCats. Vi har brukt den siden. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Jeg vil absolutt anbefale deg PeeWee-konseptet. Bortsett fra akkurat i det katten bæsjer er det rett og slett luktfritt. Jeg har prøvd å stikke nesa ned i det når jeg renser doen, men kan ikke kjenne snev av lukt. Heller ikke når det av ulike grunner er litt for lenge siden doen er blitt rensa. Og her står doen attpåtil rett på varmekablene. Den eneste lukta med pellets er en lukt av nytt treverk. Den er ikke sterk, men den er der. Det lukter litt ved eller nye møbler, og det er MYE bedre enn katteurin. Ett tips er forresten å kaste en neve pellets ned i det nederste rommet også, i tilfelle katten graver vekk mesteparten av pelletsen der den tisser. Da kan fordelinga urin og flis bli litt dårlig. Men det fikses altså enkelt med noen ekstra pellets i bunnen. Anonymkode: 0e281...535
Rem Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 Har åpen kattedo og bruker everclean lavendelsand. Stinker bare når vi glemmer av den....
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Rem skrev (4 timer siden): Har åpen kattedo og bruker everclean lavendelsand. Stinker bare når vi glemmer av den.... Lavendelsanden stinker…. Anonymkode: 786ca...690 1
Rem Skrevet 9. april 2023 #14 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Lavendelsanden stinker…. Anonymkode: 786ca...690 Stinker lavendel 😂😂😂
Sportsidioten Skrevet 9. april 2023 #15 Skrevet 9. april 2023 Det er jo ikke doen i seg selv som stinker. 1. God kattesand og ikke minst NOK kattesand. Her slurver mange. Minst 8 cm med sand i kassa men jeg anbefaler alltid 10 cm. 2. Rens daglig. 3. Om du ser at katten har klorer opp plasten, som da skjer om det ikke er nok sand vil det bygge seg bakterier nedi de små sprekkene i plasten som lager lukt. Da vil det ikke hjelpe å vaske og du bør kjøpe ny do ☺️
Taluno Skrevet 9. april 2023 #16 Skrevet 9. april 2023 Jeg har pelletsdo, og har ett stående like ved sofaen. Har tre katter nå. Jeg har ingen problem med det. Jeg passer katter som bruker sand, og av ulike kvaliteter, og jeg synes all sand lukter. Enten lukter det sand/grus, eller en eller annen syntetisk parfymelukt. Men så lenge de rengjøres ofte nok, så lukter det ikke mye tiss/bæsj. Og jo mindre rom doen er plassert i, jo mer lukter det. Og unngå varmekabler!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #17 Skrevet 9. april 2023 1. Kattedoer stinker ikke. Man renser de såklart hver gang den er blitt brukt - når man står opp, evnt før jobb, når man kommer hjemog før man legger seg. 2. Bruk god kattesand uten lukt - katter har sensetive neser og spesielt sitrus og lavendel. Forferdelig for trivselen deres å tvinge de i parfymert sand. 3. Stor kattedo med lokk er fint, men så lenge man tømmer flere ganger daglig så lukter det ikke tak, eller ei. 4. Man burde alltid ha 1 ekstra kattedo enn man har katter, så har du 1 katt = 2 doer, 2 katter= 3 doer etc. Anonymkode: c25e5...94a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #18 Skrevet 10. april 2023 Rem skrev (21 timer siden): Stinker lavendel 😂😂😂 Den intense parfymerte sanden? Ja 🤢 Anonymkode: 786ca...690 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #19 Skrevet 10. april 2023 Lavendelsanda lukter gammel bestemor, men Everclean har en annen sand kalt extra strength unscented som er veldig god. Daglig rengjøring og god sand skal i teorien være nok, kattedo med tak er ikke særlig bra fra kattens perspektiv og de er litt mer styrete å rense, så åpen do med masse kvalitetssand kan være veien å gå. Ha småposer ved kassa, ta doen hver dag og lukk og kast posen, så er det fresh. Anonymkode: a102c...31d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #20 Skrevet 11. april 2023 Taluno skrev (På 9.4.2023 den 17.22): Jeg har pelletsdo, og har ett stående like ved sofaen. Har tre katter nå. Jeg har ingen problem med det. Jeg passer katter som bruker sand, og av ulike kvaliteter, og jeg synes all sand lukter. Enten lukter det sand/grus, eller en eller annen syntetisk parfymelukt. Men så lenge de rengjøres ofte nok, så lukter det ikke mye tiss/bæsj. Og jo mindre rom doen er plassert i, jo mer lukter det. Og unngå varmekabler! Enig i at pellets er veldig bra, ikke minst billig når man kjøper store sekker og ikke de små. Anonymkode: 9cc55...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå