Gå til innhold

Er dette ok? Å la hundene forstyrre fremmed

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
i går var jeg og samboer ute i det fine været og bestemte oss for og finne en plass å grille på.

Når vi satt og i bakken med engangsgrill og god mat, lot en hundeeier hunden sin komme bort til oss tror var puddel, terrier eller noe liggendes ikke stor hund, for den ville «hilsE» jeg synes slikt er uting.. jeg viste ikke noe interesse for å klappe den eller ha den nær meg, da jeg ville nyte maten min.. og ikke liker at hunder skal komme bort til meg

samboeren min som liker hunder, begynte å klappe på den men hunden begynte å bli masete og skulle prøve å få tak i maten, og prøve å slikke meg.. jeg bedde damen om å plis ta hunden bort, hun virket fornærmet at jeg ikke var heelt over jorden for hunden hennes.. til slutt når de stakk tok jeg frem engans servietter og ba samboer om å «vaske hendene sine» før han tar på maten osv..

jeg forstår ikke fleste hundeeiere.. og at de lar hundene forstyrre fremmede folk

Anonymkode: 525d5...ab9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke de fleste hundeeiere er sånn.

Anonymkode: 0cac5...d3b

• Liker 4
Skrevet

De fleste hundeeiere er ikke sånn. De fleste av oss misliker slike folk du beskriver like mye som du gjør….

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

De fleste hundeeiere er ikke sånn. De fleste av oss misliker slike folk du beskriver like mye som du gjør….

kudos til disse hundeeiere som tar hensyn til andre, vil jo gjerne nyte å være ute uten å bli presset en uønsket hund til meg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg forstår ikke fleste hundeeiere.. og at de lar hundene forstyrre fremmede folk

De fleste hundeeiere er jo ikke sånn, men det er naturlig nok de negative opplevelsene man legger merke til. Det var sikkert mange snille, veloppdragne hunder også ute i går, men de la du nok ikke merke til engang.

Anonymkode: 4613f...898

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

kudos til disse hundeeiere som tar hensyn til andre, vil jo gjerne nyte å være ute uten å bli presset en uønsket hund til meg

Selvsagt. Jeg er ufattelig glad i min egen hund, men jeg er heller ikke interessert i å få fremmede hunder opp i ansiktet til enhver tid. Jeg evner også å forstå at for andre enn meg, så er min hund bare en hund og derfor ville jeg aldri tvunget ham på noen. De fleste hundeeiere er som meg, og så har du dessverre noen unntak som tar mye plass.

Endret av altflyter
Skrivefeil
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overhodet ikke interessert i at min hun skal hilse på fremmede mennesker, de kan jo være gale i hodet og finne på mye rart. Opplevde en gang at noen spurte om å få hilse, for så å ta kvelertak på hunden og presse henne ned i bakken. Så nei, hilse på fremmede gjør vi definitivt ikke.

Anonymkode: 4613f...898

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hund i maaange år og aldri latt noen av hundene mine gå bort til hverken mennesker eller dyr slik. Jeg har heller ikke vært borti, hørt om, sett, opplevd eller fått inntrykk av at noen andre hundeeiere lar hundene sine gjøre slikt/syns det er greit heller, så her har du nok bare vært uheldig. 

Anonymkode: 32751...449

• Liker 1
Skrevet

Sannheten var nok at hunden var mere intrissert i maten enn av dere 🙂

• Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg er ingen hundeeier, men liker det når fremmede hunder ‘forstyrrer’ meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Jeg har katt som jeg har tur med og selv den har klart å trene opp til å vente eller gå vindre når det er andre som ikke ønsker kontakt. Å min katt er er godtroende sosial på det nivået at hun kan bli kidnappet av hvem som helst selv de med hund 😅 

Så klarer jeg å trene katta og ta hensyn til andre kan alle hundeeiere det samme. Heldigvis finnes det mange flotte hundeeiere 😊

Anonymkode: 5de1e...15e

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke greit! 

Jeg trener tjenestehund og den skal jo varsle om alle den finner når vi er ute å leter. (De vet jo ikke om vi leter etter kari som spiser lunsj eller demente Ola som spiser niste han stjal fra butikken og det er så himla flaut når det skjer. Nå er hunden tydlig merket og folk har forståelse, men nei. Det er ikke greit at hundeeiere lar hunden hilse på gud og hverman!

Anonymkode: 33007...782

• Nyttig 1
Skrevet

Det der hørtes ikke greit ut. Min hund er veldig sosial og vil gjerne hilse på folk vi møter. Jeg ser an. Ofte har jo folk veldig lyst til å hilse på han tilbake og da lar jeg han hilse. Hvis de er uinteressert går vi selvfølgelig rett forbi. 

Kan jo hende det ble litt feil siden din samboer hadde lyst til å hilse på hunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...