Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt denne holdningen gjentatte ganger gjennom livet. Jeg mener det forteller mer om dem selv enn de som drar på byen?

Anonymkode: 25557...66b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forteller noe om motivet til den som sier det. Det hender at jeg "drar på byen", men aldri for å sjekke opp noen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Det forteller noe om motivet til den som sier det. Det hender at jeg "drar på byen", men aldri for å sjekke opp noen.

Samme her! Hørt det fra både type, kollegaer, venner, bekjente.

Det blir problematisk når en type sier dette. For da blir det sjalusi fordi jeg tar en øl med en venninne, og jeg på min side lurer på hva han driver med når han er på byen med gutta. Men får den alltid slengs etter meg når jeg forteller jeg skal møte venninner, og jeg syntes det er ufint. Føler da at han ikke kjenner meg i det hele tatt

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler da at han ikke kjenner meg i det hele tatt

Det er nettopp det han gjør. Han sier det for å gjøre deg utilpass. Det er en hersketeknikk, å gjøre deg liten på et vis.
Kanskje han håper at du skal gå ut mindre, og at han får mer kontroll over deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det blir problematisk når en type sier dette. For da blir det sjalusi fordi jeg tar en øl med en venninne, og jeg på min side lurer på hva han driver med når han er på byen med gutta. Men får den alltid slengs etter meg når jeg forteller jeg skal møte venninner, og jeg syntes det er ufint. Føler da at han ikke kjenner meg i det hele tatt

ts

Ikke gidd han

Anonymkode: 09720...bc5

Skrevet

Gjjør folk det? sier folk det høyt? Om det var min venn, hadde jeg spurt hva jeg skulle sette alarmen på – når han fikk selvrespekten tilbake.  Jeg ville også spurt om det var noe jeg kunne gjøre, om han slet med noe. Behandler han han selv og andre mennesker med så lite respekt? Går det egentlig bra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

ts

Sier du det til ham da?

At dette er hans holdning og mening. Ikke din. Og med den meningen sier han egentlig det samme som at han drar på byen med gutta for å sjekke opp damer. Du på din side mener ikke det er sammenheng, så dermed gjør du selvfølgelig ikke det.

Jeg har i hele mitt 10 år single liv aldri dratt på byen for å ligge. Heller ikke finne meg mannen i mitt liv. Jeg drar på byen for å møte venner og mennesker jeg trives med og vil feste med. Går derfor steder som ikke har ‘kjøttmarked stempel. Det er lett å merke hvor de er. Kanskje det er sånne steder typen din gikk/går på og referer til?

Han høres uansett gammeldags ut. Evt muslim. Dårlig kvinnesyn.

Anonymkode: a4ed9...516

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (21 minutter siden):

Gjjør folk det? sier folk det høyt? Om det var min venn, hadde jeg spurt hva jeg skulle sette alarmen på – når han fikk selvrespekten tilbake.  Jeg ville også spurt om det var noe jeg kunne gjøre, om han slet med noe. Behandler han han selv og andre mennesker med så lite respekt? Går det egentlig bra?

Du skriver mye bra, men her skjønte jeg ikke helt hva du mente😅

Skrevet (endret)

Veldig mange drar kun for å ligge. Jeg kjenner også noen helt vanlige folk som egentlig ville dra på hytta med familien, men heller dro til Hemsedal i håp om å ligge. De bruker flere tusen kroner på det. De færreste av dem kommer til å oppnå det de ønsker. 

Jeg tror de fleste kriger opp gjennom kan forklares i sex. Hvorfor tror du eksempelvis at de fleste selvmordsbombere er unge single menn i land hvor de rike mennene har opptil fire koner? Det er fordi de håper på sex når de dør.

PS. Jeg har aldri hatt sex etter en bytur. 

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du skriver mye bra, men her skjønte jeg ikke helt hva du mente😅

Jeg forstår ikke konseptet selv. Mener kjæresten at "alle andre" drar på byen for å ligge? Mener han: du kan ikke gå ut med venninnene dine, da hans kvinnesyn og hans selvbilde er dårlig?

Endret av Helene1982
AnonymBruker
Skrevet

Sex og alkohol er kanskje verdens dårligste kombinasjon.

Livet er for kort til å ha dårlig sex.

Anonymkode: 78242...d25

AnonymBruker
Skrevet

Menn gjør det. Og noen kvinner. Jeg har dratt på byen for å være sosial og danse. Kvinner er vel mest opptatt av det, pluss evt å få oppmerksomhet og egoboost

Anonymkode: efced...dde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro på byen for å være med venner og for å danse. Absolutt ikke for å finne noen å ligge med.

Den uttalelsen sier mer om personen som sa det enn noe annet.

Anonymkode: 82745...021

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel, men drar på byen for å ha det gøy med venner, de få gangene jeg drar ut. Hadde noen ons da jeg var yngre, men jeg dro ikke på byen for å finne meg det. 

Anonymkode: d97df...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Ikke én eneste gang i hele mitt liv har jeg dratt på byen for å ligge. Tvert imot var vel målet mitt hver gang å ikke falle for fristelsen, men det gikk ikke alltid så bra.

Anonymkode: 54f10...5b6

Skrevet

Trodde ikke at denne holdningen var spesielt utbredt i Norge egentlig. Her er det temmelig vanlig å omgås alle kjønn på like fot, og å gå ut for å møte venner, enten man er alene eller i forhold. Når jeg går ut er det stort sett for å møte kollegaer uformelt eller for å treffe vennene mine. 

I konservative kretser i USA ser man gjerne helt annerledes på dette, og der er det sosiale subkulturer som mener det er helt innafor å ikke akseptere at en partner drar på puben, for da blir man liksom automatisk utro eller noe. 
Det var stor furore over at det ble etablert egne utesteder for kvinner, eller egne kvelder på utesteder. Kommentarfeltene var fulle av sinte menn som latterliggjorde konseptet, og stilte spørsmål som: "Hvorfor skal de danse da?" eller "Hvem skal kjøpe drinker til dem?" I England kom det endatil terrortrusler mot et slik utested.

Jeg vet at det finnes menn her også som tror at kvinner er fritt vilt dersom de beveger seg på et sted med alkoholservering, og at det derfor ikke er begripelig for dem hvorfor man "gjør seg vanskelig" om man ikke vil snakke med dem, eller om du fiker til dem når de klår deg på ræva eller puppene. Skulle ønske at alle slike ble varig utvist over alt.

AnonymBruker
Skrevet

De som drar ut ofte (sånn flere ganger i uka) gjør jo det, eller for å flørte eller få bekreftelse. Gjør ikke dette slev, men veldig lett å se.

Anonymkode: d1921...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...