Gå til innhold

Tips til plagsom katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En herrepus i nabolaget har som rutine å tisse rett utenfor inngangsdøren min. Hver dag. Det er ofte problematisk med både hund og 1 åring i hus, som syntes denne flekken er svært spennende. Det kommer inn i gangen via poter og sko.

Hva kan jeg gjøre for å endre denne vanen til katten? Er det noen ute planter katter ikke liker? Hva kan jeg gjøre på vinteren?

Anonymkode: 70fe2...c13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hagle?

Anonymkode: 201ce...31e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hagle?

Anonymkode: 201ce...31e

Nei 🙈 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var en katt som drev på å skvettet på inngangsdøren her også. Jeg vaska det bort med klorvann, lot det tørke skikkelig og så sprayet jeg med eddik.

Anonymkode: cbbac...038

AnonymBruker
Skrevet

Spray med sitronjuice? Fås kjøpt billig på rema

Anonymkode: e80d4...5e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var en katt som drev på å skvettet på inngangsdøren her også. Jeg vaska det bort med klorvann, lot det tørke skikkelig og så sprayet jeg med eddik.

Det skal jeg prøve 😊

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spray med sitronjuice? Fås kjøpt billig på rema

Anonymkode: e80d4...5e1

Skal teste dette også, takk for tips!

Er heldigvis tak her, så det jeg sprayer på blir ikke skylt vekk med regn

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skal jeg prøve 😊

ts

De gikk også å dreit i bedene her for noen år siden, jeg spredte ut kaffegruten ( fra morgen og ettermiddagskaffen) så og si daglig i bedene i sommer månedene og to år etterpå så er de enda ikke tilbake 😁

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De gikk også å dreit i bedene her for noen år siden, jeg spredte ut kaffegruten ( fra morgen og ettermiddagskaffen) så og si daglig i bedene i sommer månedene og to år etterpå så er de enda ikke tilbake 😁

Det skal jeg også prøve 😄 kaffegruten påvirker ikke plantene?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg også prøve 😄 kaffegruten påvirker ikke plantene?

ts

Det er bare gjødsel 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kattene går forresten fortsatt å driter hos naboene her på begge sider, den ene strødde ut bark i bedene, uten hell. Og den andre prøvde seg også på kaffegrut, men ikke like iherdig som meg, i tillegg hev de på ny jord uten å spre ut kaffegrut så de har ingen endring i besøksraten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En herrepus i nabolaget har som rutine å tisse rett utenfor inngangsdøren min. Hver dag. Det er ofte problematisk med både hund og 1 åring i hus, som syntes denne flekken er svært spennende. Det kommer inn i gangen via poter og sko.

Hva kan jeg gjøre for å endre denne vanen til katten? Er det noen ute planter katter ikke liker? Hva kan jeg gjøre på vinteren?

En spray flaske, 1del 7%eddik , en dæsj sitronessens og 9deler vann. Fjerner lukten og katten liker det ikke, og slutter å tisse der

Anonymkode: 94ae3...11a

Skrevet

Har lest at man kan fylle en flaske vann og plassere der katten pleier å tisse. Har ikke prøvd selv, men koster lite å teste ut. Ellers så selger de sprayer og pulver på dyrebutikk, plantasjen og Felleskjøpet som skal holde katter unna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei 🙈 

ts

Takk for at du ikke vil katten så vondt ❤️

Skrevet

Vet du hvem eier er? Tror jeg hadde spurt litt rundt. Antageligvis løses problemet om eier kastrerer katten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...