AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 En herrepus i nabolaget har som rutine å tisse rett utenfor inngangsdøren min. Hver dag. Det er ofte problematisk med både hund og 1 åring i hus, som syntes denne flekken er svært spennende. Det kommer inn i gangen via poter og sko. Hva kan jeg gjøre for å endre denne vanen til katten? Er det noen ute planter katter ikke liker? Hva kan jeg gjøre på vinteren? Anonymkode: 70fe2...c13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hagle? Anonymkode: 201ce...31e Nei 🙈 ts Anonymkode: 70fe2...c13 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Var en katt som drev på å skvettet på inngangsdøren her også. Jeg vaska det bort med klorvann, lot det tørke skikkelig og så sprayet jeg med eddik. Anonymkode: cbbac...038
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Spray med sitronjuice? Fås kjøpt billig på rema Anonymkode: e80d4...5e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var en katt som drev på å skvettet på inngangsdøren her også. Jeg vaska det bort med klorvann, lot det tørke skikkelig og så sprayet jeg med eddik. Anonymkode: cbbac...038 Det skal jeg prøve 😊 ts Anonymkode: 70fe2...c13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spray med sitronjuice? Fås kjøpt billig på rema Anonymkode: e80d4...5e1 Skal teste dette også, takk for tips! Er heldigvis tak her, så det jeg sprayer på blir ikke skylt vekk med regn ts Anonymkode: 70fe2...c13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skal jeg prøve 😊 ts Anonymkode: 70fe2...c13 De gikk også å dreit i bedene her for noen år siden, jeg spredte ut kaffegruten ( fra morgen og ettermiddagskaffen) så og si daglig i bedene i sommer månedene og to år etterpå så er de enda ikke tilbake 😁 Anonymkode: cbbac...038 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De gikk også å dreit i bedene her for noen år siden, jeg spredte ut kaffegruten ( fra morgen og ettermiddagskaffen) så og si daglig i bedene i sommer månedene og to år etterpå så er de enda ikke tilbake 😁 Anonymkode: cbbac...038 Det skal jeg også prøve 😄 kaffegruten påvirker ikke plantene? ts Anonymkode: 70fe2...c13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal jeg også prøve 😄 kaffegruten påvirker ikke plantene? ts Anonymkode: 70fe2...c13 Det er bare gjødsel 😊 Anonymkode: cbbac...038 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Kattene går forresten fortsatt å driter hos naboene her på begge sider, den ene strødde ut bark i bedene, uten hell. Og den andre prøvde seg også på kaffegrut, men ikke like iherdig som meg, i tillegg hev de på ny jord uten å spre ut kaffegrut så de har ingen endring i besøksraten. Anonymkode: cbbac...038
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): En herrepus i nabolaget har som rutine å tisse rett utenfor inngangsdøren min. Hver dag. Det er ofte problematisk med både hund og 1 åring i hus, som syntes denne flekken er svært spennende. Det kommer inn i gangen via poter og sko. Hva kan jeg gjøre for å endre denne vanen til katten? Er det noen ute planter katter ikke liker? Hva kan jeg gjøre på vinteren? Anonymkode: 70fe2...c13 En spray flaske, 1del 7%eddik , en dæsj sitronessens og 9deler vann. Fjerner lukten og katten liker det ikke, og slutter å tisse der Anonymkode: 94ae3...11a
tøydokka Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Har lest at man kan fylle en flaske vann og plassere der katten pleier å tisse. Har ikke prøvd selv, men koster lite å teste ut. Ellers så selger de sprayer og pulver på dyrebutikk, plantasjen og Felleskjøpet som skal holde katter unna.
Sansa20 Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei 🙈 ts Anonymkode: 70fe2...c13 Takk for at du ikke vil katten så vondt ❤️
Tvist Skrevet 8. april 2023 #15 Skrevet 8. april 2023 Vet du hvem eier er? Tror jeg hadde spurt litt rundt. Antageligvis løses problemet om eier kastrerer katten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå