AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg viser interesse og da viser de det tilbake. Men med tiden går det opp for meg at de ikke finner meg interessant, det var bare fordi de ikke kunne la den sjansen gå, kun fordi jeg likte dem. Forskjellene mellom oss blir tydeligere med tiden, og jeg finner ut at de liker meg ikke som menneske i det hele tatt. Ikke slik at de ikke liker meg, men interessen for meg var KUN fordi jeg likte dem. Så blir de litt for komfortable når de har fått meg, jeg drar fra dem, og de er knust. De oppsøker meg alltid i ettertid og spør om vi kan prøve igjen. «Hvorfor?» spør jeg og da ser de bare forfjamsa ut. Ikke noe godt svar. Er. Så. Lei Anonymkode: 4a59b...e08 3
Andro Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Er det ikke sånn da? At menn ofte tar den som er tilgjengelig uten å fingranske dem? Det er særdeles lite attraktivt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Vi er mange kvinner verden over som har lagt merke til det samme. At menn, ektefeller og samboere ikke har noen genuin interesse for oss som person og menneske, men bare er med oss fordi de holder ut selskapet og vil ha sex. Se på disse videoene. Flere og flere kvinner velger vekk forhold med menn Anonymkode: f168e...68e 3 2
Virrevirrevapp Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 Det er mange menn og kvinner som gjensidig beskylder hverandre for å ikke vise nok interesse for hverandre og hvem en er som person. Den andre vil bare ha en for sex, penger, barn, husarbeid,komfort osv. Iblant stemmer det nok at motivert ikke er så reint. Men jeg tror ikke de fleste er så kyniske. Det er ikke så lett å finne noen man gjensidig liker, forstår sånn noenlunde, og elsker. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi er mange kvinner verden over som har lagt merke til det samme. At menn, ektefeller og samboere ikke har noen genuin interesse for oss som person og menneske, men bare er med oss fordi de holder ut selskapet og vil ha sex. Se på disse videoene. Flere og flere kvinner velger vekk forhold med menn Anonymkode: f168e...68e Kutt ut da. Det er like pinlig å se kvinner oppføre seg som mannehatere som det er å lese innlegg fra incels. K48 Anonymkode: 0516c...91f 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 Jeg datet en mann hvor det etter hvert kom frem at han aldri avviste noen av de han datet. Han ville alltid noe mer, nesten uten unntak, og ble avvist av de fleste (selvfølgelig, som oftest blir man jo avvist - man skal jo finne den rette og forelske seg). Man føler seg ikke veldig eksklusiv. Man føler seg som «hun som ville» av de som ikke ville. Som om mannen ikke vil ha noen, men omtrent alle. Anonymkode: b83af...a29 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 En av mine beste venner er av den typen (eller var i hvert fall, tror han har gitt opp nå); prøver seg på alt som kan krype og gå i håp om at noen skal bite på. Samme hvem, liksom. Trist. Anonymkode: 03d13...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 Ja. Dette er en av grunnene til at jeg etterhvert har sluttet å date menn og foretrekker kvinner. Har heldigvis den fordelen at jeg kan like begge kjønn. Kvinner som liker kvinner er oppriktig interessert i dem, det er ikke menn. Anonymkode: ff201...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Jammen det er jo sånn det fungerer. hvor mange menn som velger deg blir avvist? det handler jo om hvem du liker. det du ber om er jo praktisk talt umulig. du vil at de velger deg skal like deg like mye? Anonymkode: 6050c...040 2
Gjest Refreng Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kutt ut da. Det er like pinlig å se kvinner oppføre seg som mannehatere som det er å lese innlegg fra incels. K48 Anonymkode: 0516c...91f Det er ikke mannehatende å annerkjenne at det finnes enkelte menn som har en forakt for kvinner. Akkurat slik at det ikke er kvinnehat å annerkjenne at det finnes enkelte kvinner som har en forakt for menn. Mannehat og kvinnehat kommer inn når man mener at alle menn eller alle kvinner er søppel på grunn av egne erfaringer med 1- 4 personer av kjønnet Det er definitivt skada menn på kg som bruker tiden sin på å skrive polariserende innlegg for å ta hevn for de kjipe følelsene de sitter på. De skriver tråder om faste fitter, penisstørrelser, mannlige brukere som later som om de er kvinner, innlegg der de mener at kvinner kun bryr seg omoverfladiske verdier osv
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg datet en mann hvor det etter hvert kom frem at han aldri avviste noen av de han datet. Han ville alltid noe mer, nesten uten unntak, og ble avvist av de fleste (selvfølgelig, som oftest blir man jo avvist - man skal jo finne den rette og forelske seg). Man føler seg ikke veldig eksklusiv. Man føler seg som «hun som ville» av de som ikke ville. Som om mannen ikke vil ha noen, men omtrent alle. Anonymkode: b83af...a29 Det er så mange sider av denne saken. Du har dem som ikke dater, med mindre de kunne få akkurat den personen de hadde sett seg ut, og så har du dem som ser etter et forhold, uten nødvendigvis å ha et klart bilde av det. De fleste i den kategorien, både menn og kvinner, må faktisk forholde seg til hva som er tilgjengelig for dem, og hvilke som viser interesse tilbake. I mange sammenhenger er det å være pragmatisk, regnet som en god ting. Det betyr å gjøre det beste ut av de forutsetningene, som er tildelt. En person som har vært på et stort antall førstedater, vil etterhvert bli desillusjonert, og miste troen på at det kan bli til noe, noen gang. Bare det å komme litt lengre, og skaffe seg en erfaring fra date nr to og tre, vil faktisk være et mål. Men ja, det finnes mennesker som bare vil være i forhold, og ikke forventer dyp og nær tilknytning. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men med tiden går det opp for meg at de ikke finner meg interessant, det var bare fordi de ikke kunne la den sjansen gå, kun fordi jeg likte dem Jeg tror dette kan skje nesten uansett hvordan man treffes. Det handler nok mer om at du må bruke din erfaring til å sortere blant personligheter, til du finner den rette. I verste fall tiltrekkes du i første omgang andre egenskaper, og legger ikke merke til hvordan han engasjerer seg i deg. Ikke forvent at noen har det i seg, bare fordi du er nysgjerrig på den andre. Anonymkode: 4d07d...a72 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #12 Skrevet 8. april 2023 Fra et evolusjonsstandpunkt er ikke dette så rart. Menn har fra urtiden av vært relativt ukritiske i sine partnervalg. Selv om vi ikke baserer valgene våre på samme kriterier som for flere tusen år siden, og begge kjønn har endret seg siden da, ligger det fortsatt mye instinktivt i oss fra den gang. Anonymkode: 1b424...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #13 Skrevet 8. april 2023 Jeg ble sammen med en mann som kun ble sammen meg meg fordi jeg var ja tilgjengelig. Vi var kun venner med fordeler. Og så etter en stund så oppdaget han vel at jeg var den eneste som ville holde ut med han i det lange løp .( litt sær type) nå er vi vært sammen i mange år. Og nå er det jeg som føler meg litt sånn sammen fordi han vil trenger meg . Men siden jeg ikke orker styret meg å slå opp så går det. Anonymkode: 82932...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #14 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kutt ut da. Det er like pinlig å se kvinner oppføre seg som mannehatere som det er å lese innlegg fra incels. K48 Anonymkode: 0516c...91f Utdyp hvor jeg har skrevet noe som helst mannehatende takk. For å skrive at mange menn ikke har genuin interesse for kvinner som menneske og individ er ikke mannehat. Det er bare å spørre kompisene dine om hva slags hobby kjæresten deres hadde i 11 år når hun var ung, hvilken konsert hun har best minner fra eller hva hun føler om abortdebatten i USA og han vet ikke svaret for han har aldri vært interessert i å spørre henne. Mange vet ikke engang øyenfargen på koka de har vært gift med i 20 år og svarer "ehh grønn? Blå?" Anonymkode: f168e...68e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #15 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg datet en mann hvor det etter hvert kom frem at han aldri avviste noen av de han datet. Han ville alltid noe mer, nesten uten unntak, og ble avvist av de fleste (selvfølgelig, som oftest blir man jo avvist - man skal jo finne den rette og forelske seg). Man føler seg ikke veldig eksklusiv. Man føler seg som «hun som ville» av de som ikke ville. Som om mannen ikke vil ha noen, men omtrent alle. Anonymkode: b83af...a29 Kjenner meg så igjen i dette!! Jeg har en kjæreste som jeg virkelig elsker, han er den store kjærligheten. Men, det kom fram at han har datet og hatt mange kjærester eller FWB. Han er en veldig kjekk mann, så i motsetning til det du skriver om din, har han ikke blitt avvist av de fleste. Tvert imot, blitt avvist av veldig få. Og han selv har tydeligvis bare tatt imot og brukt mulighetene han har fått! Og ja, da kjenner man seg ikke veldig eksklusiv! Han har til og med en voksen sønn med en rar dame, mindre pen, fordi hun droppet prevensjon og ikke ville ta abort. Og så har han datet flere kvinner jeg har googlet og sett at de var heller ikke noen fruktfat. Altså, når han selv er en kjekk og veldig intelligent mann, forstår jeg ikke hvorfor han har et barn med et takras, og så har datet mange andre takras også? Jeg stiller meg selv spørmålet hele tiden om det bare er tilfeldig at det er jeg som er kjæresten hans nå? At jeg kunne vært hvem som helst, lett å bytte ut? Det er frustrerende. Har spurt han mange ganger om dette, og han sier at jeg er den rette, han vil bare ha meg. Men så har han kanskje sagt det til alle de andre også? Uff, det er en vond følelse å ikke vite. Anonymkode: c07ee...86f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 Opplevde dette ganske nylig, hvor en mann ba meg ut, vi var på noen dater. Han begynte å snakke om å bli sammen, men det var helt tydelig at han faktisk ikke likte noe VED meg. Vi drev med hans hobbyer når vi var sammen, han var bare ukomfortabel rundt alt som var mitt. Det var så rart. Hvorfor i all verden ville han bli sammen med meg om han egentlig ikke likte meg? Han kritiserte hunden min og huset mitt og hobbyene mine. Det var åpenbart at han ikke likte noe ved meg utenom at jeg var dame og kunne ha sex med ham. Men alle kjærestene jeg har hatt, har vist oppriktig interesse for den jeg er, så jeg tror ikke dette er veldig vanlig. Anonymkode: ca9d4...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er så mange sider av denne saken. Du har dem som ikke dater, med mindre de kunne få akkurat den personen de hadde sett seg ut, og så har du dem som ser etter et forhold, uten nødvendigvis å ha et klart bilde av det. De fleste i den kategorien, både menn og kvinner, må faktisk forholde seg til hva som er tilgjengelig for dem, og hvilke som viser interesse tilbake. I mange sammenhenger er det å være pragmatisk, regnet som en god ting. Det betyr å gjøre det beste ut av de forutsetningene, som er tildelt. En person som har vært på et stort antall førstedater, vil etterhvert bli desillusjonert, og miste troen på at det kan bli til noe, noen gang. Bare det å komme litt lengre, og skaffe seg en erfaring fra date nr to og tre, vil faktisk være et mål. Men ja, det finnes mennesker som bare vil være i forhold, og ikke forventer dyp og nær tilknytning. Jeg tror dette kan skje nesten uansett hvordan man treffes. Det handler nok mer om at du må bruke din erfaring til å sortere blant personligheter, til du finner den rette. I verste fall tiltrekkes du i første omgang andre egenskaper, og legger ikke merke til hvordan han engasjerer seg i deg. Ikke forvent at noen har det i seg, bare fordi du er nysgjerrig på den andre. Anonymkode: 4d07d...a72 Jeg forventer at noen går etter meg spesifikt blant de datene han går på, ikke fordi han bare «får lov til» å fortsette å date meg fordi jeg vil fortsette å date ham og absolutt heller ikke for egen selvutvikling, der å komme langt i datingprosessen er et mål i seg selv. Jeg forventer menn med en egen vilje, som vet at de vil ha en fremfor en annen. Jeg synes ikke det er lite pragmatisk. I tillegg til at man forelsker seg, vil ha en person, så vil man at denne personen skal forelske seg i og vil ha deg. Det er derfor det er vanskelig. Og etter min mening skal det være vanskelig. Man skal gå etter den man vil være med, ikke den som vil ha en. Vil ikke den du vil ha, ha deg, så må du innse nederlaget, sørge, prøve videre, og håpe på at magien slår til igjen. Frem til magien inntrer, tar du ikke den som vil ha deg, bare fordi du er sugen på kjæreste eller vil høste erfaring. Det er ikke genuint. At noen menn ikke ser ut til å legge sin retning i en person, men bare tar det de får, er veikt, ikke pragmatisk. Sikkert en del kvinner som gjør det og. Selv har det ikke føltes rett med noen for meg på syv år, og da går jeg heller ikke inn i forhold, men fortsetter å prøve og finne en det føles rett med. Anonymkode: b83af...a29 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 Kvinner blir klare til å binde seg til/gifte seg med en mann de faller for. Menn finner ei de velger/faller for når de er klare til å gifte seg. Anonymkode: 1cd37...94a 1
iadnuyh Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi er mange kvinner verden over som har lagt merke til det samme. At menn, ektefeller og samboere ikke har noen genuin interesse for oss som person og menneske, men bare er med oss fordi de holder ut selskapet og vil ha sex. Se på disse videoene. Flere og flere kvinner velger vekk forhold med menn Anonymkode: f168e...68e AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg viser interesse og da viser de det tilbake. Men med tiden går det opp for meg at de ikke finner meg interessant, det var bare fordi de ikke kunne la den sjansen gå, kun fordi jeg likte dem. Forskjellene mellom oss blir tydeligere med tiden, og jeg finner ut at de liker meg ikke som menneske i det hele tatt. Ikke slik at de ikke liker meg, men interessen for meg var KUN fordi jeg likte dem. Så blir de litt for komfortable når de har fått meg, jeg drar fra dem, og de er knust. De oppsøker meg alltid i ettertid og spør om vi kan prøve igjen. «Hvorfor?» spør jeg og da ser de bare forfjamsa ut. Ikke noe godt svar. Er. Så. Lei Anonymkode: 4a59b...e08 Søker du og får napp fra «jegerne» så viser du interesse for noe som er over din klasse, de vil knulle alt! Vis heller oppmerksomhet til «stakkaren» så har du en som blir 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Jeg har også opplevd dette. Blitt sammen med menn som bare viser seg at de virkelig misliker meg, og gjør alt de kan for å bryte meg ned. Pga dette har jeg 0 selvtillit og 0 selvfølelse. Menn får ereksjon av å ødelegge damer psykisk virker det som Skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal få god selvtillit, når menn hele livet har fortalt meg at jeg er stygg, verdiløs, harry og fæl. Hvorfor er det så mange slemme menn der ute? Hvis jeg skulle hatt en tekst på Tinder ville jeg skrevet: "Jeg vet jeg er stygg og verdiløs for det har jeg hørt hele livet av menn. Så jeg er vant til å bli slått og mobbet." For da er jeg forberedt på enda mer psykisk/fysisk mishandling. Menn tenner jo på sånt så.. Anonymkode: c7db4...74f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå