AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Min mann har mye mageproblemer og er mye på do. Han tar på radio for å kamuflere lyder, men hører likevel stønning, pressing og plaskelyder inn i stuen. Han bryr seg ikke om lyder, men jeg mister lysten og det forstår han ikke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 9fce1...3af
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Be han om å skru opp lyden på radioen. Anonymkode: d097d...493 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Kan ikke du skru opp lyden på TV eller sette på musikk da? Vil du virkelig at mannen din skal bli overnervøs i forhold til dobesøk, og bli redd for at du skal høre noe? Er det noe bra for forholdet da, tenker du? Anonymkode: c3a14...e65 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan ikke du skru opp lyden på TV eller sette på musikk da? Vil du virkelig at mannen din skal bli overnervøs i forhold til dobesøk, og bli redd for at du skal høre noe? Er det noe bra for forholdet da, tenker du? Anonymkode: c3a14...e65 Vi har radio på do og alle vet at når radioen blir slått på, betyr det nummer to og det foregår flere ganger daglig. Jeg klarer bare ikke høre han stønne og presse og så skal vi ha sex ti min senere. Jeg må klare å koble det ut av hodet mitt.🙊 ts Anonymkode: 9fce1...3af 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har radio på do og alle vet at når radioen blir slått på, betyr det nummer to og det foregår flere ganger daglig. Jeg klarer bare ikke høre han stønne og presse og så skal vi ha sex ti min senere. Jeg må klare å koble det ut av hodet mitt.🙊 ts Anonymkode: 9fce1...3af Da tar du propper i ørene, setter på musikk eller podcast f.eks Anonymkode: e08d9...83c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Egen lydisolert do til mannen? Anonymkode: ab58a...118 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Jeg syntes det er snålt når folk skal stønne og lage lyder når de driter »hmmmmøøøh» «hmmm» «aaaaah» wierd Anonymkode: f0cec...1b8 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Hva med å lufte hunded/ta deg en tur? eller om du tar på deg ørepropper og hører på lydbok/musikk? Anonymkode: 3d114...ce0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syntes det er snålt når folk skal stønne og lage lyder når de driter »hmmmmøøøh» «hmmm» «aaaaah» wierd Anonymkode: f0cec...1b8 Hvis man har vondt i magen, og sliter med å få det ut, er det å lage lyd effektivt for å hjelpe kroppen med denne prosessen. Anonymkode: e08d9...83c 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man har vondt i magen, og sliter med å få det ut, er det å lage lyd effektivt for å hjelpe kroppen med denne prosessen. Anonymkode: e08d9...83c Forskjell med enkelt tilfeller om man er dårlig, eller om det er kronisk. Da trenger man en tur til legen. Om man må drive med fødsels teknikker hver gang man er på dritern, så er det noe feil Anonymkode: f0cec...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da tar du propper i ørene, setter på musikk eller podcast f.eks Anonymkode: e08d9...83c Ikke alltid jeg vet han er på do før jeg hører radioen slås på, og da spiser jeg kanskje, ser tv, snakker med barn osv. Vi har do vegg i vegg med stuen/sofaen. Ts Anonymkode: 9fce1...3af 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forskjell med enkelt tilfeller om man er dårlig, eller om det er kronisk. Da trenger man en tur til legen. Om man må drive med fødsels teknikker hver gang man er på dritern, så er det noe feil Anonymkode: f0cec...1b8 Det er kronisk i lange perioder. Det høres ut som det går for han eller han føder når han er på do. Ts Anonymkode: 9fce1...3af
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alltid jeg vet han er på do før jeg hører radioen slås på, og da spiser jeg kanskje, ser tv, snakker med barn osv. Vi har do vegg i vegg med stuen/sofaen. Ts Anonymkode: 9fce1...3af Det er vel lett å bare skru opp lyden på tv, eller sette i noen ørepropper. Onde situasjonene du prater med barna, har du kanskje ikke planer om sex 10 min etter doturen, så da går det vel greit? Anonymkode: e08d9...83c 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er kronisk i lange perioder. Det høres ut som det går for han eller han føder når han er på do. Ts Anonymkode: 9fce1...3af Har han funnet ut av hva som er årsaken? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel lett å bare skru opp lyden på tv, eller sette i noen ørepropper. Onde situasjonene du prater med barna, har du kanskje ikke planer om sex 10 min etter doturen, så da går det vel greit? Anonymkode: e08d9...83c Nei det er ikke bare så lett. Fra en person skrur på en radio, drar ned buksa og gjør sitt så går det ikke mange sekunder, og da er ‘’skaden’’ allerede gjort. Man rekker jo ikke sette på noe lyd før den tid Jeg har ibs selv og har virkelig tenkt over dette med dolyder selv (fra min egen kropp, jeg stønner ikke). Lyd inne på badet hører personen selv på badet best, det kamuflerer ikke særlig for folk utenfor. Det gir en falsk trygghet. Lyd utenfor toalettet er bedre, men man rekker jo ikke sette på noe uten forvarsel om at nr 2 skal skje. Veldig usexy også å gi meldeplikt om hver gang man skal drite. Hva med å si noe sånt til mannen «det høres ut som 2 verdenskrig der inne, skulle du gått til legen/tatt kosthold mer seriøst?» og kommenter det HVER gang. Det er også lov med sosial korrigering - uten at det skal skape do angst. Om mannen sitter å lager lyder som en fødsel, så syntes jeg det er helt innafor å kommentere. Han er tydeligvis ikke flau uansett På en annen side, jeg hadde en gang et familie medlem som lagde lyder for å prøve kamuflere promp og plopp - kan dette være tilfellet? Eller er han bare for komfortabel? Anonymkode: f0cec...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 Altså, flytt for deg selv hvis dette er et så stort problem… man må da få føle seg fri til å bæsje akkurat som man ønsker i eget hjem! Tydeligvis opplever mannen det som ubehagelig at andre skal høre også, så han setter på radioen. Har selv en mann med Ulcerøs kolitt og han strever med hyppige og eksplosive toalettbesøk. Selvfølgelig er det ikke behagelig å høre på at partner går på do, men aldri i livet om jeg lar det gå utover mitt syn på ham eller vårt forhold. Vi er voksne mennesker og vet at mage- og tømmesituasjoner ikke er noe vi alltid styrer selv. Hverken mengde, lyd, lukt eller konsistens… Anonymkode: e3956...8d8 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min mann har mye mageproblemer og er mye på do. Han tar på radio for å kamuflere lyder, men hører likevel stønning, pressing og plaskelyder inn i stuen. Han bryr seg ikke om lyder, men jeg mister lysten og det forstår han ikke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 9fce1...3af Sett deg en annen plass i huset da vel,herregud for et idiotisk problem. Anonymkode: 6de56...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har han funnet ut av hva som er årsaken? Nei det er ikke bare så lett. Fra en person skrur på en radio, drar ned buksa og gjør sitt så går det ikke mange sekunder, og da er ‘’skaden’’ allerede gjort. Man rekker jo ikke sette på noe lyd før den tid Jeg har ibs selv og har virkelig tenkt over dette med dolyder selv (fra min egen kropp, jeg stønner ikke). Lyd inne på badet hører personen selv på badet best, det kamuflerer ikke særlig for folk utenfor. Det gir en falsk trygghet. Lyd utenfor toalettet er bedre, men man rekker jo ikke sette på noe uten forvarsel om at nr 2 skal skje. Veldig usexy også å gi meldeplikt om hver gang man skal drite. Hva med å si noe sånt til mannen «det høres ut som 2 verdenskrig der inne, skulle du gått til legen/tatt kosthold mer seriøst?» og kommenter det HVER gang. Det er også lov med sosial korrigering - uten at det skal skape do angst. Om mannen sitter å lager lyder som en fødsel, så syntes jeg det er helt innafor å kommentere. Han er tydeligvis ikke flau uansett På en annen side, jeg hadde en gang et familie medlem som lagde lyder for å prøve kamuflere promp og plopp - kan dette være tilfellet? Eller er han bare for komfortabel? Anonymkode: f0cec...1b8 Han er for komfortabel. Han reagerer ikke hverken på sine egne lyder eller lukt som blir. Ts Anonymkode: 9fce1...3af
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, flytt for deg selv hvis dette er et så stort problem… man må da få føle seg fri til å bæsje akkurat som man ønsker i eget hjem! Tydeligvis opplever mannen det som ubehagelig at andre skal høre også, så han setter på radioen. Har selv en mann med Ulcerøs kolitt og han strever med hyppige og eksplosive toalettbesøk. Selvfølgelig er det ikke behagelig å høre på at partner går på do, men aldri i livet om jeg lar det gå utover mitt syn på ham eller vårt forhold. Vi er voksne mennesker og vet at mage- og tømmesituasjoner ikke er noe vi alltid styrer selv. Hverken mengde, lyd, lukt eller konsistens… Anonymkode: e3956...8d8 Du bor i et hus hører jeg, og ikke i en treroms på 62kvm slik som vi gjør der lyder høres godt. Ts Anonymkode: 9fce1...3af
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Tenker ofte at det hadde vært koselig å ha samboer, men takk for at du minte meg på at det ikke nødvendigvis er det. Anonymkode: 39343...490 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå