AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg har vært prøver i 3,5 år nå, vært gravid fire ganger, 3 spontanaborter og nå 1 MA. MA’en ødela meg psykisk, det å måtte reise hjem fra sykehuset for å ta abort har virkelig vært tungt når barnet er så ønsket. Jeg søkte støtte hos fastlegen som mente at det var min feil at jeg spontanaborterer da jeg er redd for at det skal skje, og uansett hva jeg sa så undertrykte han følelsene mine. Jeg fortalte hvor vanskelig sosiale ting begynner å bli og at jeg isolerer meg mer og mer fordi alle venninnene mine er gravide eller har nylig fått baby, selvom alle begynte å prøve etter meg, hvor han snakker om at jeg ikke kan tenke slik og at jeg ikke kan forvente å få det som alle andre får. Prøvde å forklare at det ikke handler om å sammenligne seg, men at det er sårt og at det føles som om jeg står fast i livet mens andre går videre. Jeg følte jeg fikk kjempestøtte av venner og familie samme dag jeg tok aborten, men etter den dagen har ingen spurt hvordan det går eller hvordan jeg har det. Om jeg selv forteller at ting ikke går bra blir de rundt meg overrasket og lurer på hvorfor. Prøver så godt jeg kan å holde hodet over vann, men er så lei meg og langt nede at jeg ikke har lyst til noe som helst. Gruer meg til jobb igjen, gruer meg til babyshowere, gruer meg til å møte venner, gruer meg til familieselskap hvor det alltid blir tema om når vi skal få barn. Føler ikke at noen forstår hvor tungt det er, og at alle forventer at jeg skal fungere som normalt igjen dagen etter aborten.. Anonymkode: c5d77...7eb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Kondolerer, forstår godt at dette er tungt ❤️ Fyfaen for en fastlege du har, jeg hadde bytta tvert! Du er ikke skyld i abortene, og om han/hun sier det burde du melde legen inn. Anonymkode: 785cf...a7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. april 2023 #3 Del Skrevet 7. april 2023 Du tok jo ikke abort, barnet var borte og du måtte hjelpe naturen litt på vei... Jeg synes legen din er litt ufølsom, du har all rett til å sørge over det du håpte på som ikke ble. Har du fått tilbud om utredning for habituell abort? Det er noe du kan ha krav på etter å ha mistet så mye, evt hormonstøtte i neste svangerskap. Men helt normalt å sørge ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Del Skrevet 7. april 2023 Føler med deg ❤️ Anonymkode: e12d6...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kondolerer, forstår godt at dette er tungt ❤️ Fyfaen for en fastlege du har, jeg hadde bytta tvert! Du er ikke skyld i abortene, og om han/hun sier det burde du melde legen inn. Anonymkode: 785cf...a7f Stått på venteliste i over et år på ny fastlege.. er ikke første gang fastlegen er ufølsom og skylder på meg for at jeg er ufrivillig barnløs.. Topsi skrev (10 minutter siden): Du tok jo ikke abort, barnet var borte og du måtte hjelpe naturen litt på vei... Jeg synes legen din er litt ufølsom, du har all rett til å sørge over det du håpte på som ikke ble. Har du fått tilbud om utredning for habituell abort? Det er noe du kan ha krav på etter å ha mistet så mye, evt hormonstøtte i neste svangerskap. Men helt normalt å sørge ❤ Fastlegen vil ikke henvise meg, da han mener at det ikke er noe somatisk, kun pga at jeg stresser..😭 Anonymkode: c5d77...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg hadde gått til en privat lege hvis jeg var deg. Jeg har selv en grusom fastlege og velger å dra privat til jeg får byttet til ny. Anonymkode: 69596...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 7. april 2023 #7 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Stått på venteliste i over et år på ny fastlege.. er ikke første gang fastlegen er ufølsom og skylder på meg for at jeg er ufrivillig barnløs.. Fastlegen vil ikke henvise meg, da han mener at det ikke er noe somatisk, kun pga at jeg stresser..😭 Anonymkode: c5d77...7eb Som en annen sier her, gå privat, det er verdt det hvis du har råd til det. Du har rett til utredning når du har mistet så mye, og det finnes behandlinger som kan hjelpe mange... og fortsett å stå på liste til ny lege, dette er jo helt uhørt! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå