Gå til innhold

lyving. sammenheng med psykisk dårlig helse?

Anbefalte innlegg

Gjest VillVakkerUng&Yndig
Skrevet

Kjenner mange folk med en dårlig psykisk helse.

jeg lurer, er det vanlig eller ofte å oppleve at folk med angst/depresjoner o.l. ofte lyver også?

Har lyving ofte en sammenheng med den psykiske helse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Carmensita
Skrevet

:klaske: Hvor tar du alt fra? Det høres ut som du tror mennesker med psykiske problemer er en egen rase?

Svaret er nei. De lyver ikke mere enn andre.

Gjest Catwoman
Skrevet

Kommer an på hva du tenker at de lyver om da.

Noen som sliter veldig med angst og depresjoner kan nok lyve for å dekke over seg selv. Feks. ting de ikke makter å være med på; sosiale situasjoner, reiser etc.

Fordi man er redd for reaksjonene eller den berømte "det er jo bare å ta seg sammen" hvis de sier at de ikke orker/klarer å være med, sier de heller en annen grunn til at de ikke kan være med.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kommer an på hva du tenker at de lyver om da.

Noen som sliter veldig med angst og depresjoner kan nok lyve for å dekke over seg selv. Feks. ting de ikke makter å  være med på; sosiale situasjoner, reiser etc.

Fordi man er redd for reaksjonene eller den berømte "det er jo bare å ta seg sammen" hvis de sier at de ikke orker/klarer å være med, sier de heller en annen grunn til at de ikke kan være med.

Ja, det er nok litt av sånne løgner. På samme måte som at en anorektiker sier at hun nettopp har spist hvis hun blir tilbudt mat.

Gjest VillVakkerUng&Yndig
Skrevet
:klaske:  Hvor tar du alt fra? Det høres ut som du tror mennesker med psykiske problemer er en egen rase?

Svaret er nei. De lyver ikke mere enn andre.

Noen her i denne tråden klarer å svare litt bedre for seg enn deg ser jeg.

Hva er galt ved å stille spørsmål om noe sånt? hva er galt? utdyp! :)

Skrevet

Jeg har psykiske lidelser selv, og er leder for en mental helse forening lokalt. Jeg kjenner veldig mange med psykiske problemer og de speiler sammfunnet forøvrig.

Enkelte kan riktignok gripe til løgn som en del av sykdomsbildet sitt, men det er ikke gjennomført totalt.

Det blir feil å si at de lyver hele tiden for det gjør de ikke, men det er riktig det som sies om folk med spiseforstyrrelser og lyving.

Håper du kan møte dine venner med psykiske problemer med åpne øyne og et åpent sinn, det er de vell verdt.

Lykke til ! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...