AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg har kjøpt en sånn her effektlakk. Men tross at det står på siden der hvordan den brukes så skjønner jeg det ikke! Skal den legges over helt ferdig shellac?? Da mener jeg først den vanlige prosedyren med cleaner - base coat - shellac-farge - top coat - cleaner. Altså denne prosessen først og SÅ effektlakken + top coat igjen? Anonymkode: aec39...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Du legger den oppå farge, og topcoat etterpå. Anonymkode: b0ba1...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du legger den oppå farge, og topcoat etterpå. Anonymkode: b0ba1...15e Altså rett etter at fargen har herdet? Slik at det kun blir topcoat og cleaner etter effektlakken? Anonymkode: aec39...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 10.20): Altså rett etter at fargen har herdet? Slik at det kun blir topcoat og cleaner etter effektlakken? Anonymkode: aec39...c30 Anonymkode: aec39...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 11. april 2023 #5 Del Skrevet 11. april 2023 Du legger på base/vanlig farge/gellakk som du pleier og herder dette i UV/LED-lampen du har. Deretter på med effektlakken du linker til, husk å herde mellom hvert strøk hvis du tar på flere. Deretter topcoat og herde denne som vanlig. Med mindre dette merket er noe uhyre spesielt skal du ikke trenge å buffe/pusse lett mellom laget med farge og denne. Har flere lignende fra andre merker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Del Skrevet 12. april 2023 minienthe skrev (23 timer siden): Du legger på base/vanlig farge/gellakk som du pleier og herder dette i UV/LED-lampen du har. Deretter på med effektlakken du linker til, husk å herde mellom hvert strøk hvis du tar på flere. Deretter topcoat og herde denne som vanlig. Takk for svar! Men når skal cleaner brukes? Vanligvis bruker jeg det helt til sist etter topcoat. Blir det sånn nå også? Anonymkode: aec39...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 12. april 2023 #7 Del Skrevet 12. april 2023 Litt usikker på hva du mener med cleaner, tenker du på det litt "sticky" laget som farge/effektlakker noen ganger har før topcoat ? Hvis det er det så pleier jeg aldri fjerne det, tørker kun av hvis jeg skal file/klippe av overskuddsgele før jeg begynner med fargen (jeg bruker gel/polygel som jeg bestiller fra Ebay og ikke shellack). Det klisset gjør ofte at farge/effekt sitter bedre og er min erfaring. En god topcoat bør egentlig ikke trenge å tørkes av når du er ferdig heller, opplever du at topcoaten i dette merket er klissete ? Jeg bruker forøvrig ikke "cleaner", kun vanlig neglelakkfjerner uten aceton i kombinasjon med primer/dehydrator. Gir akkurat samme effekt hos meg til en brøkdel av prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå