Gå til innhold

Hva skal jeg putte på brødskiva til 1 åring som vil spise selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Favoritten her er leverpostei;

den smaker godt, sitter på skiven, griser lite og skulle noe falle på gulvet spiser hunden det..

men jeg kan jo ikke servere det hver dag og trenger tips til andre sunne valg :)

Anonymkode: e560e...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor sa hun måtte skjære brødskiven i strimler, og si det var tog, så spiste jeg dem. Noen ganger ga hun dem navn også.

AnonymBruker
Skrevet

Skinkeost, prim (for barn med tilsatt jern), kaviar, makrell i tomat.

Anonymkode: f5b1c...75d

AnonymBruker
Skrevet

Mild smøreost?

Og bytt litt på menyen?

Eggerøre

Havregrøt

Havregrynsvafler

Anonymkode: fe00a...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke servere det hver dag? 

Du kan gi alt av pålegg på skiven til en ettåring. 

Anonymkode: 89444...1cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke servere det hver dag? 

Du kan gi alt av pålegg på skiven til en ettåring. 

Anonymkode: 89444...1cc

Blir for mye A vitamin. Utfordringen med pålegg som ikke sitter godt påbrødskiva er at det faller eller plukkes av... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir for mye A vitamin. Utfordringen med pålegg som ikke sitter godt påbrødskiva er at det faller eller plukkes av... 

Gjør der noe om det plukkes av da? 

3-åringen min spiser gjerne brødskive med smør/brelett og så spiser hun gjerneost ved siden av.

Anonymkode: 4de8f...6e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare servert det vi har i huset. Det som falt av spiste de enten før eller etter brødskiven (etter hvor godt de syntes det var). Jeg kunne godt servere egg og brødskive ved siden av hverandre på tallerkenen. Mine var glade i kaviar, som jo holder seg på. Men det er det mye salt i igjen. Så jeg tror stikkordet er variasjon.

Anonymkode: 63da6...bae

AnonymBruker
Skrevet

Snøfrisk, grønnsakspostei, hummus, Plantego sine grønnsakspålegg, kaviar, tubeost, hvitost, grønnsaker ved siden av brødskiva, eggerøre, kokt egg, skinke.

Anonymkode: 9da60...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

den smaker godt, sitter på skiven, griser lite og skulle noe falle på gulvet spiser hunden det..

men jeg kan jo ikke servere det hver dag og trenger tips til andre sunne valg :)

Kokt egg, eggerøre, skinkeost, baconost, italiensk salat, eggesalat, avokado, kremost, prim, makrell i tomat, peanøttsmør 

Anonymkode: cd6e7...25a

AnonymBruker
Skrevet

Alt av smørbart pålegg. I tillegg laget jeg mye eggerøre som jeg duppet brødskiva i og stekte på begge sider (mer som arme riddere) for å få i gutten litt proteiner når han ikke ville ha egg 😜 Var lite gris med det :) 

Anonymkode: b1b19...48e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å gi peanøttsmør, majones, most avokado, skinkeost eller bare smør, i tillegg til leverpostei.

I tillegg gir vi biter av grønnsaker, frukt og ost eller skinke.

Et par ganger i uka gir vi makrell i tomat og kaviar.

Anonymkode: 8af3b...b73

AnonymBruker
Skrevet

Bløtkok eggene litt, smør eggeplomme på skiva og ha eggehvitene på siden! 😊 Ellers er de jo ikke nødt til å spise brødskiva, så hvis du serverer eggerøre ved siden av brødskive i staver f.eks og de spiser kun eggerøre, går det mer enn bare godt. Server med pølse, skinke etc ved siden, paprika, agurk, gulrot osv. 

Anonymkode: 325dd...64d

AnonymBruker
Skrevet

Leverpostei

Anonymkode: a3d15...7aa

AnonymBruker
Skrevet

Stabburet har fått en grønnsakspostei som er tilsatt jern, og er uten a-vitamin. Den har vært populær her.

Ellers er det jo mange gode forslag her. Som flere har nevnt funker alt som er smørepålegg. Andre enkle ting: mose banan eller ulike bær rett på brødskiva.

Du kan også lage eller kjøpe nøttepålegg (Helios har noen varianter som er 100 % nøtter - altså uten salt, men de er ganske dyre).

Anonymkode: 47d00...b21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 22.24):

Prim, kremost, tubeost, kaviar, hummus. Utvalget er stort.

Anonymkode: 9b4e6...836

AnonymBruker
Skrevet

Smør og banan eller ristet brød med ertemos (kokte bare opp erter og moste med gaffel på brødskiva) var det som var mest populært her!

Anonymkode: dae5b...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...