Gå til innhold

Kan man «få» brystoperasjon av medisinske årsaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg bare si hvorfor jeg lurer på dette. Jeg er i starten av 20 årene, og har ammet to barn. Jeg har siden ammeslutt ikke funnet NOEN bh’er som passer meg. Puppene mine er rett og slett «bare» løshud, og enten faller de gjennom, eller så renner de over… det er utrolig frustrerende, og veldig ubehagelig. Jeg er dritlei av å måtte putte puppene mine på riktig plass i bh’en flere ganger hver time, så fort jeg bøyer meg eller strekker meg etter noe.. derfor lurer jeg rett og slett på om det er mulighet å få dekt en operasjon av medisinske årsaker. Det er ikke snakk om at jeg skal ha svære ballonger, men bare så jeg kan finne en bh som sitter! Om det er implantater eller løft eller hva det er for noe, bare noe så de hvertfall holder deg på plass. De er ikke ikke store, men likevel lange nok til at de «flyter» over alt… det er en skikkelig plage for meg, både fysisk og psykisk egentlig.. belastning.. og hvis dette faktisk finnes, hvem kan jeg kontakte?

Anonymkode: 56e1c...0c5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei….du får nok ikke dekket operasjon. Er det snakk om reduksjon så kan du få det dekket, men ikke silikon.

Anonymkode: 2678b...cd9

Skrevet

Her er en lignende tråd slm kanskje kan gi svar: 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Først vil jeg bare si hvorfor jeg lurer på dette. Jeg er i starten av 20 årene, og har ammet to barn. Jeg har siden ammeslutt ikke funnet NOEN bh’er som passer meg. Puppene mine er rett og slett «bare» løshud, og enten faller de gjennom, eller så renner de over… det er utrolig frustrerende, og veldig ubehagelig. Jeg er dritlei av å måtte putte puppene mine på riktig plass i bh’en flere ganger hver time, så fort jeg bøyer meg eller strekker meg etter noe.. derfor lurer jeg rett og slett på om det er mulighet å få dekt en operasjon av medisinske årsaker. Det er ikke snakk om at jeg skal ha svære ballonger, men bare så jeg kan finne en bh som sitter! Om det er implantater eller løft eller hva det er for noe, bare noe så de hvertfall holder deg på plass. De er ikke ikke store, men likevel lange nok til at de «flyter» over alt… det er en skikkelig plage for meg, både fysisk og psykisk egentlig.. belastning.. og hvis dette faktisk finnes, hvem kan jeg kontakte?

Av medisinske årsaker? Ja. Men det at du ikke finner bh som passer er ikke medisinsk årsak god nok til å få dekket operasjon. Derimot er brystreduksjon ved vedvarende rygg og nakkeplager pga for store og tunge bryst en medisinsk årsak som kan dekkes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er vel bare reduksjon som dekkes dersom man sliter med ryggen og lignende. 

Jeg hadde samme problem etter vektnedgang og svangerskap og tok brystløft og silikon. Anbefales! Måtte bare spare litt, men var veldig verdt det 😊

Anonymkode: b3c62...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du først og fremst må ta kontakt med fastlegen din, og forklare situasjonen nøye. Jeg tror det skal mye til å få en brystoperasjon dekket, med mindre det er snakk om reduksjon, men du kan jo forsøke. 

Anonymkode: 3494d...147

AnonymBruker
Skrevet

Nei du får ikke dekket operasjon fordi du ikke finner en passende bh, det må du dekke selv. 

Anonymkode: 16fb3...241

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om staten dekker operasjon for at du skal finne en bh som passer og føle deg fin? Nei, det må du betale for selv.

Anonymkode: 86c58...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om staten dekker operasjon for at du skal finne en bh som passer og føle deg fin? Nei, det må du betale for selv.

Det handler ikke om å «føle seg fin». Det handler om å slippe å måtte rette på de hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om å «føle seg fin». Det handler om å slippe å måtte rette på de hele tiden. 

Nekter å tro at det ikke finnes en bh eller topp som kan holde dem på plass.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det er ingen medisinsk grunn. Kjøpe en bh med full cup og få hjelp til å finne rett str, så holder de seg på plass. 

Anonymkode: 16fb3...241

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må kjøpe bh med større cup som dekker brystene. Ikke kjøp pushup bh. Dra innom Triunph eller Change og spør om hjelp:)

Anonymkode: 44e4e...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må ikke kjøpe bh som er skrå foran. Du ha de som har hel skål foran. De er litt vanskeligere å finne. Prøv en undertøysforretning i stedet for kjedebutikker, eller bestill fra et slikt sted på nett. Mange sånne har bh-velger der du kan legge inn konsistens på bryster, myke bryst trenger mer støtte foran for ikke å tyte ut. 

Anonymkode: 1148f...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Puppene må ikke være kjempesvære for å få reduksjon, men du må ha et visst heng, og et medisinsk problem knyttet til henget. Jeg har fått dekket både brystreduksjon og mageplastikk uten veldig mye heng eller store pupper. Magen pga at navlen var flatet ut så fikk sopp og betennelse inni, puppene fordi jeg fikk eksem under. Snakk med lege😊

Anonymkode: 42a9e...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, du får ikke silikonpupper betalt av oss skattebetalere fordi du er for lat til å finne en BH som passer. Skjerp deg.

Anonymkode: f7c86...fc8

Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er ikke medisinske årsaker 

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bruke tettsittende topp, sportsbh lignende som bare klemmer alt inntil kroppen.

Anonymkode: 2d827...a86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må nesten bruke tettsittende topp, sportsbh lignende som bare klemmer alt inntil kroppen.

Det holder å ha en full-cup bh☺️

Anonymkode: 1148f...5a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har også noen slappe, "tomme" bryster etter å ha fått to barn og ammet dem. Jeg kjøper type sport-bh, gjerne på H&M eller lignende steder. Funker fjell og er behagelig. 

Anonymkode: 8c3b1...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...