Gå til innhold

Teknisk geni? Mine devicer vil ikke koble seg til WIFI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper en flink person kan hjelpe meg her..
Jeg har trådløst internett fra globalconnect, og det var så tregt da jeg streamet. Kontaktet da kundeservice, og fikk beskjed om å resette routeren for å oppdatere. Det ble gjort, og internett er bra.
MEN nå vil ikke de to livsviktige tingene mine fungere!! Lydplanke til tven og robotstøvsuger.
Roboten vil ikke koble seg på i det hele tatt på wifi. Prøvd både 5 og 2,4 ghz.
Lydplanken har koblet seg på noen ganger (Bowers and wilkins formation bar). Jeg legger den jo til i appen for å lage en bluetooth-kontakt. Tven kobler seg til denne, men ingen lyd. Pluss at planke og subwoofer forsvinner tidvis fra appen også. Slik at jeg må legge den til igjen.

Det MÅ jo være internett det er noe galt med?!
Kontaktet kundeservice 100 ganger, men de har tydeligvis ingen god løsning eller erfaring med dette.
Har prøvd 20 ganger å restarte internett, restarte og resette devicene, slette apper, reinstallere osv osv. confused.gif

BER TIL GUD, TAKK PÅ FORHÅND. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det kan høres ut som oppdateringen har gjort at den ikke lenger er kompatibel med eldre enheter. Det er i så fall leverandørens skyld og ikke noe du kan fikse på egenhånd. Du kan imidlertid skaffe en annen wifi-ruter og koble den til med kabel, men det er kanskje litt komplisert å gjøre riktig. Du må helst sette den første i bridge-mode for å unngå problemer (se brukerveiledning). Alternativt kan du sørge for at de bruker forskjellige IP-ranges, f.eks. 10.x.x.x og 192.168.0.x. Det siste er nok vanskeligst.

Anonymkode: 70136...292

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan høres ut som oppdateringen har gjort at den ikke lenger er kompatibel med eldre enheter. Det er i så fall leverandørens skyld og ikke noe du kan fikse på egenhånd. Du kan imidlertid skaffe en annen wifi-ruter og koble den til med kabel, men det er kanskje litt komplisert å gjøre riktig. Du må helst sette den første i bridge-mode for å unngå problemer (se brukerveiledning). Alternativt kan du sørge for at de bruker forskjellige IP-ranges, f.eks. 10.x.x.x og 192.168.0.x. Det siste er nok vanskeligst.

Anonymkode: 70136...292

Kjøper ikke helt den. Selv nye trådløse routere er vel vanligvis bakoverkompatible til 802.11 b/g som kom for 15+ år siden, men eldre enheter støtter muligens ikke nyere sikkerhetsstandarder som WPA3. Dette er uansett løsbart, men siden enhetene kobler seg på av og til, er sannsynligvis ikke det problemet heller. Ser heller ikke hvorfor en ekstra nyere router basert på de samme moderne standardene skulle løse problemet.

Personlig ville jeg resatt "devicene" også, og konfigurert de fra scratch og tatt det derfra. Kanskje er det firmware-oppgraderinger tilgjengelig for disse også?

Anonymkode: e553b...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...