Gå til innhold

Han hintet om interesse, jeg svarte idiotisk, neste date var han kjølig. Hvordan rette opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakket om det å flørte og han fortalte meg at han kunne være litt flørtende av seg. "Det merker du kanskje?" sa han. Jeg bekreftet det og sa at jeg også kunne være flørtende men at jeg ble litt oppgitt over alle som tok det seriøst og trodde jeg faktisk var interessert i dem! Det er forsåvidt sant men det kom helt feil ut. Klarte like godt å si at" selvom jeg flørter eller oppfattes flørtende så er jeg nesten aldri interessert. Ikke litt en gang! "

At det går an å være så dum. Jeg sa jo rett og slett at han måtte ikke innbille seg noe. Er jo på knærne etter fyren. 

Så møttes vi uken etter og han satt med armer i kors og var distansert. Han virket usikker og jeg ble også  usikker. Skal treffes nå til uken igjen og må klare rette opp dette. Hvordan? Ønsker ikke si rett ut hvor mye jeg liker han, det føles for tidlig, men jeg må få gitt et signal om at flørting med han faktisk betyr noe for meg.... 

Jeg er stikk dum. Tror kanskje frykt eller forsvar slo inn. 

Noen råd? 

Anonymkode: 190b4...cf5

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke interessert i menn? Men hvorfor treffer du de da?! Uavhengig om du vil ha sex eller ei. Du gir de falske forhåpninger. Syns du sa det på teit måte. Han tror du behander han som en bror eller noe... hva vil du med menn hvis du møter de og ikke er interessert? Leke med deres følelser?

Anonymkode: 94acc...e91

• Liker 1
Skrevet

Du må fortelle han at du er interessert. Ikke hinte, men fortelle han det. Si at du har tenkt på kommentaren, og at den kom feil ut.

Det enkle er ofte det beste. Ikke ødelegg noe ved å tolke, hinte og spille et spill han trolig ikke vil skjønne.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare være ærlig?

»Du, jeg svarte megaklønete sist på det med interesse.

Jeg skjønte jo i ettertid at jeg svarte superavvisende - selv om jeg jo snakket generelt og ikke om deg.

Vet ikke om det er gjensidig, men jeg er iallefall veldig sjarmert av deg og ville bare rette opp om jeg gav helt motsatt inntrykk med mine teite formuleringer». 

Anonymkode: bf4a2...4f2

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg oppfatter det som ikke så ille egentlig. Du kan si til han at du tenkte på det du sa om at din flørtende væremåte blir tatt som at du er interesessert, mente du sånn på generell basis i livet, men at det ikke gjelder han. og at du bare vil avklare det :) At det var litt klønete sagt i den sammenhengen bare, men at det bare kom til deg. 
Vi er bare mennesker, av og til sier vi ting på upassende tider, og sier for mye, sier for lite, etc. Det er helt ok! 

Og jeg kjenner meg igjen i utsagnet ditt generelt forresten x) haha. jeg har en flørtende måte å snakke på ofte, og da tror mange at jeg er interessert og plutselig spør om nummeret mitt eller om vi skal " ta en kaffe en dag" fordi de forveksler min hyggelighet med flørt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi snakket om det å flørte og han fortalte meg at han kunne være litt flørtende av seg. "Det merker du kanskje?" sa han. Jeg bekreftet det og sa at jeg også kunne være flørtende men at jeg ble litt oppgitt over alle som tok det seriøst og trodde jeg faktisk var interessert i dem! Det er forsåvidt sant men det kom helt feil ut. Klarte like godt å si at" selvom jeg flørter eller oppfattes flørtende så er jeg nesten aldri interessert. Ikke litt en gang! "

At det går an å være så dum. Jeg sa jo rett og slett at han måtte ikke innbille seg noe. Er jo på knærne etter fyren. 

Så møttes vi uken etter og han satt med armer i kors og var distansert. Han virket usikker og jeg ble også  usikker. Skal treffes nå til uken igjen og må klare rette opp dette. Hvordan? Ønsker ikke si rett ut hvor mye jeg liker han, det føles for tidlig, men jeg må få gitt et signal om at flørting med han faktisk betyr noe for meg.... 

Jeg er stikk dum. Tror kanskje frykt eller forsvar slo inn. 

Noen råd? 

Si det som det er uten å virke for intrisert i han. 

Prøv å virke avslappet og si med glimt i øyet at du eggentlig syns at han er kjekk.

Men ikke virk desperat og nøden.

Det er mitt råd ut fra egen erfaring. Vi trenger som Menn ofte litt klare meldinger om at vi har sjans. Samtidig trenger vi å føle litt usikkerhet for å bevare den sterke intiressen... 😁

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nødt til å si det rett ut. Like rett ut som når du sa du ikke var interessert. Du sa det i klartekst da så litt hinting nå hjelper ikke 

Anonymkode: e0a6a...74a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er ikke interessert i menn? Men hvorfor treffer du de da?! Uavhengig om du vil ha sex eller ei. Du gir de falske forhåpninger. Syns du sa det på teit måte. Han tror du behander han som en bror eller noe... hva vil du med menn hvis du møter de og ikke er interessert? Leke med deres følelser?

Anonymkode: 94acc...e91

Jeg er jo veldig klar over at jeg sa det på en teit måte- det kom feil ut. Alle kan vel gjøre feil, jeg tror jeg ble litt redd for at han skulle skjønne at jeg er interessert. Er veldig redd for å bli avvist selv, så jeg avviste han i stedet.Han tror nok ikke jeg behandler han som en bror, da ville han ikke ønsket enda en date....men jeg vet jeg må rette det opp neste gang. Nei jeg leker ikke med menn, selv om det kom ut feil? Syns kanskje det var litt vel bastant av deg å si...? Og jeg leker heller ikke med andre menn. Noen av oss oppleves nok veldig flørtende, fordi vi er veldig hyggelige av oss, imøtekommende og kan være på veldig godt humør og tulle og tøyse. Det kan oppleves som flørt, og jeg flørter sjeldent. Når jeg virkelig mener å flørte så gjør jeg det på litt andre måter.....

Example skrev (3 timer siden):

Du må fortelle han at du er interessert. Ikke hinte, men fortelle han det. Si at du har tenkt på kommentaren, og at den kom feil ut.

Det enkle er ofte det beste. Ikke ødelegg noe ved å tolke, hinte og spille et spill han trolig ikke vil skjønne.

Takk, fint med kommentar fra en mann. Jeg følger deg på dette, jeg må vel si det slik, ja. Han var helt klart tilbaketrukken da han så meg igjen etter det og hele treffet vårt ble litt merkelig, der begge var litt distanserte, men særlig han- Og i begynnelsen tenkte jeg bare "hva skjer nå? hvorfor er han så tilbaketrukken og legger armene i kryss på den måten?" men jeg skjønner jo at han muligens tror jeg ikke er interessert :( Dumme, dumme meg....

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke bare være ærlig?

»Du, jeg svarte megaklønete sist på det med interesse.

Jeg skjønte jo i ettertid at jeg svarte superavvisende - selv om jeg jo snakket generelt og ikke om deg.

Vet ikke om det er gjensidig, men jeg er iallefall veldig sjarmert av deg og ville bare rette opp om jeg gav helt motsatt inntrykk med mine teite formuleringer». 

Anonymkode: bf4a2...4f2

Jo jeg kan, men er så fryktelig redd for å bli avvist selv. 

marsvin skrev (3 timer siden):

Jeg oppfatter det som ikke så ille egentlig. Du kan si til han at du tenkte på det du sa om at din flørtende væremåte blir tatt som at du er interesessert, mente du sånn på generell basis i livet, men at det ikke gjelder han. og at du bare vil avklare det :) At det var litt klønete sagt i den sammenhengen bare, men at det bare kom til deg. 
Vi er bare mennesker, av og til sier vi ting på upassende tider, og sier for mye, sier for lite, etc. Det er helt ok! 

Og jeg kjenner meg igjen i utsagnet ditt generelt forresten x) haha. jeg har en flørtende måte å snakke på ofte, og da tror mange at jeg er interessert og plutselig spør om nummeret mitt eller om vi skal " ta en kaffe en dag" fordi de forveksler min hyggelighet med flørt. 

Takk, ja, alle kan si ting som ikke henger på greip alltid. Og jeg dummet meg skikkelig ut. Utrolig at han i det hele tatt ønsket treffe meg igjen, men kanskje han likevel øyner et håp da? Ja, da er vi like i personlighet, så mange som tror jeg faller for dem, når jeg bare er hyggelig mot dem. Vet ikke helt hvordan endre det, er jo ikke naturlig å legge om til en annen personlighet heller? Er man flørtende i måten å være på, så er man det, uten at man ønsker nødvendigvis være flørtende, bare hyggelig. Men uff, så dumt av meg å si det, da....at jeg nesten aldri flørter og at folk innbiller seg ting. Han må virkelig tro at jeg mener han innbiller seg ting. Sukk....dumt, jeg må rette opp i det. 

AnonymBruker
Skrevet
Mountain Man skrev (3 timer siden):

Si det som det er uten å virke for intrisert i han. 

Prøv å virke avslappet og si med glimt i øyet at du eggentlig syns at han er kjekk.

Men ikke virk desperat og nøden.

Det er mitt råd ut fra egen erfaring. Vi trenger som Menn ofte litt klare meldinger om at vi har sjans. Samtidig trenger vi å føle litt usikkerhet for å bevare den sterke intiressen... 😁

Ok jeg skjønner det. Trenger dere det i klartekst altså? trodde menn likte litt mystikk og det å kjenne på jaktinstinket? men jeg skal gjøre det jeg kan for å rette dette opp igjen....men som du sier, uten å gi hele hjertet, men holde litt igjen....

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er nødt til å si det rett ut. Like rett ut som når du sa du ikke var interessert. Du sa det i klartekst da så litt hinting nå hjelper ikke 

Anonymkode: e0a6a...74a

Ok jeg skjønner det....

Kan jeg ikke si noe sånn som at "det jeg sa om flørting, det er jo sant det jeg sa, at veldig ofte oppfatter menn at jeg flørter, når jeg ikke gjør det.....men noen ganger går jeg jo skikkelig inn for å flørte, og det er vanskelig for meg å da vise det veldig tyddelig, for jeg er redd for å bli avvist og kan dermed si dumme ting og være den som avviser......noe jeg ikke ønsker.....og jeg er redd jeg har avvist deg litt....."? eh....blir det for komplisert....?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok oppklare dette ja. Han tenker nå at flørting, alle hint, smil, berøring osv fra deg mest sansynlig er signaler han feiltolker viss han ser på det som flørt fra deg. Du må nok fortelle at dette ikke gjelder han. Eller være veldig overbevisende med flørtingen, ting som ikke kan feiltolkes. Som å ta inisjiativ til kyss/klining/intimitet.

Anonymkode: c9da3...e69

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok jeg skjønner det. Trenger dere det i klartekst altså? trodde menn likte litt mystikk og det å kjenne på jaktinstinket? men jeg skal gjøre det jeg kan for å rette dette opp igjen....men som du sier, uten å gi hele hjertet, men holde litt igjen....

Ok jeg skjønner det....

Kan jeg ikke si noe sånn som at "det jeg sa om flørting, det er jo sant det jeg sa, at veldig ofte oppfatter menn at jeg flørter, når jeg ikke gjør det.....men noen ganger går jeg jo skikkelig inn for å flørte, og det er vanskelig for meg å da vise det veldig tyddelig, for jeg er redd for å bli avvist og kan dermed si dumme ting og være den som avviser......noe jeg ikke ønsker.....og jeg er redd jeg har avvist deg litt....."? eh....blir det for komplisert....?

Ville sagt det litt ertende hvis jeg var deg. Prøv å si det som om det ikke betyr mye for deg men så klart at han skjønner at han har sjans om han står på litt...

For ja du har rett i at vi trenger å føle at vi må jakte å jobbe for Dama! Men de fleste av oss trenger å få noen signaler som gir oss tro på at vi kan få deg.

Endret av Mountain Man
Korrigert skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk, fint med kommentar fra en mann. Jeg følger deg på dette, jeg må vel si det slik, ja. Han var helt klart tilbaketrukken da han så meg igjen etter det og hele treffet vårt ble litt merkelig, der begge var litt distanserte, men særlig han- Og i begynnelsen tenkte jeg bare "hva skjer nå? hvorfor er han så tilbaketrukken og legger armene i kryss på den måten?" men jeg skjønner jo at han muligens tror jeg ikke er interessert :( Dumme, dumme meg....

Det er ikke sikker at det er kjørt, men det kan nok bare reddes at du tør å gutse litt på det, dersom du faktisk liker han.

Det betyr ikke at du nødvendigvis de trenger å føle at du satser alt på han, men du et nødt til å på en tydelig måte fortelle han at du er interessert. Vi menn er ikke tankelesere og ofte dårligere på å fange opp signaler enn dere tror. Sannsynligvis er han veldig forvirret nå, siden han har gått med på å møtes på nytt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du må nok oppklare dette ja. Han tenker nå at flørting, alle hint, smil, berøring osv fra deg mest sansynlig er signaler han feiltolker viss han ser på det som flørt fra deg. Du må nok fortelle at dette ikke gjelder han. Eller være veldig overbevisende med flørtingen, ting som ikke kan feiltolkes. Som å ta inisjiativ til kyss/klining/intimitet.

Anonymkode: c9da3...e69

Er dette jeg er veldig redd for, dessverre. Du setter ord på akkurat det jeg selv tenker. Jeg rotet det til og må fikse opp i det igjen. Skal gjøre så godt jeg kan. 

Mountain Man skrev (12 timer siden):

Ville sagt det litt ertende hvis jeg var deg. Prøv å si det som om det ikke betyr mye for deg men så klart at han skjønner at han har sjans om han står på litt...

For ja du har rett i at vi trenger å føle at vi må jakte å jobbe for Dama! Men de fleste av oss trenger å få noen signaler som gir oss tro på at vi kan få deg.

Ja det skjønner jeg. Men har også skjønt at man ikke bør "gi bort" hele jakten for tidlig, da menn liker å jakte litt og dere liker spenningen.:) 

Example skrev (10 timer siden):

Det er ikke sikker at det er kjørt, men det kan nok bare reddes at du tør å gutse litt på det, dersom du faktisk liker han.

Det betyr ikke at du nødvendigvis de trenger å føle at du satser alt på han, men du et nødt til å på en tydelig måte fortelle han at du er interessert. Vi menn er ikke tankelesere og ofte dårligere på å fange opp signaler enn dere tror. Sannsynligvis er han veldig forvirret nå, siden han har gått med på å møtes på nytt. 

Håper du har rett, i at løpet ikke er kjørt. Jeg skal gutse litt....og være tydligere må bare tenke ut hvordan . Tenker også han er forvirret, men jeg er glad han har gått med på å møtes på nytt :) tross alt. Da har han vel en viss interesse fortsatt og ønsker finne ut om det er noe der mellom oss. Og det ER det jo, jeg må bare være tydligere. 

Takker for alle innspill her :) ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt han igjen og innser at løpet er kjørt. Han sitter tilbakelent, stadig legger han armene i kryss, han gir ingen komplimenter som før, han virker fortsatt usikker og distansert. Merket når vi snakket sammen på daten i går, så var han skjelven, han skalv i leppa mens vi snakket. Det tar jeg egentlig som et positivt tegn....Og han er veldig veldig veldig nysgjerrig på meg, men kroppsspråket er ikke som før. Mye mer avvisende.

Jeg leter etter tegn på at han fortsatt  liker meg, og jeg finner det i blikket hans, han holder det fast og ser meg dypt i øynene, men alt annet.....mye mer nedpå og redusert. Jeg er så lei meg. 

Også klarer jeg ikke si rett ut at jeg er interessert i ham. Han ville treffes igjen, men det går litt lenger tid til neste gang nå. Det føles som han kobler meg litt vekk. 

Hva kan jeg gjøre annet enn å si rett ut at jeg er interessert? Jeg sa til han at jeg var redd jeg hadde uttrykt meg dumt ift det med flørting og at jeg selvsagt kunne mene noe med det noen ganger.....men jeg sa ikke at det var spesifikt han jeg vil ha. 

Eneste fine han sa til meg på date i går, er at han syns jeg har en bunnsolid karakter og som ikke leker med folk, det syns han var fint. Og at jeg er et kupp. 

Jeg trenger hjelp, det er for skummelt å si ting rett ut. Hva kan jeg gjøre? kan jeg bruke kroppsspråk neste gang? tør ikke kysse han. 

Er det grunn til å tro at løpet er 100% kjørt nå?

Er så lei meg......TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er kjørt, men du kan ikke forvente at han skal gjøre noe etter det du har sagt. Du har i praksis sagt "hold avstand, ikke tolk positivt det jeg sier eller gjør". Du må rette opp i dette før det er for sent. Jo snarere jo bedre. 

Anonymkode: e8420...2a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting er kjørt, men du kan ikke forvente at han skal gjøre noe etter det du har sagt. Du har i praksis sagt "hold avstand, ikke tolk positivt det jeg sier eller gjør". Du må rette opp i dette før det er for sent. Jo snarere jo bedre. 

Takk for optimisme, men jeg tror det er kjørt for jeg klarer ikke fortelle han rett ut at jeg er interessert. Prøver si det mellom linjene og å si noe om at jeg tullet det litt til sist.... Men har skjønner det ikke og... Uff. Dette blir bare et hjertesukk. Er bare lei meg..... 😔

Kan noen gi meg tips til hvordan vise han interesse med kroppsspråk? Det er lettere.... 

AnonymBruker
Skrevet

Umulig for han å tolke noe kroppsspråk som ikke er kyss eller beføling. Tror det beste for deg er å sende en melding om at du er betatt og håper dere er på riktig vei eller noe slikt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, dere skal møtes igjen, og han sa du var "en kupp". 

Da er jo ikke løpet kjørt. 

Men, litt usikker på om du skal drive og ta opp dette igjen. 

Tror nå legger du bare en strek over dette. Også er fokuset ditt å vise din interesse. 

Sender dere ikke meldinger, snap eller noe sånt mellom møtene ? Du kan få kommunisert ganske mye imellomtiden. 

Dere har jo vært på 2 eller 3 dater nå ? 

Anonymkode: 4366b...f65

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som vennefella, så er det nok enklere for en kvinne å prate seg ut av uføret. Men det betinger at du faktisk gjør det, og her høres det ikke lovende ut. Du trenger å utvikle dine sosiale antenner, og lære deg direkte tale, i tillegg til å vite hva du ikke skal si, i en datingsituasjon.

Prøv å se for deg at fyren allerede har dumpet deg, og at det ikke spiller noen rolle hva du sier. Det blir ofte mye enklere å kommunisere, når alle illusjoner om et forhold er borte. 

Anonymkode: d16aa...453

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...