AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Har et forhold på tredje året. Vi har begge barn fra tidligere forhold. Denne påsken skulle hans barn være med moren sin. Det ble derfor til at han dro på påskeferie med meg og mine barn og vi hadde fine dager. Rett før vi dro, slipper han bomben om at han skal på påskeferie med sine barn og sin eks. 4 dager i en liten hytte på fjellet. Den ene sønnen har en periode vært syk, og begrunnelsen var at det var lettere å ivareta barnas behov da de er to voksne. Han stilte opp på alle plan for mine barn da vi var på tur, og derfor føler jeg at jeg på en måte må akseptere dette og godta det. Men, når han nå har reist, sitter jeg igjen alene hjemme med en ekkel bismak og ser på bilder fra « familien « hans som koser seg på fjellet. Vil også skyte inn at det ikke er første gang han reiser på tur med eksen og barna. Ved flere avledninger har de vært på tur. Bare de fire eller med venner. Jeg er egentlig trygg på at de er følelsesmessig ferdig med hverandre og forstår ikke hvorfor de driver med dette.. ?? Har sagt til han at jeg føler de begge ikke klarer å slippe hverandre som familie og at han vil ha pose og sekk. Er jeg urimelig ? Anonymkode: 21e37...404 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Er jo kjempebra for barna at de er så gode venner da? Anonymkode: 522cf...46e 10 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Det handler ikke om du er orimelig eller ikke. Det er den løsningen de vil ha og så må du bestemme deg for om du kan leve med det eller ikke. Anonymkode: f75da...bcd 10 17
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det handler ikke om du er orimelig eller ikke. Det er den løsningen de vil ha og så må du bestemme deg for om du kan leve med det eller ikke. Anonymkode: f75da...bcd Dessverre er dette sant. Det er alltid første «runde» med barn/eks det blir tatt mest hensyn til. Anonymkode: 2d8b5...c64 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er jo kjempebra for barna at de er så gode venner da? Anonymkode: 522cf...46e De er ikke gode venner. De har store konflikter hele tiden.. samarbeidet var i ferd med å gå i oppløsning før påske. De måtte ha denne ferien sammen bla for å få samarbeidet opp å gå mente han.. Anonymkode: 21e37...404
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er ikke gode venner. De har store konflikter hele tiden.. samarbeidet var i ferd med å gå i oppløsning før påske. De måtte ha denne ferien sammen bla for å få samarbeidet opp å gå mente han.. Anonymkode: 21e37...404 Si takk for deg og gå videre du. En ting et barn fra før, men så ustabilt samarbeid og forhold med deres mor er ikke bra. Anonymkode: 7bd9c...fef 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dessverre er dette sant. Det er alltid første «runde» med barn/eks det blir tatt mest hensyn til. Anonymkode: 2d8b5...c64 Så klart blir barna tatt mer hensyn til? Anonymkode: 522cf...46e 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Det handler vel ikke om hensyn ?? Spm mitt er HVORFOR velger man å dra på ei bitteliten hytte på fjellet 6 år etter et brudd der far også har ny partnere? Hva er grunnen? Når forholdet og samarbeid med eks i tillegg er skikkelig dårlig? Anonymkode: 21e37...404 11 1
Andro Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 De gjør vel så godt de kan da, for å få foreldresamarbeidet til å gå opp. Jeg tror du skal være glad jeg, for at han stiller opp for ungene sine, til tross for at de strever seg imellom som foreldre. Vær positivt interessert når han kommer hjem. Spør hvordan de hadde det, og om floker har løst seg, og vær en god partner. Det å prøve å få til en fellesopplevelse er langt mer sympatisk enn folk som strever med å snakke sammen. Kudos til ham. 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det handler vel ikke om hensyn ?? Spm mitt er HVORFOR velger man å dra på ei bitteliten hytte på fjellet 6 år etter et brudd der far også har ny partnere? Hva er grunnen? Når forholdet og samarbeid med eks i tillegg er skikkelig dårlig? Anonymkode: 21e37...404 Men er det viktig? Svaret er: han velger å dra på fjellet på ei bittelita hytte med eksen og ungene i flere dager, uten å lufte det med partner, men bare informere. Så du må egentlig ikke stille spørsmål men heller tenke hvordan DU forholder deg til det? Litt sånn.. det regner ute, ikke spør hvorfor, ta på deg en regnkåpe eller paraply. Beskytt deg selv Anonymkode: 7bd9c...fef 5 3
PM75 Skrevet 7. april 2023 #11 Skrevet 7. april 2023 Jeg hadde ikke akseptert det. Spesielt ikke når det ikke engang var et tema i forkant. Og jeg tror han også opplever det litt vanskelig, siden han forteller deg dette i siste liten istedenfor å prate sammen for å finne en felles løsning. 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Skrevet 7. april 2023 Har du eks du kan dra på ferie med? Anonymkode: 7efe9...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De er ikke gode venner. De har store konflikter hele tiden.. samarbeidet var i ferd med å gå i oppløsning før påske. De måtte ha denne ferien sammen bla for å få samarbeidet opp å gå mente han.. Anonymkode: 21e37...404 Men da har du vel svaret ditt? Å forsøke å berge samarbeidet om ungene sine er en nobel handling. Flott av ham å kunne sette egne behov og ønsker til side for hva som er best for ungene. Og han har jo også gjort innsats og vært flink med dine unger og deg når dere var sammen. Synes dette høres ut som en mann som oppriktig gjør så godt han kan så alle han bryr seg om skal ha det bra. Anonymkode: b8d66...aa0 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #14 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du eks du kan dra på ferie med? Anonymkode: 7efe9...ddd Ja, og vi har et godt samsrbeid. Men hvorfor skal jeg det? Vi er fortsatt foreldre men ikke familie. Jeg synes det sender feil signaler til barna også Anonymkode: 21e37...404 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #15 Skrevet 7. april 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler vel ikke om hensyn ?? Spm mitt er HVORFOR velger man å dra på ei bitteliten hytte på fjellet 6 år etter et brudd der far også har ny partnere? Hva er grunnen? Når forholdet og samarbeid med eks i tillegg er skikkelig dårlig? Anonymkode: 21e37...404 For barna sin skyld? Anonymkode: 522cf...46e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #16 Skrevet 7. april 2023 Er det mange her inne på som reiser på tur med eksen sin, for barnas skyld der barna er 15 og 17 år. Fire dager på en fjellhytte med mamma og pappa stadig er i konflikt og der pappa har hatt ny partner i 3 år. er jeg virkelig den eneste som synes det er skikkelig snodig ? Anonymkode: 21e37...404 11 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #17 Skrevet 7. april 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mange her inne på som reiser på tur med eksen sin, for barnas skyld der barna er 15 og 17 år. Fire dager på en fjellhytte med mamma og pappa stadig er i konflikt og der pappa har hatt ny partner i 3 år. er jeg virkelig den eneste som synes det er skikkelig snodig ? Anonymkode: 21e37...404 Du skrev ikke at barna var så gamle i HI.... Rart hvordan TS's alltid kommer med tilleggs info når de ikke får svarene de er ute etter Anonymkode: 522cf...46e 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jo kjempebra for barna at de er så gode venner da? Anonymkode: 522cf...46e Hilsen barnløs /forsmådd eks Anonymkode: 46929...844
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #19 Skrevet 7. april 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hilsen barnløs /forsmådd eks Anonymkode: 46929...844 What? Anonymkode: 522cf...46e 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mange her inne på som reiser på tur med eksen sin, for barnas skyld der barna er 15 og 17 år. Fire dager på en fjellhytte med mamma og pappa stadig er i konflikt og der pappa har hatt ny partner i 3 år. er jeg virkelig den eneste som synes det er skikkelig snodig ? Anonymkode: 21e37...404 Men det spiller jo ikke noen rolle hva andre syns om det. Det er jo det som er poenget. De har barn sammen og de syns det beste er å gjøre sånn og sånn. Så får man heller ta et valg om å akseptere eller ikke. Jeg hadde selv ikke klart å leve med det, men jeg hadde ikke lagt meg oppi det. Jeg hadde takket for tiden og funnet noen som vil leve litt mer som meg. Anonymkode: f75da...bcd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå