AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg må slutte å amme pga medisiner. Hvor mye mme skal en ni mnd gammel baby ha? Hvor mye får/fikk din på den alderen? Anonymkode: 4ea2a...755
Småkaker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Det kommer an på hvor mye fastføde babyen får i seg ila dagen. Slik jeg har forstått helsesøsteren vår - alt mellom 500ml og 800 ml er ok. Babyen vår er 8 mnd og har 3 måltider med fast føde og får mme ca. 4 ganger om dagen. Mengden han får i seg varierer - fra 100 ml til 200ml, avhengig av hvor mett han er. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Du kan se på pakken, men den er veiledende. Du kan gi så mye som babyen ønsker, de regulerer selv Prøv med en flaske på 200 ml, så finner du fort ut om det er for mye eller passe. Stort sett sier man det skal være bittelitt igjen så du vet babyen er mett Anonymkode: 5231d...b04 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Småkaker skrev (10 minutter siden): Det kommer an på hvor mye fastføde babyen får i seg ila dagen. Slik jeg har forstått helsesøsteren vår - alt mellom 500ml og 800 ml er ok. Babyen vår er 8 mnd og har 3 måltider med fast føde og får mme ca. 4 ganger om dagen. Mengden han får i seg varierer - fra 100 ml til 200ml, avhengig av hvor mett han er. Han spiser frokost, lunsj, middag, og kvelds. Og ammes 5-6 ganger i døgnet (inkludert natt) Ok, har bare flasker som går til 150, kanskje jeg må kjøpe litt større flasker da. Tror du det er ok at jeg bare bytter ut pupp med flaske da? En flaske før hvilene på dagtid, en rett før leggetid og en på natt? Og en før frokost kanskje? Anonymkode: 4ea2a...755
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan se på pakken, men den er veiledende. Du kan gi så mye som babyen ønsker, de regulerer selv Prøv med en flaske på 200 ml, så finner du fort ut om det er for mye eller passe. Stort sett sier man det skal være bittelitt igjen så du vet babyen er mett Anonymkode: 5231d...b04 Å takk, jeg visste ikke det står på pakken. Da skal jeg se der. Ok, det var lurt, da vet jeg at han er mett ja. Anonymkode: 4ea2a...755
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Han spiser frokost, lunsj, middag, og kvelds. Og ammes 5-6 ganger i døgnet (inkludert natt) Ok, har bare flasker som går til 150, kanskje jeg må kjøpe litt større flasker da. Tror du det er ok at jeg bare bytter ut pupp med flaske da? En flaske før hvilene på dagtid, en rett før leggetid og en på natt? Og en før frokost kanskje? Anonymkode: 4ea2a...755 Ville bare prøvd med det du har, så slipper du kjøpe unødvendig. Lag så mye du får plass til i flaska etter målene på boksen, så kan du alltid lage ekstra Bare å prøve seg litt frem! Jeg syns din plan med å bytte ut pupp med flaske høres veldig fint ut. Kanskje du kunne prøvd et par dager - med å erstatte et og et måltid? Hvis du ikke må slutte å amme sånn umiddelbart Kanskje mest fordi magen skal bli vant til det. Hvis du må på medisiner med en gang, ville jeg bare byttet ut alle måltidene dere har med en gang. Dere har jo en rutine som fungerer for dere! Anonymkode: 5231d...b04 1
karilue Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Min er 11 mnd, men har lagt på ish samme siden 9 mnd. Han drikker 120-150ml før første dubb, 150-180ml før andre dubb, 120-180ml før legging og 150-180ml på natt. Tror min drikker mye for alder jeg🤔 manner meg opp til å kutte ut nattflaska nåda🥴 spiser også godt med fast føde
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 karilue skrev (2 minutter siden): Min er 11 mnd, men har lagt på ish samme siden 9 mnd. Han drikker 120-150ml før første dubb, 150-180ml før andre dubb, 120-180ml før legging og 150-180ml på natt. Tror min drikker mye for alder jeg🤔 manner meg opp til å kutte ut nattflaska nåda🥴 spiser også godt med fast føde Min på 7 mnd spiser ca. hver 3 time, 150-180ml. 220ml på natta. Tror ikke det er noe for mye eller for lite: barn er så forskjellige Lykke til med kutting av nattflaska 😮 Anonymkode: 5231d...b04 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 22.23): Ville bare prøvd med det du har, så slipper du kjøpe unødvendig. Lag så mye du får plass til i flaska etter målene på boksen, så kan du alltid lage ekstra Bare å prøve seg litt frem! Jeg syns din plan med å bytte ut pupp med flaske høres veldig fint ut. Kanskje du kunne prøvd et par dager - med å erstatte et og et måltid? Hvis du ikke må slutte å amme sånn umiddelbart Kanskje mest fordi magen skal bli vant til det. Hvis du må på medisiner med en gang, ville jeg bare byttet ut alle måltidene dere har med en gang. Dere har jo en rutine som fungerer for dere! Anonymkode: 5231d...b04 Ja, det var lurt! Kan utsette å begynne på medisinene noen dager, god ide å bytte ut et og et måltid. Sikkert bra i forhold til brystspreng og! Anonymkode: 4ea2a...755
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 karilue skrev (58 minutter siden): Min er 11 mnd, men har lagt på ish samme siden 9 mnd. Han drikker 120-150ml før første dubb, 150-180ml før andre dubb, 120-180ml før legging og 150-180ml på natt. Tror min drikker mye for alder jeg🤔 manner meg opp til å kutte ut nattflaska nåda🥴 spiser også godt med fast føde Takk for at du deler! Er så greit å se hvor mye andre babyer får, blir jo litt usikker når jeg plutselig må starte med flaske 😅 Anonymkode: 4ea2a...755
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #11 Skrevet 9. april 2023 Min gutt på 9 mnd får to flasker mme på 220ml ila en dag(morgen og kveld). Til andre måltider spiser han fast føde Anonymkode: 7a238...05d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #12 Skrevet 9. april 2023 Ved ni måneder spiste vår baby normalt sett tre flasker om dagen. Lagde flasker av 210 ml vann, evt fikk hun en kartong på 2 dl om vi var på farten. Hun spiste ikke noe om natta. Utenom dette spiste hun fast føde. Anonymkode: 0cdf3...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå