AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Dere som er skilte foreldre, hvor ofte har dere besøk av eller besøker barn som er i 20-årene? Som er ferdig med studiene, og bor rundt 1.5 timer unna med bil? Til dere som har skilte foreldre: Når den ene forelderen er den du aldri har bodd sammen med, men vært på besøk hos i noen helger, og obligatorisk 2-3 uker samvær i sommerferier, hvor mye kontakt har du med den forelderen i voksen alder/fra 20-årene? Om du får/har fått barn selv, blir det mer kontakt med denne forelderen da? Anonymkode: cd7bf...081
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Ingen som har noen erfaring med dette? Anonymkode: cd7bf...081
Tuppeluri Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Jeg har en forelder jeg ikke har bodd med siden jeg var bleiebarn, men hadde samvær hver 2.helg i mnd, og var hos annenhver ferie. Og ca 3-4 uker på sommern. Kom an på situasjon osv. Jeg og den foreldern hadde et veldig turbulent forhold under barndommen min, men jeg har hatt kontakt med hen "hele" tiden under oppvekst og nå i voksen alder. Det ble ikke akkurat mer kontakt, ble heller mindre og mindre. Vi snakker kanskje 1-2 ganger i mnd på facetime eller telefon, og ser hverandre 1-2 ganger i året. Sistnevnte er pga lang reisevei, og jeg har ikke råd til å besøke hen oftere enn det. 2
Tulla25j Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Jeg har skilte foreldre. Bodde med mor fast, men annenhver helg og noen uker i ferien hos far frem til jeg var 16!? Da valgte jeg være mer hos mor da alle vennene mine bodde der. Var ca 40 min unna hverandre. Nå studerer jeg 5 timer unna. De gangen jeg drar hjem bor jeg hos mamma (da hun har plass). Er også henne jeg er på ferie og hytteturer med. Vi ringes kanskje 1 gang i uken ellers. Prøver å møte pappa de gangene jeg er hjemme, som er ca 1 gang i mnd. Enten på middag eller så planlegger vi konserter/teater som vi skal på. Ikke alltid det går, men vi prøver ihvertfall. Er jeg som ofte tar initiativet på det, for min far er dårlig på sånt. Han setter veldig pris på når vi møtes altså, men han er bare den typen som glemmer tiden og tenker at han skal ringe «snart»! Vi har et veldig godt forhold og vet at jeg alltid kan ringe om det er noe 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #5 Skrevet 8. april 2023 Tuppeluri skrev (14 timer siden): Jeg har en forelder jeg ikke har bodd med siden jeg var bleiebarn, men hadde samvær hver 2.helg i mnd, og var hos annenhver ferie. Og ca 3-4 uker på sommern. Kom an på situasjon osv. Jeg og den foreldern hadde et veldig turbulent forhold under barndommen min, men jeg har hatt kontakt med hen "hele" tiden under oppvekst og nå i voksen alder. Det ble ikke akkurat mer kontakt, ble heller mindre og mindre. Vi snakker kanskje 1-2 ganger i mnd på facetime eller telefon, og ser hverandre 1-2 ganger i året. Sistnevnte er pga lang reisevei, og jeg har ikke råd til å besøke hen oftere enn det. Om du bodde mye nærmere, ville du ha møtt denne forelderen oftere da? Anonymkode: cd7bf...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå