AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 Jeg har et problem. Når jeg og kjæresten ligger og slapper av eller skal sove sammen, så puster han veldig tungt og på en måte grynter litt innimellom, og det gjør meg sprø. Dette problemet mitt høres kanskje teit ut, og er kanskje det. Men greia er at når han puster sånn, minner pusten hans veldig om faren min sin måte å puste på. Jeg har alltid hatt et problematisk forhold til faren min pga psykisk og fysisk misbruk, har i dag ingen kontakt med ham, og denne pustingen trigger meg veldig, såpass at jeg blir irritabel, har begynt å gråte og måttet fjerne meg, og gruer meg nesten til å legge meg ned med ham. Jeg prøver å snu meg litt bort fra pusten, og bruker ørepropper når vi sover, det hjelper littegrann. Grunnen til at han puster sånn er jo at han slapper av og koser seg, som jo er bra. Og det siste jeg vil er å gi han komplekser for pusten sin på noe måte.. eller at han skal være redd for å puste ut. Så jeg har ikke sagt noe. Men kjenner jeg blir sprø og rådvill her. Hva hadde du gjort med denne situasjonen? Jeg er allerede henvist til terapi... med lang ventetid trenger jeg virkelig andre råd og innspill i mellomtiden Anonymkode: 365a5...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 av* skulle det stå i overskriften 🙈 Anonymkode: 365a5...2b9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 Dette har ikke noe med kjæresten din å gjøre, så ville bare ventet på terapi og kjøpt enda bedre øreplugger. Anonymkode: 22472...6ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Jeg ville begynt med å gå i meg selv og se om det var noen måte jeg kunne jobbe med meg selv i forhold til dette.. Du kan kun endre din holdning til andre, ikke hvordan andre skal oppføre seg. Fokuser på det du ser som positivt. Han slapper tydeligvis godt av sammen med deg, noe som er veldig bra. Anonymkode: 11b97...3fe
klarinetta Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Sett på noe lydmaskering i rommet, fra en app eller youtube.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Skrevet 7. april 2023 Høres litt ut som begynnende problemer med pustestopp egentlig. De gryntene kan være kroppen som hiver litt etter pusten når ikke får nok oksygen, og veldig tung pust. Kanskje han burde hatt utredning? Anonymkode: 00afd...dc9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Skrevet 7. april 2023 Om han har et medisinsk problem som gjør pusten slik, så kan sånn pustemaske om natta hjelpe, eller operasjon. Anonymkode: 00afd...dc9
Flintis Skrevet 7. april 2023 #8 Skrevet 7. april 2023 Kanskje du kan gå til en psykolog med refusjonsordning? 1
Klikker83 Skrevet 7. april 2023 #9 Skrevet 7. april 2023 Har dere plass nok til å sove på to forskjellige rom inntil videre ville jeg nok forsøkt det om ørepropper ikke har tilstrekkelig effekt. Skjønner veldig godt at dette er er reelt problem for deg mtp historikken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå