AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Skrevet 7. april 2023 For en stund siden ble det veldig vanskelig å legge barnet på 18 mnd. Bare tulling og fjasing i senga, hvor det aller største problemet er at hun kaster smokken ut av senga. Pga dette har jeg endt med å gå "tilbake" til å holde henne i armene mine til hun sovner, og holde hånda mi over øynene hennes. Har også prøvd å holde henne i hånda til hun sovner. Før dette leggeproblemet startet, satt jeg ved senga hennes, og hun sovnet innen 30 min. Nå tar det som regel 2 timer uansett hva jeg gjør. Hun våkner litt før 05 hver morgen, og det blir tidligere og tidligere. Hun sover fra ca 12.00-13.00/14.00. Og har pga disse leggeproblemene prøvd å legge henne tidligere (18.00). Men hun sovner veldig sjelden før 20.00, altså bruker 2 timer på å sovne. Har også prøvd å legge henne senere (19.30), da sovner hun kl 21.00 kanskje. Begynner å bli litt desp her, for det er jo lite å sove bare 9-10 t i døgnet for en ettåring. Hun våkner før 5 uansett når hun sovner. Noen som har opplevd noe lignende og har gode råd? Har jo altså prøvd å endre leggetid, og å gi både mer og mindre støtte/oppmerksomhet under legging. Tidligere har det funka å gi mindre oppmerksomhet (altså fase ut støtten), men nå kaster hun smokken på gulvet så jeg må plukke den opp om jeg ikke holder henne fysisk under hele legginga. Anonymkode: 87c13...6a6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Skrevet 7. april 2023 Har hatt store problemer ved legging i den alderen selv, med opptil 3-4 timer med tull hver kveld. Har ikke mer konkrete råd enn at det VIL gå over. Før eller senere. I den alderen begynner det gjerne å bli trøbbel med duppen. For oss var det damned if you do, and damned if you don’t i nærmere to år: Uten dupp ble ungen enten stuptrøtt og hylgråt hele ettermiddagen, eller han sovnet fem minutter i bilen på vei hjem -> nok søvn til at han klarte å holde det gående til klokka 22:00. Eller så sov han, og da holdt han det gående til 22:00. Våknet tidlig uansett! Jeg ville nok heller kuttet ned på dagduppen enn å prøve å legge klokka 18:00. Anonymkode: 20ce7...e66
Gunillapersson Skrevet 7. april 2023 #3 Skrevet 7. april 2023 (endret) Mitt barn er 10 måneder og siden 6 måneder har jeg måttet legge han en time før han skal sove sånn han får kost å tullet i fra seg. Det er hans favoritt tid. Det er en tid han vil ha kvalitetstid med mamma. Og jeg unner han den timen kan gå to timer iblant også. Synes det er kos å se han så glad, så går han evt lei og sovner. Kanskje jeg er litt i overkant tolmodig men for meg er det verdt det får aldri denne tiden tilbake🥰 men blir sikkert vanskeligere for meg å få vennet han av det pga dette så vi får se kanskje jeg er den neste som ber om hjelp til det samme her inne. Endret 7. april 2023 av Gunillapersson
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Skrevet 7. april 2023 Slutt med smokken? Anonymkode: e26c0...879
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Skrevet 7. april 2023 Fest smokken til senga så du ikke må plukke den opp? Og kutt ned på dagsoving. Anonymkode: febc6...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå