AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 OCD!!!! med vasking.... klarer ikke gå i fra vasken, varmtvannet går hver gang. står der i 1t30 min til 2 timer...... blir sås sliten, jeg har besvimt noen ganger. har kommet vannskade på benkplaten og litt på gulvet under vasken. Jeg får såpeutslett og klør meg der uten å tenke over det så begynner det å blø, jeg har fått sår. Har hørt at man kan bli fysisk syk av for mye vasking, og dette gjorde meg redd. Jeg hørte om en som døde av for mye vasking, jeg vet jeg må virkelig prøve hardere å slutte. Jeg vil klare å slutte på egenhånd først.. Hvordan skal jeg tenke for å kunne klare å slutte? Hvordan skal man tenke? Hva gjorde dere for å bli kvitt ocd med vasking???? Jeg er ikke utenfor døren, hadde jeg hatt viktige ting å gjøre i hverdagen hadde jeg aldri rukket noe... Jeg bruker nesten hele dagen på å vaske meg. Anonymkode: 35521...292 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg visste ikke hvilken kategori tråden min passet i, så tok den i generell debatt. Ts Anonymkode: 35521...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Del Skrevet 7. april 2023 Dette høres veldig slitsomt ut. Jeg synes du skal bestille en time hos fastlegen din så fort som mulig for å få profesjonell hjelp til å håndtere dette. Anonymkode: 95c2e...2e3 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg har vært gjennom 4-dagersbehandling for OCD. Det var veldig effektivt. Hvilke tvangstanker har du? Er de magiske eller realistiske? Anonymkode: 6913a...47c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Del Skrevet 7. april 2023 Du må jo komme deg til legen så rast som mulig å få hjelp, dette er jo så ille at du må få noe akutt. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt legen nå på tirsdag og fått en akuttime. Anonymkode: 9c9c6...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Del Skrevet 7. april 2023 Hvorfor vasker du deg? Du blir skitten av all vaskingen. Hvis du har OCD for hygiene, så bør du hvertfall ikke vaske deg så mye med vann og såpe.. da ødelegger du det naturlige fettlaget som er på huden som skal beskytte. Nå vet du fakta, og om du har OCD for hygiene så vil du ihvertfall ikke gjøre noe som gjør deg mer utsatt for bakterier/sopp osv. Anonymkode: 7d904...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vært gjennom 4-dagersbehandling for OCD. Det var veldig effektivt. Hvilke tvangstanker har du? Er de magiske eller realistiske? Anonymkode: 6913a...47c Kjenner to stk som var på en sånn behandling. Den hjalp ikke Anonymkode: bc969...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner to stk som var på en sånn behandling. Den hjalp ikke Anonymkode: bc969...a5d Det kan hjelpe TS selv om det ikke hjalp dem du kjenner. Og TS, vær så snill å be om hjelp NÅ. Ikke prøv å løse dette selv. Når du står og vasker deg i timesvis til du begynner å blø er det alt for alvorlig til at du bare kan bestemme deg for å slutte. Jeg sier ikke at du ikke skal prøve å la vær, men du trenger hjelp. ❤️ Anonymkode: 90908...cc2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjenner to stk som var på en sånn behandling. Den hjalp ikke Anonymkode: bc969...a5d Gratulerer med dagens minst konstruktive kommentar. Anonymkode: 95c2e...2e3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 7. april 2023 #10 Del Skrevet 7. april 2023 Ville tro du kvalifiserer til akutt innlegging? Ring legevakten og forklar hva du har drevet med de siste dagene og hvordan ståa er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg synes ikke du burde prøve å slutte på egenhånd. Det høres ut som du er veldig syk akkurat nå og du fortjener å få ordentlig hjelp. Ring legevakten i kveld og spør hva de synes. Pass på at du er helt ærlig om hvor mye tid du bruker, hvor du har sår og at du har besvimt flere ganger. Anonymkode: 071d9...ad3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Del Skrevet 7. april 2023 Du trenger profesjonell hjelp. Men jeg er ikke enig i råd om legevakt og innleggelse. Anonymkode: 1cfb7...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): OCD!!!! med vasking.... klarer ikke gå i fra vasken, varmtvannet går hver gang. står der i 1t30 min til 2 timer...... blir sås sliten, jeg har besvimt noen ganger. har kommet vannskade på benkplaten og litt på gulvet under vasken. Jeg får såpeutslett og klør meg der uten å tenke over det så begynner det å blø, jeg har fått sår. Har hørt at man kan bli fysisk syk av for mye vasking, og dette gjorde meg redd. Jeg hørte om en som døde av for mye vasking, jeg vet jeg må virkelig prøve hardere å slutte. Jeg vil klare å slutte på egenhånd først.. Hvordan skal jeg tenke for å kunne klare å slutte? Hvordan skal man tenke? Hva gjorde dere for å bli kvitt ocd med vasking???? Jeg er ikke utenfor døren, hadde jeg hatt viktige ting å gjøre i hverdagen hadde jeg aldri rukket noe... Jeg bruker nesten hele dagen på å vaske meg. Anonymkode: 35521...292 Herregud, du bør jo legges inn Anonymkode: 6520d...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #14 Del Skrevet 7. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Du trenger profesjonell hjelp. Men jeg er ikke enig i råd om legevakt og innleggelse. Anonymkode: 1cfb7...305 Det skader ingen om TS ringer legevakten og får en vurdering av helsepersonell. Ingen av oss på forum er kvalifiserte til å vurdere hva TS trenger. Anonymkode: 071d9...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #15 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gratulerer med dagens minst konstruktive kommentar. Anonymkode: 95c2e...2e3 Rapportert. Anonymkode: bc969...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #16 Del Skrevet 8. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Rapportert. Anonymkode: bc969...a5d For å være uenig? Anonymkode: 856eb...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 8. april 2023 #17 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): OCD!!!! med vasking.... klarer ikke gå i fra vasken, varmtvannet går hver gang. står der i 1t30 min til 2 timer...... blir sås sliten, jeg har besvimt noen ganger. har kommet vannskade på benkplaten og litt på gulvet under vasken. Jeg får såpeutslett og klør meg der uten å tenke over det så begynner det å blø, jeg har fått sår. Har hørt at man kan bli fysisk syk av for mye vasking, og dette gjorde meg redd. Jeg hørte om en som døde av for mye vasking, jeg vet jeg må virkelig prøve hardere å slutte. Jeg vil klare å slutte på egenhånd først.. Hvordan skal jeg tenke for å kunne klare å slutte? Hvordan skal man tenke? Hva gjorde dere for å bli kvitt ocd med vasking???? Jeg er ikke utenfor døren, hadde jeg hatt viktige ting å gjøre i hverdagen hadde jeg aldri rukket noe... Jeg bruker nesten hele dagen på å vaske meg. Anonymkode: 35521...292 Få hjelp.Bestill time ASAP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #18 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjenner to stk som var på en sånn behandling. Den hjalp ikke Anonymkode: bc969...a5d Jeg hørte av en psykiater som fortalte at han fikk pasienter som var med på det 4-dagers kurset, men som fikk OCD tilbake etter kort tid. Passer vel best for de som har EN lidelse, nemlig OCD. Anonymkode: f5028...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 8. april 2023 #19 Del Skrevet 8. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Du trenger profesjonell hjelp. Men jeg er ikke enig i råd om legevakt og innleggelse. Anonymkode: 1cfb7...305 Det trenger du heller ikke være enig eller uenig i, det er noe legevakten selv vurderer når de får informasjonen ts gir dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #20 Del Skrevet 8. april 2023 Det er jo eksponering som hjelper mot OCD, men det høres ut som du har en veldig alvorlig grad av det. Du må jo føle på mye angst siden du piner deg gjennom så mye vasking. Hvorfor gjør du det, er du redd for å smitte deg selv eller andre?. Jeg ville absolutt søkt hjelp, mest sannsynlig oppsøkt legevakten, sagt at du ikke orket mer og bedt om å bli lagt inn. Hvis du hadde hatt en fastlege tilgjengelig ville jeg gått til hen først. Anonymkode: f5028...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg